Спокойни и уверени, но зад волана на електрическа кола

Според учените електромобилите са полезни за психиката
20 май 2018 13:37,
80
Спокойни и уверени, но зад волана на електрическа кола
Снимка: архив Reuters

Както се знае, електрическите превозни средства имат редица предимства в сравнение с автомобилите с ДВГ. Токът е по-евтин от бензина и дизеловото гориво, електромобилите не вредят на околната среда, повредите при тях се по-редки, а ремонтът излиза по-евтино.

Сега обаче учените твърдят също така, че електромобилите са полезни за нашата психика, като оказват много по-малко отрицателно въздействие върху човешкия мозък, отколкото колите с ДВГ.

Проучване, проведено от д-р Дънкан Уилямс от Университета в Йорк във Великобритания, показа, че водач, управляващ електромобил, е много по-малко уморен зад волана. При отсъствието на "ръмжащи" звуци, човешката психика не е подложена на влияние от обсебващи шумове и съответствено издържа на по-големи натоварвания.

Това било установено благодарение на електроенцефалограма: на шофьорите на лондонските таксита по време на движение били записвани електрическите импулси на мозъка. В продължение на няколко дни те карали електромобили, а след това дизелови коли, като били свързани с електроенцефалограф.

В крайна сметка се установило, че водачите на електрически автомобили са били по-фокусирани върху пътя, показали концентрация и спокойствие, по-малко се уморявали и ядосвали. А при шофьорите на дизелови коли тези показатели били значително по-лоши.

Това проличало особено ясно на натоварените кръстовища, в задръстванията и в очакване на зеления сигнал на светофарите. Освен това при шофьорите, които били зад волана на електромобили, честотата на сърдечния ритъм била почти винаги постоянна, докато при тези с дизеловите или се забавяла, или се увеличавала значително.

В анкетата след тестовете шофьорите потвърдили, че зад волана на електрическите автомобили физическото и психическото им състояние било по-добро. Те били концентрирани, не чувствали агресия и се наслаждавали на тишината.

Д-р Уилямс също така отбелязва, че медицинското оборудване регистрирало висока умствена активност и повишено внимание при шофьорите на електромобилите. С други думи, липсата на шум от дизеловия двигател им позволило да се съсредоточат по-добре върху пътната обстановка и да бъдат спокойни. Което, според доктора, доказало още едно от предимствата на електрическите автомобили.

Още за автомобилите четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


80
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
2
 
7
 
! Отговори
aaa преди 5 години
Ех ,че сте долни лъжци...
23
7
 
6
 
! Отговори
До 25 преди 5 години
А сегашните коли са направени от целулоза и са на платна нали. Предвид, за времето докато се ползва всяка петролка ще изгори едно 25-30 000 литра невъзобновимо гориво, а батерията се рециклира и тока е от възобновяеми просто е нелеп спора за и против.
22
7
 
11
 
! Отговори
Joko преди 5 години
Няма да мине много време и глашатаите на ел. автомобилите ще разберат, че тези "екологични" коли ще създадат по-вече проблеми ( от сегашните). За ползи и дума няма да става !
21
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не лъжете хората,че са по-еко.Батериите им да не ги правят от захарен памук и какво се отделя при производството им?А пластмасите и тапицериите им да не са от чия?Кабели и колонки за зареждане-всичко е замърсяващо производство
20
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз след 2 месеца си вземам чисто електрическа кола. Имам къде да я зареждам от солар. Няма да имам нито грам емисий от тогава нататък. Чакам да ми разкаже някой *** за недостатъците.
19
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То бива да се пишат глупости, но толкова елементарна статия за елколите против ДВГ, чак потриса!!! Хей, Днес, вие за какво мислите българите, че идват от Луната? Онзи ден един специалист каза, ако имаме 2 милиона елколи, ще ни трябва още една АЕЦ само за зареждането. И ако това стане, кой ще ни остави на евтин ток да се зарежда, ще стане като с горива. А ремонта на елколите колко ще струва? Някой си търси белята с налагането на елколи, като у нас стандарта е мижав и тези коли много скъпи. Кой??
18
9
 
8
 
! Отговори
Dobre de преди 5 години
Ама бай *** не се интересува от здраве той си иска тройката, щото е давал пари за нея. Дали детето му ще умре от отровите, които бълва тройката му не е важно. Важното е да не се излагани да ходи само със собствен превоз на работа или университет.Да живее егоизма и непросветените.
17
4
 
10
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 17Съвсем хипотетично.Натоварил си семейството и отивате на екскурзия.Тока ти е на финала и спирате някъде(в паркинга на някой парк) и всички колонки са заети.Какво правиш
16
9
 
19
 
! Отговори
шматка преди 5 години
По манипулативна статия трудно може да се измисли.Шума на ДВГ уморявал.Какви коли карате вие бе.Моя таралясник е 2010г и не му чувам мотора а е нисък клас.Не съм против новостите но айде без толкова евтини номера.Ремонтите били по евтини.Хаха.Само да ви кажа че тези електрокари ще се ремонтират в специализирани сервизи а там вземат пари и за разговор с пазача.
15
2
 
16
 
! Отговори
Ангел преди 5 години
Отворете Мобилето и ще видите ,че най-старата Тесла е от 2013 г и струва 100 хил.лв.Същия клас кола ,5 годишен Мерцедес е двойно по евтин. Представям си колко струва като нова.Сигурно 200 бона. Докато повече компании не почнат да произвеждат Електрички ,цените им останат високи което не ги прави рентабилни.
14
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само за информация:Батериите на Тесла тежат около 550кг. двигателите и електрониката за тях са около 65. общо над 600 кг! И то през цялото време.Един 2.0 бензинов ДВГ тежи около 70кг плюс да кажем 60л резервоар, общо 130кг! Само когато е пълна колата до горе.2л дизел е към 130кг плюс горивото.Разбира се има още и стартер и охлаждене, но пак сме галеч от 600кг.Сами виждате за каква неефективност става дума.
13
8
 
7
 
! Отговори
Хха преди 5 години
И някое петролно лоби пусна как имали по замърсяващ отпечатък ако ги произвеждат и ползват с ток от ТЕЦ на въглища и *** веднага налапа стръвта иподозира измама :) предвид, че батерията се рециклира без проблем, произвеждат се и се зареждат почти само с ток от възобновяеми източници а и тесла държат по 1 000 000км сметката е тотално различна :)
12
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Джендърите не обичат параходи,те искат чистота и тишина в купето на шикозния електрокар докато се мляскат с колегата от съседния офис.
11
2
 
15
 
! Отговори
до 10 До 9 преди 5 години
Колегата "Както се знае..." си е направил каламбур от 1то изречение, *** ти като не четеш, а първосигнално реагираш.Ел колите са супер за в града - малки растояния, ниски скорости, не разчиташ изцяло на колата - ако стане сакатлък - качваш се на автобуса, а колата блокирана за няколко часа да се зарежда.За дълги и отговорни пътувания, ДВГ е без конкуренция. И ще остане още дълго така.Фактически ел. колите освен, че са станали по-масови, не са претърпяли голямо развитие последните 120 год.
10
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всички си мечтаят за електрокара Тесларов,да дадат по една торба с пари за снобска ламарина.
9
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бас хващам, че всички електро хейтъри пишещи тук, карат пушещи дизеляци не по-млади от 10 години. Обаче ми говорят колко са вредни електромобилите. Гроздето е кисело приятели... имаше една приказка за лисицата...
8
8
 
15
 
! Отговори
Както се знае ... преди 5 години
Както се знаае колите с ДВГ имат редица предимства в сравнение с ел.колите. Производството, експлоатацията и изваждането от употреба на ел.колите вредят повече на околната среда в сравнение с колите с ДВГ. Мощността на ел. колите е доста по-малка, зареждат се прекалено дългов време и т.н.
7
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
при 1500-2500 оборота почти всяка кола модел след 90-та година е безшумна.Прав е колегата под мен.Човешката тъпотия вярно е безкрайна
6
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Първо се засилих да пиша нещо... после махнах с ръка и се отказах.По такъв ***...манипулативен начин на поднясяне на "информацията", просто няма смисъл!
5
2
 
12
 
! Отговори
смех и рев преди 5 години
Гадната малка седалка и неудобния волан уморяват шофьора.А също така и натискането на съединителя и местенето на скоростният лост.Умора също предизвиква и лошият въздух беден на кислород,топъл с доста прах.А също така и нуждата да поглеждаш километражът-хедс ъп дисплей върши чудеса.Да,електрическите возила са хубави ама още малко и срещу заплащане разни учени ще кажат че възкресява мъртъвци,карат слепите да прогледнат и сакатите да прогонят.Вече стана ясно,че лекуват рак и болна психика.