Стари дизели по германските улици? Забрана!

Съдът реши - градовете могат да забранят движението им
20 май 2018 09:22,
80
Стари дизели по германските улици? Забрана!
Снимка: архив Reuters

Германските градове вече могат да забраняват движението на по-стари дизелови автомобили по определени улици макар забраните за по-големи градски зони да са по-проблемни, пише БТА. Това се посочва в решение на Федералния административен съд на Германия, публикувано в петък.

Съдът взе решението по принцип преди почти три месеца, но мотивите, оповестени сега, посочват подробности, най-вече за изискванията мерките да бъдат пропорционални.

Още по темата


Северният град Хамбург може да стане първият голям град, който ще се възползва от решението, като затвори за по-стари дизелови коли силно натоварени улици.

Федералното правителство все още обсъжда как да избегне широкомащабни забрани предвид опасенията от недоволство на собствениците на автомобили и опасенията от евентуални искове за обезщетение.

Решението бе отговор на действия на градовете Щутгарт и Дюселдорф, но поставя прецедент, който може да бъде използван от други общини.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


80
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
9
 
2
 
! Отговори
Reptile преди 5 години
Последните ми 3 коли са дизелови, не съм имал проблеми, но повече дизел не бих купил. Дизела е смислен от 20К км на година, но наистина е вреден. Трябваше да се вземе такова решение с толеранс, особено у нас, трябва време, иначе икономиката ще закъса!
70
8
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Diesel bis EURO 5 - нацизъм в действие!Нали тъкмо дойчлърите залагаха на дизела - в САЩ под 10% от леките коли са на дизел. Проверете. Само камионите и тежкотоварните коли го ползват по разбираеми причини - ако са на бензин ще отиде 3-пъти повече гориво.
69
3
 
14
 
! Отговори
до Авторката преди 5 години
Откраднала си Статията от сайта на БТА и пак нищо не си разбрала ама явно и там не разбират немски , та с Евро 6 може да се кара тоест Забраната е до Евро 5 то си пише на Табелата на снимката между другото
68
5
 
16
 
! Отговори
До 69 (79) преди 5 години
По твоята логика всяка техника, която притежаваш е сериозен финансов пасив. Можеш без пералня, ще си переш на ръка, но си я купуваш. Ти си се отказал от втората кола в семейството и се саморекламираш. Другата безмислица, която много често чета е как младежи, съответно в добро физическо състояние, както почти всички младежи, убеждават всички, че може да се придвижват с колело, без значение на колко години са и какви болести имат и разстоянието, което трябва да пропътуват.
67
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Айде почвайте да ни убеждавате че дизела е полезен.
66
15
 
29
 
! Отговори
79 преди 5 години
Колата е сериозен финансов пасив. От последната само, след продажба, за 5 години които я карах загубих 20 хиляди лева.Удобство е, а и за много хора е критерия за социален статус.Сега карам колело за 200лв. Колата продадох преди година. Когато ми потрябва, взимам под наем. Ползвам и градски транспорт.Чувствам се много по добре, и физически и финансово.Е, съседи и познати мислят че съм скъсан, как може така семейство само с една кола (жената си кара една малка), но не ми пука.
65
32
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва ПЪЛНА ЗАБРАНА ЗА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ с двигатели с вътрешно горене.
64
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 46Емии, карам сравнително нов такъв. С дюзи нямам проблем, електроника също, не е Алфа или Дачия. Дизел само от големите вериги, предлагали са ми евтино, не съм сипвал
63
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Става въпрос за автомобили до Евро 5вкл., т.е. произведени преди 2015година. Доста по различно от представата ни за стари дизели в България
62
2
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Еййй, хайде стигаьс този дизел!!!Бензина също трови и то не по-малко. А за производството на електрически батерии се трови колкото 100 работещи дизела. Някой иска да си прокара политиката и печели, но въпроса е, кой и едва сега ли разбра, че дизела "трови"? Отдавна престанах да се ядосвам на такива проеокативно статии, отразяващи необективно мнения на общини в Германия. Ограбват и лъжат българина, държат го беден и унизен, а искат от него принципност и послушание.
61
22
 
10
 
! Отговори
Без име преди 5 години
Брависимо.Стоп за автомобили под евро5 за бензин и дизел.Така трябва.
60
27
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
аз за пръв път карам дизел.... и ще направя всичко по силите си да е за последен.
59
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като си знаем нашите управници, квъи знаем колко са интелигентни и независими, колко са корумпирани и продажни, как взимат решения без да се съобразяват с рвалностите, очаквам всякакви "умни изгъзици". За стандарта на живот, нищо, за корупцията и едноличното управление също. Важното е да се угажда на Европростотиите, без да се анализират вътрешните но особености. Забрани и забрани, нищо ново. Кой повиши стандарта, а само цените на всичко? Никой. Ненормалността у нас убива всичко, и хората бягат!
58
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Принципно дизела е за по-тежки коли Не си заслужава кола, която е с максимално тегло над 3 тона, да я мъчиш с бензин. То затова при по-тежките возила бензинови няма. Да се забранят дизеловите някъде, означава никакъв товарен автомобил да не може да влезе там за снабдяване с нешо. Пожарните също са на дизел ...
57
5
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Над 20% от дизеловите коли в Германия са на над 15 години, а над 10% са над 20 годишни. Казано по друг начин в цял свят се карат и по-стари коли, а не само в България, както си мислят някои нихилисти.
56
22
 
14
 
! Отговори
Пенчев преди 5 години
Карам си Тойота Урбан Круизер бензинка 2009 година. Харчи 7 литра средно . До сега само постелките съм ги сменял друго не съм барнал и маслото не съм го сменял. А който има нова дизелка той да си мисли като знам колко струват дюзите...
55
7
 
17
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
Дайте ги насам! *** ще ги купи, нов внос, карани са само от бабички, до магазина само, или от майки с малки деца, до детската градина.После *** ще се хване за главата, от скъпия ремонт и консумативи, и ще се опита да се изкара по-умен от една сюрия немски инженери, направили така, че колата да издържи без проблеми само гаранцията си и 2-3 години отгоре. Китайски, турски и бразилски консумативи, и колите нов внос на 250-300 хиляди са като нови.Държавата си прибира новото от регистрация и акцизи
54
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мазния CEO на VW смотолеви едно сфинявайте, прибра си бонуса и подаде оставка. Съдете ги да плащат.
53
4
 
26
 
! Отговори
Гого преди 5 години
До 48:После евро 7,8,9,10 и така нататък лизинг цял живот .Евро цености да върви търговйиката на гърба на потребителите.
52
19
 
19
 
! Отговори
Иван преди 5 години
И очаквайте бълващите дим и сажди брички по нашите пътища в двоен размер много скоро,продължавайте да си купувате стари печки заради това че харчат 1-2 литра по малко от бензина или пък защото си намирате крадена нафта по евтино..... смешници !!!!