Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!

Нова идея: Вписват в стикера за ГТП навъртяните на колата километри
22 май 2018 07:10, Александър Попов
142
Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!
Снимка: Булфото

Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от "приятели" или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни, стана ясно по време на кръгла маса, на която беше обсъден новия нормативен акт.

Още по темата

"Говорим за нерегламентираните ремонти, които застрашават безопасността и екологията", каза пред "Монитор" зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и допълни, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други.

Част от неправителствените организации не смятат, че транспортното министерство и по-точно Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) ще успее да контролира сервизната дейност. Между 15 и 17 хиляди сервиза работят у нас законно, по данни на министерството, но от браншът смятат, че броят им е двойно повече, а цифрата на нелегалните все още не е ясна.

За да контролират ремонтите по автомобилите от бившето ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа, които по сигнали на граждани, както и на легалните сервизи да правят проверка, коментира по време на срещата Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация".

Чрез новият закон се цели да бъде регламентирана работата на сервизите, те ще минат на регистрационен режим към ИААА, а в допълнителна наредба ще пише на какво трябва да отговорят – квалификация на служителите им, оборудване и др.

Проблемът е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му сега се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта на закона е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз.

"Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците", възропта един от присъстващите. Войновски контрира, че фискът е важен и проверките се правят заедно с данъчни инспектори, като допълни, че само от последната акция на ИААА и НАП в пунктовете за технически прегледи, са установени 19 млн. лева неплатени налози. "Но по-скоро идеята е защита на правата потребителите, качеството на ремонти и безопасността", каза още той.

По думите на Татяна Груева, изп.дир. на Асоциация на автомобилните производители, регламентацията на автосервизите е закъсняла и трябва да се акцентира върху квалификацията на служителите в сервизите, както и произхода на авточастите, които се влагат при ремонтите. Сред обсъжданите теми бяха регистрите, които ще заработят след приемането на новия закон.

Ангел Попов коментира още, че се готви нова промяна, която да ограничи измамите с превъртането на километражи от търговците. Освен в електронния регистър на автомобилите се обмисля вариант да бъдат видими километрите и на стикера за технически преглед. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


142
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като си оставяте колата на сервиз, пускат ли ви да гледате как я ремонтират и дали изобщо сменят частите, или само ги забърсват, да изглеждат като нови? Касова бележка дават ли ви? Старите части връщат ли ви ги?
56
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е с този закон едва ли ще подгонят бай Пешо, дето си сменя маслото пред блока на 15 годишния си Опел. Идеята е да се подгонят нелегалните гаражи "копърки". В малката уличка зад "Кауфланд" на Каблешков има един такъв, малко гаражче, а по протежение на улицата наредени изкормени и изтърбушени коли и бусове, с капещо масло и антифриз от тях. Виждам ги често с отворена глава на блока да стоят по 5 дни на прашната улица...
55
1
 
21
 
! Отговори
Мани Бегай преди 5 години
Служителите по сервизите колкото и да са "квалифицирани" това не означава абсолютно нищо когато са си мърлячи по душа. Колкото пъти ми се е таложило някой друг освен мен да ми пипне колата толкова пъти съм брал ядове, така че да забравят с тази простотия. Абсолютно всичко ще си правя сам и никой не може да ме спре. 🙅
54
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мдаа, пак за наши хора правите закони
53
4
 
6
 
! Отговори
Гробокопач преди 5 години
М-да, Бойко ви прави европци, развива ви;))), само дето паре, не дава!
52
8
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Маслото си го сменям сам от години. Имам канал до блока. Събирам го в 20 литрова туба и като се напълни го предавам на сервиз за рециклиране. Нито замърсявам, нито преча на някого. Губя по-малко време от висене в сервиз и го източвам напълно. Всяка смяна описвам надлежно в сервизната книга. Така,че на тази забрана, червен картон.Връщането на километражите е основен проблем и там трябва да се работи.
51
12
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искате да ви е чисто и подредено като на Запад пэк не искате правила и да се цивилизовате като там. В къщи така ли изсипвате олио по пода, както моторно масло по улиците.
50
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 40Ей аз смених крушка в сервиз в Германия за 10 мин. за 20 ?! То в България по-скъпо. Какво правите вие там бре?
49
44
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истината е че специално за смяна на маслото ,българите често използват несертифицираните сервизи защото смяната на маслото им струва 55 лева , а смяната на масло в сертифициран сервиз им струва 500 лева. Разбира се има разлика първия просто ти сменя маслото ,втория прави цялостна проверка .Но е трудно да убедиш потребителите в това без закони.
48
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната глупост,за която става ясно още в зародиш, че няма да работи. А наситу фурнаджията, плати ли за лобисткото законче, или още се мъчи да направи от мототехника , моту фуе. ?
47
8
 
66
 
! Отговори
ss преди 5 години
пред блока като не може, зад блока може ли? а да ви тегля по една пред блока може ли? аз съм да въведат закон и за ремонтите на апартаменти и къщи, как така всеки се прави на майстор да маже боядисва сменя тапети, трябва лицензирана фирма да го прави. абе трябва дето се вика и за.ника да не може да си обършеш сам а фирма да идва да те обслужи, даже като се къпеш трябва теляк да те изтърка със сапуна, за всичко трябва фирми фирми и да им плащаш, така е назапад в хубавата демокрация всички леваци
46
6
 
33
 
! Отговори
Елемаг преди 5 години
Никога не ме е бъркало смяната и ремонта пред блока от всеки.От тия ремонти само ме е дразнело форсирането от некой викнат побелял алкохолик,който някак си си мисли,че като форсира до откат колата-някак си ще се оправят повредите.Иначе всичко друго ,нека си го правят хората!!И да,колкото повече затягате,по малко приходи ще влизат.Защото не е тайна,че това е за пари.Айде,с "ФАРОВЕТЕ" еничарите ви носят доходи с палката,но с това ще стане обратно!!Казвах ви аз ,че всичко тръгва от "ФАРОВЕТЕ"!!!
45
0
 
20
 
! Отговори
anonimen преди 5 години
те сервизите са се законни като всичката им работа
44
2
 
10
 
! Отговори
anonimen преди 5 години
това не може онова не може ти кола нямаш ли умник неземен сигорно твоята е в сервиза а
43
2
 
27
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Смяната на гуми пред блока за "подмяна на ходова част" ли минава или "малък ремонт"? Според мен на полицаите не трябва да се оставя място за интерпретации.
42
1
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 400и каква е гаранцията че в този сервиз ще бъдеш обслужен качествено. Каква е гаранцията, че няма да ти поставят китайски части а да ти ги фактурират като немски например защото това се прави масово. Струва ми се че се тръгва отзад на пред.
41
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
я се скрий и се заври някъде а къде да си сменям маслото на пътя а умнико герберски
40
2
 
34
 
! Отговори
до 45 преди 5 години
Ама ние имаме подобие на асфалт тук-таме.Нали когато дойдат да измият ще махнат и асфалта (в кръга на шегата)С 600лв заплата и 25г кола ще хукна към сервиза,ама друг път.Нека първо свършат тяхната работа.Асфалтирани улици,градинки,а не храсти на 30г равни тротоари и тогава да забраняват.Вече 10г ЕС само забраняват и задължават.
39
19
 
12
 
! Отговори
до 400 преди 5 години
Какъв блок те гони тебе какво блоково пространство, забраната важи както и за в гаража ти , така и в собствения двор, имаш право единствено да се ремонтира в сервиз, естествено не говорим за смяна на гума и смяна на крушка всичко останало просто нямаш право да го правиш на различно място от сервиз.
38
7
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
в Германия разлееш ли автомобилно масло на асфалта идват полиция за да ти напише глоба , идват от общината за да извикат пожарна която да измие асфалта и ти връчват една фактура за миенето .