Соленото сбогуване с дизела: Сметката може да стигне ?4,5 милиарда

Всички производители разчитаха на него, но Дизелгейт промени нещата
Обновена: 2 юни 2018 20:50 | 2 юни 2018 20:45,
74
Соленото сбогуване с дизела: Сметката може да стигне ?4,5 милиарда
Снимка: архив Reuters

До 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии - което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.

Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.

Още по темата

"Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето", призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. "Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа". Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.

"Ние продължаваме да вярваме в дизела", заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. "Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие".

Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди - главни причинители на смога в градовете.

Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
6
 
27
 
! Отговори
Киро кардана преди 5 години
Най не екологични са бензиновите коли!Малолитражките имат малък живот на мотора поради постоянните високи обороти и голямото износване а големите мотори горят много гориво особенно градско .Имат много електроника и при неизправна горивна и запал.с-*** замърсяването става огромно.Целта е да купиш бензинова кола да я караш 7-8 г.и всичко да е леш и купувате следващата.А аз производството на една кола се изразходват огромно количесто енергия вода и материали което не е изобщо ЕКО!
43
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чудя се как шантажираха Европа с толкова явен лобиски закон?
42
3
 
9
 
! Отговори
До от провинцията преди 5 години
Кое ти еко бе!?Като карам зад такъв *** на газ като твоя,от смрад не се диша!
41
2
 
17
 
! Отговори
Shark преди 5 години
До дедо Ташункo. Това няма да стане скоро. Така говореха и за Ладите, Москвичите и Трабантите, но все още ги виждаме по пътищата. Точно обратното ще стане. В Германия цената на дизелите ще падне и ще ги докарат тук, на ниски цени. Това, че сме гробницата за коли на Европа е друг въпрос. Но няма друг начин, ще падне цената на дизеловите коли, също и на самия дизел. А дизела няма как да бъде тотално спрян, защото с него вървят автобуси, камиони и т.н.Това пак са някакви *** евроизмишльотини
40
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ташунко ли си,Машунко ли си ,като не пишеш май си по умен!!
39
18
 
7
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 5 години
Хора, не купувайте дизели. Хвърляте си парите на вятъра. Навсякъде по света идва забрана за тях. И в България ще дойде, рано или късно.
38
3
 
15
 
! Отговори
Ха,ха , ха ... преди 5 години
умниците да си направят една елементарна сметка - колко са дизеловите автомобили в света ;) Как ще накараш хората да не си карат автомобилите след като ги произвеждат и продават ???? Тия глупости със разни забрани и други , падат след едно групово дело в съда .
37
14
 
16
 
! Отговори
От провинцията преди 5 години
Карам си на газ и моя 19 г таралясник е по-екологичен от най -новите и скъпи дизели! Защо не стимулирате колите на газ, поне за България това е възможен еко вариант.
36
2
 
8
 
! Отговори
Кифладжията преди 5 години
Докато богоизбраното племе властва над света ще ви слагат ограничения, забрани и ще ви дерат кожите за повече и повече пари, под предтекст, че било екологично. А за колонизиране на космоса (Хахахаха!) ще гледате само по филмите.Кажи ми, кажи, бедний народе,кой те в таз рабска люлка люлее?
35
3
 
21
 
! Отговори
@ преди 5 години
Не карам дизели, шумни са, каквото и да ми разправяте. Но...С тези изисквания за дизела виждам повече политика, отколкото екология и икономика.Да кажем че спрат производството на дизелови леки автомобили.А тировете? А автобусните превози? А дизеловите мотриси за влакове? А корабите?Един кораб контейнеровоз на Маерск гори средно 15-20 000 тона дизел на ЧАС.Докато човечеството е ултра консуматорско общество, не може да се освободим от дизела. Няма алтернатива като евтино масово гориво.
34
4
 
7
 
! Отговори
Калимъдю преди 5 години
Кой печели от т.н. дизелгейт?Ами петролните компании и най-вече държавата.Бензиновите коли карчат средно с 40% повече литри,а както наем акциза на бензина е и по висок.След като през платените медии наплашиха простолюдието сега еврочиновниците се готвят да събират акцизи,за европроекти т.е. за крадене. Аз каращия от 17г дизел съм 100% за.Тогава дизела не бе особенно популярен и цената му бе 20% под тази на бензина.С нетърпение чакам да се върне това. Ха дано ,ама на дали.Не е луд тоз дето.......
33
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е като слагате солени глоби за всякакви замърсявания, това с какво помага на екосистемата бе ЕВРОТЪПАЦИ. С големите печалби ще си плащат и природата да го д.уха. *** ***.
32
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Продавайте си печките до като имат цена. Селскостопанската техника няма бъдеще в градски условия. Дизелаци карат тия които крадът нафта, инъче няма смисъл да подържаш шумен трактор-комбайн с цена на колконка 2.40
31
0
 
12
 
! Отговори
БЕРИЯ преди 5 години
Да спрат най-напред всички състезания с мотори, автомобили и камиони даже и тогава ще приказваме за вредни емисии !
30
9
 
8
 
! Отговори
China преди 5 години
Вече има измислена екологично чиста технология, но хората не искат да я ползват. Няма да има никакво вредно влияние за околната среда, а и ще се отразява добре на здравния статус на хората. Рая на земята ще настъпи. Става въпрос за предвижване с велосипед.
29
4
 
49
 
! Отговори
Паметлив преди 5 години
Какво беше Дизелгейт?Ами американски номер да ограничат вноса от Европа на качествени коли!САЩ НИКОГА не са имали читав дизел за леки коли,а и с камионите имат проблеми,щом повечето им фирми бяха изкупени от европейски производители(дори Рено!).Накратко-дизелите им са ***,което обяснява случилото се!Впрочем,сигурно пък 5-6 литровите им бензинки с разход от 20/100 са суперекологични,ха-ха.Тия още на карбуратори карат!
28
2
 
4
 
! Отговори
Мда преди 5 години
Към многобройните убийствени бе.зумия обзели Европа напоследък,се добави и дизелното!Ако проблемът се свежда до замърсяването в градовете,то има просто и елегантно решение-забрана за шофиране на дизел в населените места!Дизелите ще са хибридни-в града на ток,навън-нафта.Решават се едновременно и двата проблема.Впрочем дизелът замърсява най-вече при натоварени режими,което лесно може да се избегне.Но трябва да забравим за каране с 200+ на евтини цени и коли по 2,5 тона!
27
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ЕнергияКакво стана с българина изобретил двигател на вода?поредната комунистическа лъжа
26
5
 
10
 
! Отговори
anonimen преди 5 години
onq den karax sled edin opel benzinov izvinqvaite ma novite dizeli zamarsqvat v pati po malko ot nego toi pu6e6e i miri6e6e na izgorqlo maslo usmardi celiq pat
25
2
 
2
 
! Отговори
ГНП преди 5 години
До Анти Дизел-Карай си Голфчето 2 (нищо лично към марката) на готварска газ и не се бъркай в теми , дето нищо не ти е ясно!