1000 лева "Гражданска отговорност" за хулиганите на пътя! Как е?

"За" или "против" спорят Владимир Тодоров и Христо Радков
14 юни 2018 09:30,
101

Дългоочакваният доклад за изчисляване на цената на "Гражданската отговорност" по системата "бонус-малус" е готов, съобщиха от Комисията по финансов надзор (КФН).

Оптимизмът покрай въвеждането на системата обаче се изпари, тъй като в доклада са разработени 11 възможни сценария, а общественото обсъждане и приемането на системата ще се забавят с години.

Освен това консултантът е предложил голям брой фактори, които трябва да бъдат взети предвид при въвеждането й.

Според Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи въвеждането на системата сигурно няма да се случи заради демонстративната немощ на КФН, МВР и Министерството на транспорта.

"За системата "бонус-малус" се говори от 9-10 години. КФН обаче явно не иска това да се случи. Според тях това е администриране на пазара и било против пазарните принципни. Те нямат експертния потенциал да разработят тази система, освен това не се работи и по информационната система между застрахователните компании и МВР", уточни в студиото на "България сутрин" Тодоров.

Той е категоричен, че в държавите, където системата "бонус-малус" вече е въведена, има драстично намаляване на ПТП-тата.

"Гражданската застраховка" е задължителна, защото тя покрива щети, които водачът нанася на трети лица. Колкото си по-рисков и колкото повече нарушения правиш, толкова повече ще плащаш. За хулигани на пътя таксата ще нарасне до 4 пъти и ще достигне до 1000-1100 лв. Ако пък си изряден, тогава ще бъдеш поощрен за доброто шофиране", отбеляза той.

Христо Радков от Българско обединение на шофьорите е на точно противоположното мнение - ако се въведе системата у нас, тя ще бъде побългарена и ще се намерят стотици вратички в закона.

"Ние нямаме анализ в страната какво ще стане, ако се въведе системата. Реално имаме ли нужда от тази система? В цял свят се повишава таксата единствено на база произшествие. В България се иска да се въведе за превишена скорост, за неслагане на колан и други", каза Радков пред Bulgaria ON AIR.

Той смята, че при въвеждане на "бонус-малус" веднага колите ще се прехвърлят на хора, които нямат нарушения.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
1
 
19
 
! Отговори
Нов преди 5 години
Гражданската отговорност за автомобила ли е или за водача ? Джигита който кара колата на кротката си баба, как ще му вземат 1000 лв.
41
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Джипове за по хиляди левове с регистрация n1 с газова уредба.Баровци колко щеш избили са си парите за висока гражданска.
40
2
 
44
 
! Отговори
Кривондел преди 5 години
Как е възможно тия хора да не споделят простия факт, че НЯМА КАК да вкарвате бонус-малус система за ШОФЬОРИТЕ, докато застраховката се прави за АВТОМОБИЛИТЕ.Какво - автомобилът ли ще държим отговорен?А ако автомобилът е собственост на лелинчо ми - без шофьорска книжка и затова най-изряден шофьор на света, а аз самият не изтрезнявам, колко ще платя?Изумявам се просто от т.нар. "експерти".... Мислели схеми... НЯМА схеми!!!
39
6
 
1
 
! Отговори
маке преди 5 години
боли ме капата на мене ми се кръка ако сакат и 50 000 да направят винетката
38
5
 
16
 
! Отговори
Еколог преди 5 години
Кой ще плаща 1000 лева застраховка? Пак ще станат модерни каруците и файтоните. Връщаме се в 19 век, но пък си оправяме въздуха :)
37
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Айде стига с тия локуми, бе. От 20 години въвеждат това диференциране и досега нищо. Бочко от Банкя да се беше заел отдавна щеше да е отчел велик резултат.
36
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Как е ?". Ами никак, защото първо няма да се случи и второ дори да стане никой от тия джигити няма да си я плати. И пак редовите шофьори ще духаме супата. В Боколандия оправия няма. И желание за промени също. Ей така е.
35
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Българя колата носи гражданска отговорност, а не водачът. Тук сме роботизирали колите и те сами вършат нарушенията, ние винаги нямаме вина.
34
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хаха. Това ако го приемат, 90% от шоферите в България ще са с ГО за над 700 лева.
33
0
 
7
 
! Отговори
Znaesht преди 5 години
Sistemata raboti samo ako zastrahovkata e skluchena za opredeleno lice I opredelena kola. Taka kakto e v UK.
32
1
 
11
 
! Отговори
Пешеходец преди 5 години
До ГостВсъщност аз не съм от Габрово, казах го като символ за спестовност. В дру,г голям град съм, но пък от спестените пари за екстри като кола и обслужването и, си купувам жилища (или под наем) близо до училище и работа. Така си спестявам пътуването с кола.
31
1
 
24
 
! Отговори
Пешеходец преди 5 години
До ГостЕми няма да ходиш до летището :). А пък ако си изкарваш пари от това, какво те бъркат 1000 лв. Някои хора мрънкат как нищо не е уредено, а гледат все да скатаят някой лев. С джипове за милиони ги регистрират в Силистра, да спестят някой лев, а реват че в София е кофти пътната мрежа...
30
1
 
6
 
! Отговори
До озъбения преди 5 години
Той и бай Тошо беше от народа,ама движеше с екскорт и вкарваха хората в канавките
29
0
 
15
 
! Отговори
Хахах преди 5 години
Бай ром и без това няма да плати. Както и хулиганите, като им обявят цената. Така, ако стане нещо, ще си бръкнат в джоба и ще ги боли.
28
0
 
5
 
! Отговори
Вече платил преди 5 години
До Данъколатников100 лв. данък + смет за двор със съборетина в ромско село, в която не се живее и е обявено това, и без път за достъп с камион до казани за смет, каквито изобщо и няма - как е ?
27
0
 
12
 
! Отговори
69 преди 5 години
Малко ли застрахователи има в България, та от КФН трябва да ползват външни консултанти, дето ще им се плати теглото в злато? Може ли да контролираш застрахователния пазар и застрахователите с външни консултанти? Смях през сълзи.
26
6
 
25
 
! Отговори
Гост преди 5 години
В Габрово може и без кола. Може и с ниски доходи. В София не е така. Опитай се тук да стигнеш от летището до Илиенци примерно без кола. Ще има да пътуваш и да се прекачваш. Или от Бояна до Обеля. Да, има хора, които работят в Бизнес парка, а живеят в Люлин. Не е важно колко харчиш, а колко изкарваш. А в крайна сметка искаме и удобство. Защо да се ръбя цял ден на велопеда, а детето къде да го сложа? Не всеки работи в автомивка, някои сме с костюми и не искаме да ги цапаме на колелото.
25
2
 
12
 
! Отговори
Озъбен от стрес преди 5 години
1000 лв. - ама да отиват за народа, а не - в сметката на частен застраховател, т.е. ползата за народа пак е нула!
24
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 18Идеята ми е че няма как да ги налакарат да си купят застраховката. Тези полицаи са хванали 10 коли за един ден в едно село, това ще спре ли римлянина да си плати глобата или просто ще кара в селото без номера? Докато не го направят да се конфискуват имоти и да се лежи няма как да се наложат тия мерки
23
0
 
19
 
! Отговори
LK преди 5 години
До Анонимен 17"Ами тогава направете гражданската да е за шофьора, не за колата."Да, ама тогава трябва да си признаят, че са били лакоми преди години и са сметнали, че ако се обложи колата, застрахователите ще правят повече пари.. Целта беше да се обложат колите, защото саповече от шофьорите, което на практика се оказа, че е обратното, но никой не иска да си го признае! А целта изобщо не е намаляне на произшествията, а за едното лоби...