Ултралукс на пътя: 56 "Ролс Ройс"-а движат по родните шосета

В КАТ са регистрирани и 56 коли от марката "Ламборгини"
26 юни 2018 07:10, Александър Попов
71
Ултралукс на пътя: 56 "Ролс Ройс"-а движат по родните шосета
Снимка: Reuters

Расте броят на скъпите луксозни лимузини у нас, които могат да си позволят само заможни бизнесмени. По улиците на България се движат 56 "Ролс Ройс"-а, като 22 от тях са нови – на възраст до 5 години, сочат данните на КАТ за регистрираните в страната автомобили към 1 юни 2018 г., цитирани от "Труд". Нов Rolls-Royce Cullinan може да се купи за около 800 хил. лв., а на старо Rolls-Royce Ghost на три години струва около 400 хил. лв.

Това обаче не са най-скъпите автомобили, които можете да засечете по родните улици. В КАТ са регистрирани 56 спортни коли с марката "Ламборгини", но само 9 са нови или под 5 години. Най-много са тези на възраст между 11 и 15 години – 35 броя. Това се обяснява с високата цена на автомобилите от тази марка. Новите модели Ламборгини може да надхвърлят цената от 1 млн. лв. Например Lamborghini Aventador 6.5 V12 LP700-4 Roadster на четири години с двигател със 700 к.с. може да се намери за 800 хил. лв.

Доста по-малко са почитателите на "Астон Мартин" - само 26. Цената на тази марка също надхвърля 300 бона.

При спортните автомобили се оказва, че цената не е решаваща при избор на марката. В страната има и 76 автомобила Ферари, от които 18 са почти нови. Цената на новите модели Ферари също може да надхвърли 1 млн. лв.

От спортните автомобили, в България най-разпространената марка е "Порше". В страната има 3272 "Порше"-та, като 666 от тях са на възраст до 5 години, сочат данните на КАТ. Тяхната цена се движи от 110 хил. до 490 хил. лв. Порше изпреварва "Ягуар" по фенове в страната. В България са регистрирани 2354 автомобила "Ягуар", от които само при 171 са минали по-малко от 5 години от първата им регистрация.

В групата на луксозните лимузини "Мазерати" изпревари "Бентли". В България са регистрирани 200 автомобила Мазерати, от които 112 са на възраст до 5 години, сочат данните на КАТ към 1 юни 2018 г. В същото време в страната има 191 "Бентли"-та, от които само 49 са произведени преди по-малко от 5 години. Оказва се, че и в луксозния сегмент от пазара, българите карат предимно по-стари модели. Бентли на година – година и половина може да се купи за около 300 хил. лв.

В България много се тачи и грубата сила. В страната са регистрирани 220 автомобила Хамър, но от тях няма нито един, който да е нов. Най-много са теми между 11 и 15 години – 167 броя.

Фенове на ретрото

В България има и доста ретро коли. В регистрите са записани 30 автомобила "Олдсмобил", които са на над 20 години, има и 59 автомобила Чайка, които са сред соц гордостта. Все още се водят, че са в движение и 2183 Трабанта.

В страната има и 67 ретро автомобила с марката "Булгаррено", сглобявани в Пловдив в средата на 60-те години на миналия век. В страната са направени около 4000 автомобила от тази марка, но производството им е спряло през 1970 г.

Нови коли

Под 5% от колите в страната са на възраст под 5 години, сочат данните на КАТ. Общият брой на регистрираните в страната леки автомобили, мотоциклети, камиони и тежка техника е 3,645 млн. Като от тях само при 178,5 хил. автомобила са изминали под 5 години от датата на първата им регистрация. През първите пет месеца на годината в страната са продадени 14496 нови леки коли, сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Това е ръст с 25,6% спрямо същия период на миналата година. По ръст на продажбите България дели третото място с Литва, като първите две места са за Румъния (+29,3%) и Унгария (+28,6%).

По брой на продажбите на нови коли на човек от населението обаче сме на едно от последните места. У нас на 491 души е продадена една нова кола през първите пет месеца на годината. А в Германия една нова кола е продадена на всеки 55 души.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
20
 
! Отговори
абсурдистан преди 5 години
Ми тъй ми, че то 5 Милиарда лесно ли се харчат ?Пък и ако не се изфукаш у Бг значи нищо не си направил
6
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи бая европроекти са спастрени за 56 ролс ройса. Странното е, че я се види един из София, я не. Не знам къде са 56.
5
1
 
40
 
! Отговори
Роб на влаЗта преди 5 години
Ей развива се тая страна.....Богати земеделци без земя и трактори.Строители на инфра структура без нито една машина.Строители на жилища без работници .Фирми с кредити без покритие на името на плосяк.....Ужас...ужас...
4
3
 
27
 
! Отговори
. преди 5 години
Малка пешка, голяма кола. ;)
3
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Под 5% от колите са до 5г. Вероятно новите автомобили са собственост на 2% от населението, което е типично за държави от 3-тия свят, без средна класа и растяща пропаст между бедни и богати. От друга страна, докато не се забрани вносът на трошки ще е така.
2
6
 
22
 
! Отговори
@ преди 5 години
Под 5% от колите в страната са на възраст под 5 години...Една цифра а колко много говори за България.Това и обяснява катастрофите и жертви на пътя.На всеки 100 коли максимум пет имат въздушни възглавници и други съвременни средства за защита при инциденти на път.Познавам не един и двама които предпочитат 15 годишен джип БМВ за 20 хиляди лева, пред нова Киа за същите пари. :-)
1
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чудесно!