Без опашки в КАТ! Регистрацията – в ръцете на частници!?

Само един талон за автомобил, но с чип с цялата информация
2 юли 2018 07:00,
62
Без опашки в КАТ! Регистрацията – в ръцете на частници!?
Снимка: Facebook

Регистрацията на превозните средства да излезе от КАТ и да отиде в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Това са част от текстовете, които подготвя министерството на транспорта в новия Закон за пътните превозни средства, съобщи за "24 часа" зам.-министър Ангел Попов.

"Автомобилна администрация" ще прехвърли тази услуга на частни пунктове. Няма да се прави конкурс, а ще се пише методика и тежки изисквания, на които да отговарят те. Целта на цялата тази сериозна промяна е да се приключи с опашките в КАТ.

Още по темата

На ден в София минавали за регистрация и пререгистрация близо 900 автомобила.

"Ако се разпределят в например 10 пункта, това ще премахне опашките", казва Попов.

Твърде възможно е регистрацията на колите и последващата пререгистрация при продажба да се поемат от пунктовете за технически преглед, ако се дооборудват, допълва той.

Още един проблем е причина да се отиде към това решение. Има нова евродиректива, която казва как да минава на преглед превозното средство при първоначална регистрация, след което се издава един стикер и едно удостоверение за техническа годност.

В момента в България се издават два знака - единият от МВР, другият от Министерството на транспорта, казва Дамян Войновски от "Автомобилна администрация".

"Ние сме организирали изпълнението на тази директива, а МВР, за да го направи, трябва да вкарва милиони левове за обучение, оборудване, за спазване на изисквания. Не е целесъобразно държавата да инвестира двойно за едно и също", казва Войновски.

Предвижда се при регистрацията автомобилът да минава първоначален преглед и да му сложат номера. А след 72 часа примерно да получи и електронния талон с пратка на посочен от собственика адрес. Така че всичко ще се извършва на едно място.

Предвижда се и електронна услуга, при която собственикът на автомобила ще може предварително да попълни данните, да заяви в кой пункт иска да мине регистрацията на колата му, да може да си запази и час.

Премахва се и регионалната регистрация, всеки ще може да се яви в който иска пункт в страната. Това пък води до промени при регистрационните табели. Ще се махат регионалните обозначения в табелите, тоест буквите, които обозначават от коя област е автомобилът - примерно СВ за София, ЕВ за Габрово, РВ за Пловдив, КН - за Кюстендил и т.н.

Според зам.-шефа на "Автомобилна администрация" Дамян Войновски регионалното обозначение ще се замени с произволни букви и цифри. Така пунктовете ще могат да държат на склад номера и ще ги слагат веднага. Тъй като системата, в която се въвежда регистрацията е национална, няма значение къде ще бъде направена.

Новото при електронния талон е, че той ще бъде един, но с чип, в който ще има цялата информация за автомобила, включително и нарушенията. В момента талоните са два - малък и голям, което създава проблеми на шофьорите, когато пътуват зад граница.

Например в Гърция и Унгария не признават малкия талон и за да няма неприятности с властите, българите трябва да си носят в колата и големия талон.

В чипа на талона ще има служебна и информация за общо ползване, до която да има достъп службите на другите държави. Вече е готов прототип на електронния талон, за изработването му ще се обяви търг.

Всичките тези промени трябва да станат факт до 7-8 месеца, най-много до една година, казва зам.-министър Попов.

Другата голяма промяна е целият контрол на пътя – включително на камиони, автобуси и таксита, да мине към КАТ. Министърът на транспорта Ивайло Московски лансира тази идея още от предишния си мандат, но явно сега има политическата подкрепа, тъй като преди дни премиерът Бойко Борисов също се изказа в този дух.

Идеята е инспекторите на ДАИ да не спират камиони и автобуси на пътя за проверка на тахографи, документи, а това да прави КАТ. Автомобилната администрация пък ще прави проверките в превозваческите фирми.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
25
 
5
 
! Отговори
Бен Ган преди 5 години
До 12Само и единствено частни фирми могат да оправят не само системата а и страната! Няма ли да го разберете? Държавата не може и не трябва да е собственик. Това, че близки до властта фирми, лапат големи поръчки, не е проблем на частния сектро, а пак на ДЪРЖАВАТА.
13
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пак е измислено. Я отидете в Германия и вижте как става регистрацията за 5 митути с печатане на номер на място. Понеже държавата не се справя, давай на частни фирми. Същото и с европейските здравни карти, каси навсякъде но ДСК ги издава.
12
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нови кръгове от нови фирми.Кой ли ще ги държи.
11
1
 
23
 
! Отговори
42 преди 5 години
Интересно как ще се обжалва отказ на частника за регистрация? Защото административните съдилища не могат да отменят откази на частни фирми.
10
5
 
36
 
! Отговори
Здравейте преди 5 години
Отворете още 2 гишета и няма да има чакащи, какви частни фирми ще оправят системата
9
1
 
29
 
! Отговори
ББ преди 5 години
Еее тези калинки трудно им е да мислят а не се научиха поне да копират от развитите държави там регистрира този който взима данъка а това са ОБЩИНИТЕ
8
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ИЗВЕДЕТЕ ЧАС ПО-СКОРО КАТ -СОФИЯ ОТ КВАРТАЛ"ИЗТОК".МЯСТОТО МУ Е НА ОКОЛОВРЪСТНИЯ ПЪТ ,ПРИМЕРНО ДО ВРАНА,ЖАНДАРМЕРИЯТА!
7
1
 
17
 
! Отговори
Fck преди 5 години
До благоевградСитуацията при този човек е такава "Га яде кифтетата не рева ся ревеш" :))))) така ,че кога зимаше парите не рева *** ся.. хахахахахха
6
5
 
6
 
! Отговори
До Благоевград преди 5 години
Откъде знаеш тази информация?
5
1
 
25
 
! Отговори
аз преди 5 години
Това освен бум на кражбите, няма да води до нищо друго. Пунктовете за ГТП са си чиста формалност и само това остава да поемат и регистрацията.А проблемът с талоните е, че според директивата при два талона, контролен орган от ЕС може да изисква само част 1, което при нас е голямата част. Просто другите страни не ни закачат още. И докато не си оправят номерацията, все ще е така!
4
2
 
43
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Следваща стъпка частни министерства...... Дали в швейцария са частни?
3
1
 
27
 
! Отговори
Коки преди 5 години
Първо попов е подсъдим за корупция, защо е още министър. Второ, ако се прехвърли деейността в ИА "АА", знаем там какво се случва и след това на пунктовете, които са контролирани от ИА "АА", пак може да се досетите какво ще се случва. Иначе сега системата е много зле и ако това стане, ще има ли съкратетни служители от КАТ, за да се облекчат данъкоплатците. И смятам, че ако това се направи от такива като московски, попов и войновски и този назначения от жена си петър димитров няма да бъде добре.
2
39
 
13
 
! Отговори
Добра идея преди 5 години
Най-после едно разумно и адекватно решение. Дано да се реализира бързо.
1
8
 
65
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мине не мине 10-15 години и в бантустан смянят я номера, я документи, я някоя друга глупост. Гепаджийте няма да направят изключение. Единстввеното разумно действие е закриване на кат!