Без опашки в КАТ! Регистрацията – в ръцете на частници!?

Само един талон за автомобил, но с чип с цялата информация
2 юли 2018 07:00,
62
Без опашки в КАТ! Регистрацията – в ръцете на частници!?
Снимка: Facebook

Регистрацията на превозните средства да излезе от КАТ и да отиде в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Това са част от текстовете, които подготвя министерството на транспорта в новия Закон за пътните превозни средства, съобщи за "24 часа" зам.-министър Ангел Попов.

"Автомобилна администрация" ще прехвърли тази услуга на частни пунктове. Няма да се прави конкурс, а ще се пише методика и тежки изисквания, на които да отговарят те. Целта на цялата тази сериозна промяна е да се приключи с опашките в КАТ.

Още по темата

На ден в София минавали за регистрация и пререгистрация близо 900 автомобила.

"Ако се разпределят в например 10 пункта, това ще премахне опашките", казва Попов.

Твърде възможно е регистрацията на колите и последващата пререгистрация при продажба да се поемат от пунктовете за технически преглед, ако се дооборудват, допълва той.

Още един проблем е причина да се отиде към това решение. Има нова евродиректива, която казва как да минава на преглед превозното средство при първоначална регистрация, след което се издава един стикер и едно удостоверение за техническа годност.

В момента в България се издават два знака - единият от МВР, другият от Министерството на транспорта, казва Дамян Войновски от "Автомобилна администрация".

"Ние сме организирали изпълнението на тази директива, а МВР, за да го направи, трябва да вкарва милиони левове за обучение, оборудване, за спазване на изисквания. Не е целесъобразно държавата да инвестира двойно за едно и също", казва Войновски.

Предвижда се при регистрацията автомобилът да минава първоначален преглед и да му сложат номера. А след 72 часа примерно да получи и електронния талон с пратка на посочен от собственика адрес. Така че всичко ще се извършва на едно място.

Предвижда се и електронна услуга, при която собственикът на автомобила ще може предварително да попълни данните, да заяви в кой пункт иска да мине регистрацията на колата му, да може да си запази и час.

Премахва се и регионалната регистрация, всеки ще може да се яви в който иска пункт в страната. Това пък води до промени при регистрационните табели. Ще се махат регионалните обозначения в табелите, тоест буквите, които обозначават от коя област е автомобилът - примерно СВ за София, ЕВ за Габрово, РВ за Пловдив, КН - за Кюстендил и т.н.

Според зам.-шефа на "Автомобилна администрация" Дамян Войновски регионалното обозначение ще се замени с произволни букви и цифри. Така пунктовете ще могат да държат на склад номера и ще ги слагат веднага. Тъй като системата, в която се въвежда регистрацията е национална, няма значение къде ще бъде направена.

Новото при електронния талон е, че той ще бъде един, но с чип, в който ще има цялата информация за автомобила, включително и нарушенията. В момента талоните са два - малък и голям, което създава проблеми на шофьорите, когато пътуват зад граница.

Например в Гърция и Унгария не признават малкия талон и за да няма неприятности с властите, българите трябва да си носят в колата и големия талон.

В чипа на талона ще има служебна и информация за общо ползване, до която да има достъп службите на другите държави. Вече е готов прототип на електронния талон, за изработването му ще се обяви търг.

Всичките тези промени трябва да станат факт до 7-8 месеца, най-много до една година, казва зам.-министър Попов.

Другата голяма промяна е целият контрол на пътя – включително на камиони, автобуси и таксита, да мине към КАТ. Министърът на транспорта Ивайло Московски лансира тази идея още от предишния си мандат, но явно сега има политическата подкрепа, тъй като преди дни премиерът Бойко Борисов също се изказа в този дух.

Идеята е инспекторите на ДАИ да не спират камиони и автобуси на пътя за проверка на тахографи, документи, а това да прави КАТ. Автомобилната администрация пък ще прави проверките в превозваческите фирми.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
2
 
2
 
! Отговори
Korenaenta преди 5 години
Ami voennite bg vozila na shkembe vaivoda s kakvi nomera, rami, shasita sa?! Ili sa nomera nevi dimki?!
53
1
 
1
 
! Отговори
Karavelkov преди 5 години
Breee, po tursko vreme e bilo goliam rahat v bulgaristan...svobodno pritejavane na orajie, patroni, pushki, barut, kone, ovce, kravi, magareta, chetnici, buntovnici, cherkvi, monastiri, fabrikadjii, mandri, kambani, chiflici, kef ti odessa, kef ti paris, vienna, bukurest, kishinev, budapest, kiev, milano, london, solun, atina, munchen, rom...radecki marsh, turski marsh...hadjiiski razhodki...na dimitar...i sie...bez ogradi po sinorite...10 procenta danak....a sega?! Wow...
52
2
 
8
 
! Отговори
Разбирко преди 5 години
Няма нужда от никакви пунктове и фирми.Отиваш в кат с документите и заявленията и си вземаш номерата в ръчичките и отиваш до колата и си ги слагаш с винтоверта.В Англия е подобно,само че пращаш заявлението по пощата и си получаваш номерата също по пощата.Стига вече пунктове и таксички.
51
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
вече и автомобилите извършват нарушения явно нашите законотворци вече са създали изкуствен интелект.
50
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да минават п-скоро,че ми писна от надути и мързеливи лелки в КАТ и все в ръцете те гледат.Да отиват на Борсата!
49
5
 
11
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Просто решение като за 19 век - когато си изкараш книжката - освен книжка и талон да ти дават и 1 номер за кола. Когато си купиш кола си слагаш твоя номер и просто нотариуса или фирмата която ти я продава да подават електронно информация на КАТ, че кола с рама и двигател еди кой си номер вече е собственост на лице Х. Така опашките ще изчезнат напълно. 1 и съща кола 100 пъти минава през КАТ, какво толкова има да и гледат. Какво му е толкова сложното?
48
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Частни нотариуси, частни съдебни изпълнители, частна ВиК, частно Енерго, частна БТК, ... по хубаво ли стана?
47
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За цената нищо не казват, но най-вероятно мафиотските фирми на ГЕРБ ще искат поне 10 пъти по-висока цена в сравнение със сега.
46
3
 
4
 
! Отговори
??? преди 5 години
Цитат: Предвижда се при регистрацията автомобилът да минава първоначален преглед и да му сложат номера. А след 72 часа примерно да получи и електронния талон с пратка на посочен от собственика адрес.Това как да го разбирам? С какви номера ще се движи автомобила да пункта за регистрация и 72 часа след това? Кой ще монтира номерата на автомобила?Колкото до КАТ, най-добре е КАТ да се закрие като стрултура вредна за безопасността на движението.
45
1
 
4
 
! Отговори
да преди 5 години
До Анонимен 43Aми провери в ИА АА и като цяло кои служители правят реформата, войновски - при всички операции на службите беше гл. секретар на ИА АА, московски - при всички операции беше министър и още е, манолов е гл. дир. на ГД АИ и при повечето операции иимаше участие.
44
2
 
4
 
! Отговори
Zed преди 5 години
Aroganten teror na bg darjavna centralna razsiipnicheska administracia. Tova e pravo i zadaljenie na regionalnata darjavna administracia. Kraino vreme e da ima decentralizacia v rbg i mestnata bg administracia da ima finansova i politicheska nezavisimost ot centralnata bg administracia. A za naglite, arogantni, marzelivi i ubiistveno nelubezni bg darjavni slujiteli da ima nezabavno uvolnenie i obektivna ejednevna mediina otchetnost na darjavnite slujbi pred suverena rabotodatel bg narod.
43
2
 
3
 
! Отговори
Нов преди 5 години
Не е ли по-просто за нови коли регистрацията да я прави продавача, а за препродажба нотариуса
42
1
 
12
 
! Отговори
Владислав преди 5 години
Не искали да инвестират, затова гражданите ще плащат вместо техния мързе и некомпетентност. Сега с частните фирми освен високи такси ще има и големи измами.
41
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В превод на КАТ не им се работи, дори и малкото работа която извършваха не искат да си мръднат задниците.Само заплати да лапат, ще махнат регистрацията но няма да си съкратят щатните бройкии ще си имаме едни добре охранени чичковци които не знаят защо са там
40
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тея за интернет не са ли чували ? В кой век сме, бе иййййй !
39
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Голяма реформа Поради съмнения в корупция от КАТ регистрациите отиват в ДАИПоради съмнения в корупция от ДАИ контролът върху тирове отива в КАТ
38
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами дайте да направим по няколко частни държави на тази територия тогава и всеки да си избира на коя да е гражданин и да сключва договор, като при мобилните оператори, където му е по изгодно. Да има конкуренция.
37
3
 
14
 
! Отговори
Защото преди 5 години
Защото крадат. Колко вече изсмукаха. Даи 1000лв курс , даи 1000лв застраховка , дай 1000лв гражданска отговорност , дай 1000лв винетка дай 1000лв за махане на скоба дай 1000лв за подкуп на кука. 1000+1000+1000+1000+1000+1000 = 6000 на човек по 3 милиона българи = 18000000000лв по 12 месеца = 216000000000лв на година. Гледайте какви крадци става на въпрос нарушавайте всичко Кат краде на година много пара затваряйте Кат такива агенций не трябва да съществуват после защо народа е беден.
36
0
 
29
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Полека лека всички дейности се прехвърлят към частници което означава, че догодина задължително трябва да има данъчно облекчение - в противен случай това означава, че държавата в лицето на властващите некадърници просто крадат пари. След като пенсиите ще се изплащат от частни фондове, КАТ ще се поеме в голяма степен от частници, полицията на много места се замени със СОТ, здравеопазването е в частни клиники. Е то остана ли нещо което държавата да прави и защо продължаваме да плащаме данъци?
35
1
 
23
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
То всичко хубаво ама никъде не виждаме най важната част да е описана-колко калинки в КАТ ще бъдат съкратени и каква част от бюджета им ще се спести. Защото ако прехвърлят тази дейност на частници, а трътлите останат да се водят на работа по гишета от които вече няма да има полза ще си е просто престъпно разхищение на ресурс. Крайно време е държавата да признае, че е пълна с некадърни калинки и всичките и дейности да се поемат от частници което само по себе си да доведе до премахване на данъците