Автомобил на старо? Някои марки се продават с по-голяма отстъпка

Изследване проучи пазара на коли, произведени в периода 2010-2016 г.
18
Автомобил на старо? Някои марки се продават с по-голяма отстъпка
Снимка: visualhunt.com

Любопитно изследване направиха експертите на агенция Autostat, чиято цел беше да открият при кои марки се дават най-големи отстъпки при закупуване на автомобил на старо.

Оказва се, че 77% от хората, продаващи своите коли, са готови да направят отстъпка. Около 21% твърдят, че няма да намалят посочената цена, докато останалите 2% се колебаят и не могат да отговарят категорично на въпроса.

Оказва се, че най-склонни на максимална отстъпка са продавачите на Nissan, които са готови да свалят до 10,5% от цената. Следват тези на Chevrolet (9,1%) и Mitsubishi (8,4%).

На обратния полюс, тоест най-неотстъпчиви, са продаващите Mazda (3,8%), Volkswagen (3,7%) и Lexus (3%).

Средно купувачите на коли втора ръка могат да се надяват на 6% отстъпка от цената. Най-неотстъпчиви са продавачите на автомобили от средния ценови сегмент, които са склонни да свалят едва 3,7%. При масовия и при премиум сегментите отстъпките са съответно 5,7% и 6,1%.

В допитването са участвали общо 21 000 собственици на автомобили, които са пуснали в продажба своите коли, произведени през периода 2010-2016 г.

Повече подобни новини четете в Automedia.


18
Още от Коли
Икономични на пътя: Кой е най-добрият начин за пестене на гориво?
Напиши коментар Коментари
16
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Някои коли се продават когато има купувач!!!

Преди години продавах ситроен с1. Беше на 4 години и реални 37к км, бях единствен собственик. Търсената цена беше 1/3 от покупната и го продадох след година и два месеца.
След това едно *** поло карах и го продадох за една седмица.
След това карах едно пежо 307, което продадох за два дена.
Тук философията на българина е лишена от всякакъв смисъл. Оня чул от познат на бати че шкода била най здравата марка и че французите ги бивали само за с—ки
15
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
аз пък си купих навремето пежо 406 френска сглобка нова.вози като лодка на 15 г .е и е на само 103 000км освен смяна на консумативи никога не ми е създавала проблеми .гаражна кола е.сега като гледам струва 3 000 лв.никога не бих я продал
14
11
 
7
 
! Отговори
шофер преди 1 седмица
Че то за VW е ясно защо няма отстъпка ама за талиги, като Нисан, Мицубиши, Тойота и Лексъс трябва 50%+ отстъпката да е. Това са коли втора ръка крепящи се само и единствено на боята си.
13
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
От 11 до Софиянеца
И старите коли имат гореупоменатите атрибути, но разликата е, че например каското е доста по-малко, а и не е задължително. С две думи - разходите по старата кола са доста по малко... няма и вноски за нея, освен ако не си теглил кредит.
И аз мисля, да си купя нова кола и много съм ги смятал нещата. Мога да си го позволя, но някак не ми се заключват едни 800-1000 лева месечно за 5 години.Без съмнение най-доброто е новото, но е въпрос и на средства, за масата българи.
12
1
 
6
 
! Отговори
Софиянеца преди 1 седмица
До 11

Да, новата кола има ГО, данък, трябва да се обслужва и да и се сипва гориво. За разлика от старите коли :)
11
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До 10
Принципно си прав за новите коли, но ако говориш само за вноската за колата 400-500 сметката не е много вярна. Освен вноската, като разхвърляш задължителното каско, данъци и обслужвания, гориво и т.н нещата отиват по-скоро към двойна на посочената сума като разход на месец.
Всеизвестно е, че една сравнително малка част от българите могат да отделят 800 лева месечно само за кола...та оттам и залитането по новия внос, 35-та употреба за 5999лв
10
10
 
5
 
! Отговори
Смешки преди 1 седмица
Само *** би си купил кола на старо т.нар. нов внос на катастофирал автомобил. Не се чудете че само в БГ има самокатастрофи по магистралите. При лизинг 300-400 лв. на месец, сигурна кола и 5г. да не пипаш нищо е малоумие да купиш стара ударена барака. Много хора дават толкова само за цигари месечно.
9
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Някои марки просто си държат цена, тъй като има защо. Според мен най-бързо падат цените на френските и италианските автомобили.
Германските, въпреки все по-отвратителното компромисно качество, горе долу крепят цени.
Според мен японските са тези, които стабилно задържат стойност...особено Тойота/Лексус и Хонда. Там е съвсем нормално да се искат 20к за коли по на 10-12 години.
8
3
 
9
 
! Отговори
Прав е Харалампиев преди 1 седмица
Не се заблуждавайте че само шоколада , кетчупа и другите неща за ядене са по различни за нас. Поради ниската покупателна способност моделите които се предлагат у нас са с по ниско качество. За да се запази процента на печалбата. То иначе всички щяха да идват да си купуват коли у нас
7
3
 
13
 
! Отговори
дО Киро преди 1 седмица
Как пък не те "хванах" да купя този vw passat-цяла година всеки ден почти,следях сайтовете за пасат-7,но ттъй не "те открих" ,а и няма юг на пасат представителство в София ,има запад и изток )) .Няма такваз цена за Пасат -13 500 ,а и като следях пазар ,то първо хвърчаха за седмица-две колите от представителствата в България. Не схваща защо лАжеш ?какъв е интереса ти в този твой фейккоментар?
6
17
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Само *** купуват германски каруци. Гробници с надути цени, 'щото "немско качество, брат".... ганьовски драми
5
7
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Цените са различни поради акцизите. Отделно ВАГ има политика да продава по евтино в Източна Европа.

Нали не си мислиш че на конвейера редят части за Бг, Полша, Германия, Бг и тн.
4
25
 
15
 
! Отговори
Харалампиев преди 1 седмица
Киро елементарно е, чудил ли си се защо цените на колите в Германия и България са различни например, говоря за новите коли. Качеството е различно, за България дори и пластмасите вътре по таблото са долнопробни и некачествени. Нормално е да предпочета 3,4 годишна кола от Германия пред нова, правена за България.
3
8
 
24
 
! Отговори
киро преди 1 седмица
Продадох VW Passat бензин, TSI двигател, на 5 години, 55 000км купен от VW Porsche Sofia Jug за 13 500лв.
Цената като нов беше с отстъпките 44 350 лв.

Продавах го половин година, но народа търси нов внос от Германия и Швейцария за 20-30 000км (ха-ха-ха) за подобни пари. Какви тояги купуват от този "нов внос" е друга история.

Купувача си го провери при дилъра и плати.

Колеги ми се смеят че карам лизингови коли.
Аз не разбирам как даваш 20 бона за джип мерцедес на 20 години... различни сме.
2
1
 
19
 
! Отговори
П.Петров преди 1 седмица
Тъпотия! То си е до човек. Ако иска да се отърве по-бързо от разпада пред блока много ясно, че ще сваля!
1
3
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Как вървят старите лади?