Nissan се отказа от съвместен модел с Mercedes

Японците се оправдават с промените на американския пазар
12
Nissan се отказа от съвместен модел с Mercedes
Снимка: AutoMedia.bg

Nissan се оттегли от проекта за съвместна разработка на луксозен компактен модел с Mercedes, съобщава в. Nikkan Kogyo. От японската компания обаче подчертаха, че искат да запазят другите си партньорски взаимоотношения с германския гигант.

Двете компании работеха върху луксозен модел, който да се прави в съвместния им завод в Агуаскалиентес, Мексико, и да се продава основно на северноамериканските пазари.

Компактните модели нашумяха много в САЩ след кризата и поскъпването на горивата в края на миналото десетилетие. Сега обаче интересът към тях непрекъснато спада, тъй като американците се връщат към традиционните пикапи и големи SUV. Това е едната причина за оттеглянето на Nissan от проекта. Втората е несигурността, която витае около производствата в Мексико покрай плановете на Доналд Тръмп за драстични увеличения на входните мита за вносни автомобили.

Заводът в Агуаскалиентес бе построен от Nissan и Daimler през 2017 и има капацитет 230 000 автомобила годишно. За момента там се прави само Infiniti QX50, кросоувърът на луксозната марка на Nissan.

Говорителят на Infiniti обаче подчерта, че партньорството с Daimler си остава "солидно" и "успешно".

Съюзът между Renault-Nissan и германците бе изкован миналото десетилетие от Карлос Гон и Дитер Цетше. Двата гиганта дори си размениха акции, за да го скрепят - сега Nissan и Renault държат по 1.55% от Daimler, а германците притежават 3.1% от Nissan.
 
Компаниите си разменят технологии и понякога дори цели модели, какъвто е случаят с Mercedes X-class, построен на базата на Nissan Navara. Те имат и съвместен завод за двигатели в американския щат Тенеси.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


12
Още по темата: MercedesNissanСАЩ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
6
 
! Отговори
Щерю преди 4 месеца
Няма да има Мерцедессан...
11
2
 
1
 
! Отговори
Сата НАТО преди 4 месеца
Агуаскалиентес, Мексико
------------------

A, това означава Жежки вОди, мексиканското Панчарево.
10
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
И ое нещо, за тея дето им е странно, как може някой да знае нещо още преди да е излязло масово на пазара, потърсете в гугъл картинките "erlkoenig car" и ще ви стане ясно.
9
7
 
6
 
! Отговори
do 8 До 5 преди 5 месеца
Не се излагай. Една има развоен период от 3-4 години. Ти да не мислиш че само СЕО-то е в течение? Стотици хора са вкарани в разработката. А отделно има поне още толкова тестери и валидатори. Тея коли преди да влязат в серия се тестват от Северния полюс през Китай до Сахара и в Бразилия. Дали според теб не знам още от преди 3 години какво ще излезе тази и другата година? А вече стават ясни нещата и за след 21ва година. А отделно се подготвят концепти и за след 25та.
8
3
 
14
 
! Отговори
До 5 преди 5 месеца
Извинявай, ама какво каза че работиш, и за кой?????? Нещо по озеленяването ли, или по интимната хигиена на турците на конвейра? Явно си много нагоре, щом CEO мениджмънта и шефа на отдел "Стратегии" те държи винаги в течение :)
7
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
5, човек, не живей с реминисценции от преди 30 години! Сега се искат продажби! Не въздишки! Затова се връзват с пазарни лидери!!! А не стоят като кибици чакащи да видят какво ще стане. Те виждат и действат!
6
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Само че мерцедес взима мотори от концерна Рено-Нисан, а не обратното (за предишната и за най-новата А класа 1.5 dci), взели са база и тн. А и предполагам, че инженерите от Даймлер са поне една идея по-кадърни и даровити, от "инженерите" у тоя форум, и по-добре знаят за какво става дума. Единствено българин, със средно специално шев и кройка, може да намира кусури на всичко!
5
9
 
12
 
! Отговори
do 3 преди 5 месеца
Тоест ти очакваш премуим коли да са в челната 10ка по продажби ли?!?!
В челната десетка винаги ще са евтини коли, щото това е масовото. А премиумм марките никога не се стремят да са масови, а скъпи. Иначе казано - тяхната цел е да бият собствените си продажби на все по-високи цени, а не да ги купува тоя и оня.
Работя за една от 3те споменати марки и повярвай, до средата на другата година ще имат модели на които цената ще надминава тази на доста Порше и Ферари с лекота.
4
20
 
3
 
! Отговори
quattro™ преди 5 месеца
Грешна е колата просто. Мерцедес правят премиум автомобили а нисан са толкова посредствени откакто Ренде ги взе, че направо да им се чуди човек на швабите защо искат с тияталиги да се кооперират.
3
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До 2. Глей ся, в статията срещнах думите даймлер, мерцедес и нисан! Демек статията се отнася за тия, упоменатите, а не е по принцип за колите в света. Второ - за 2017 мерцедес не са успяли да пробутат нито един модел в челната десетка за най-продавани автомобили у света!!! А това не е добре! Защото тия същите се хранят от продажби, а не от въздишките на някой люлинчанин пред блока. А дали светът се замогва, незнам. Въпросът, повярвай, хич не е елементарен и еднопластов.
2
10
 
7
 
! Отговори
do 1 преди 5 месеца
Не знам за какво замиране говориш, но в момента и Даймлер и БМВ и Ауди чупят рекордите си по продажба на луксозни коли и печелят повече от всякога. Дори ФВ се опитва да навлиза в тоя сегмент с Arteon например.
Факт е, че света полека лека се замогва и луксозните коли стават по джоба на все повече хора.
1
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Мерцедес са избрали правилния партньор. Дали баш тоя модел ще се прави, няма значение. Важното е че са се ориентирали в перспектива. Че само с тия луксозни коли дето правят, търговията съвсем ще замре.