Екотаксата за старите коли скача с 13%! За нови пада с 10%!

Отпада плащането на такса за електромобилите
104
Екотаксата за старите коли скача с 13%! За нови пада с 10%!
Снимка: архив, БулФото

За да стимулира ползването на коли с по-ниски нива на замърсяване, правителството увеличи продуктовата такса за старите автомобили с 12-13%.

Намалява се размерът на таксата за нови автомобили с 10% и се запазва досегашният размер за тези до 5 години.

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%.

Отпада заплащането на продуктова такса за електромобили до 31.12.2021 г.

Поставят се и високи цели за излезлите от употреба моторни превозни средства от категориите за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 т - за оползотворяване 96% и за рециклиране 94% .

С промени в Наредбата за опаковките и отпадъците от опаковки се увеличава броят на разположените съдове за населени места с под 50 000 жители средно с 15%, от 50 000 до 100 000 жители - 9% и над 100 000 жители - с около 7%.

 


104
Още от Коли
Джип, купе или пикап? Как жените определят мъжете според колата
Напиши коментар Коментари
101
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
София не е България.Викаш да карам колело 20 километра или да отида 2 часа по -рано на работа или да се прибера 2 часа по късно, защото има 3 автобуса.
100
3
 
4
 
! Отговори
Хайде малко преди 6 дни
Ревете, че вдигат цените на старите бракми, след пет минути ще ревете, че дишате мръсен въздух... Няма угодия! Дано да направят мрънкането олимпийски спорт, че да спечелим поне един златен медал на олимпиадата.
ПП който няма пари за автомобил, да ползва градски транспорт/велосипед, няма нищо да му стане, даже може и малко да поотслабне.
99
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
еко-меко такси нищо не решават,българина купува кола втора ръка с евтина поддръжка и сравнително нечуплива,това са изискванията на повечето хора,а пък дупетатите да са им честити тези 50 тина лева отгоре,няма да са им първите,няма да са им и последните,колко още причини ще измислят за да вземат от бедните и последния петак,но не и от богатите,и много грешат ако мислят,че е верния подход това,верния е увеличение на доходите,ние знаем кое е хубаво и чисто,просто нямаме пари
98
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
В норвегия държавата ми пое половината цена за новата тесла и не плащам никакви данъци
97
2
 
19
 
! Отговори
Мария преди 6 дни
ПЪЛНА ДЕМАГОГИЯТА! КАКЪВ Е ПРОЦЕНТА БЪЛГАРИ КОИТО МОГАТ ДА СИ ПОЗВОЛЯТ НОВА КОЛА?ДА НЕ КОМЕНТИРАМЕ ТЕЗИ С ПЕНСИИ.МИСИЯТА НЕВЪЗМОЖНА,АКО ЖЕЛАЕ ЧИСТ ВЪЗДУХ/НЕ,ЧЕ НЕЩО СЕ ПРОМЕНИ/ПЛАЩАЙ 13 ПРОЦЕНТА ПОВЕЧЕ И ДИШАИ ДЪЛБОКО БЕДНИ БЪЛГАРИНО. ВИНАТА ТИ Е,ЧЕ СИ ЧЕСТЕН И ТЪРПЕЛИВ.
96
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Какво се впрягате? ако ЕКО таксата е била 300лв, сега ще е 339, тези 39лв ли ще ви спрат да си купите желаната кола на старо?

Цялата работа е да вземат тези 39лв че не могат да си вържат бюджета, ако искаха промени щяха да гледат как стават нещата в другите страни.
95
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Това е поредното събиране на едни пари в техниката няма понятие стари и нови, има изправни и неизправни автомобил. У нас повече от половината автомобили се движат на газ което ще рече, че вредните им емисии са незначителни та думата ми е с какво това увеличение на таксите ще повлияе за подобряване на емисиите.
94
2
 
15
 
! Отговори
:D преди 6 дни
Освен пълнеж за хазната друг ефект няма да постигне. И не съм съгласен,че 20 годишна Корса 60 коня замърсява повече от 5 годишна Х5-ца дето е 300 коня. Не само годините са от значение. Много зависи също и до колко се потдържа колата и още енда камара др.работи.
93
6
 
3
 
! Отговори
Ми преди 6 дни
Конкретно за С-я трябва само трамваи и метро.
Нито една нова трамвайна линия не са изградили.
А колите в подземни магистрали.
И подземни паркинги.
92
3
 
3
 
! Отговори
Handel преди 6 дни
До аз: co2 - да, но в изгорелите газове на автомобилите има и въглероден окис - CO ( а не двуокис; който се свързва с атмосферния кислород - поради което по филмите се самоубиват като се затворят в гараж и запалят двигателя), като и твърди частици - без тях димът от ауспуха нямаше да се вижда. А таралясник, който да харчи 3/100 няма.
91
0
 
1
 
! Отговори
До 86 аз преди 6 дни
Казваш, че тези, които са съставили евростандартите не знаят защо са включили CO в замърсителите и имат норми за замърсяван с СО, но ти знаеш по-добре 8и останлите са Тупанчо
90
0
 
20
 
! Отговори
Неграмотници преди 6 дни
Браво Тикви на какъв принцип се изчисляват само за cтарост ? Aз със моята морга изминавам 10 км месечно за какво да плащам повече, колата ми гори 4,5/100. Като сметнем, че за 20 години е изминала всичко на всичко 50 000 км колата ми е нова.
89
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До Механик в чужбина3

Ако баба ти имаше дръжка щеше да е мъжка.
88
4
 
4
 
! Отговори
До Софианеца преди 6 дни
Автомобилът бил конституционно право викаш,а?
Да имаш автомобил е ПРИВИЛЕГИЯ , а не право.
Право имаш да гласуваш, свободна реч и ти точно имаш най-вече правото да се са*моу*биеш
87
17
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
ДА СЕ ЗАБрАНЯТ ВСИЧКИ ТРОШКИ НАД 15 ГОДИНИ.
ХЕМ ЩЕ ЖИВНЕ МЕТАЛУРГИЧНАТА ПРОМИШЛЕНОСТ.
86
2
 
4
 
! Отговори
аз преди 6 дни
До До 75 оня с 3 л/100.Тупанчо,со2 не е замърсител,а естествен продукт на горенето и дишането.Чети,Ръбчо,чети.
85
0
 
11
 
! Отговори
Механик в чужбина3 преди 6 дни
До 75

Колата ти може да гори 3/100, но ако имаш зацапани свещи или дюзите ти пикаят и ако катализатора ти е на над десет години, тогава с лекота ще превишиш десетократно емисиите и ще замърсяваш колкото камион
84
2
 
4
 
! Отговори
До 75 оня с 3 л/100 преди 6 дни
Например, ако твоята трошка е на бензин по Евро 3, който е от 2001 година и е в категорията 1305-1760кг, тя замърсява с СО 4,17 г/км, а бензинов джип по Евро 4,5 или 6, който е в категорията 1760-3500 кг, замърсява с СО 2,16 г/км. Ако джипът е дизелов пак по Евро 4,5 или 6, замърсява с СО 0,74 г/км. Евро 4 е от 2006 година.
83
0
 
3
 
! Отговори
Механик в чужбина2 преди 6 дни
...чист СО2...
Та трябва поддръжка значи, която може да е твърде скъпа за човек дето едвам е събрал пари за някоя стара кола. Примерно катализатор + дебитомер са 2000 лв. Но е много хубаво като застанеш на едно кръстовище на два трилентови булеварда и седиш на светофара и въпреки десетките коли около тебе дс не усещаш никакви миризми и газове и дим във въздуха
82
0
 
4
 
! Отговори
До 75 оня с 3 л/100 преди 6 дни
Това, което пишеш тотално не е вярно, но хваща окото на онези 80%.
По същият манипулативен начин, аз може да и напиша, че моя товарен автомобил, харчи 1 л/100 км и замърсява много по-малко от твоята трошка, горяща 30 л/100 км.
Каква е истината - според евростандартите си има категории според вида на двигателя - бензин или дизел и теглото на автомобила и нормите са за г/км, а не колко литра гори на 100 км.