Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45,
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


311
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
10
 
5
 
! Отговори
Браво преди 5 години
Време беше вече да го направят това. В цял свят за стари коли се плаща двойно и тройно за данъци и такси. Така трябва да е и с винетките, пътния данък трябва също да стане стандартен за всички области. Само така може да се поддържа и пътна мрежа, и да се строи и т.н - като се плаща в хазната.
87
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Разликата отива в джоба на Тиквата и приближените му.--------------Имаш ли някакви доказателства за това твърдие или така са ти написали от Позитано да пишеш?
86
1
 
10
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
До Анонимен77 Колко милиарда искаше да изтегли Орешарски, и оревахте орталъка, и колко после изтегли Бойко, защото сме с много успешна икономика при неговото управление? Возил ли си се по перфектните му магистрали наскоро, от Ст. Загора нататък? Дунав мост 2, не го ли затвориха за ремонт няколко месеца само, след като преряза лентата? И браво-успяли са да налепят стирпор, като на горялия блок в Лондон и да го боядисат , и то на половин България! В нашия град-на 4-5 блока само, и то техни фирми.
85
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не виждам как повишаването на екотаксите ще стимулира купуването на нови автомобили. Повечето не карат стари коли, щото са ретро маниаци, а защото не могат да си позволят по-нова кола. Май целта е да изтръскат повече пари от хората, вместо да създадат национална стратегия за обновяване на автопарка.
84
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много криво я разбрахте тази демокрация другари. Демокрацията не е анархия.
83
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Соа падна по субективни, а не по обективни причини с две думи перестройката на Горбачев и някои търкания сред комунистите събори соца то не беше и соц, а някакън буржоазен строй, соц има сега във скандинавските държави и Канада туй са най-социалните държави на света. Същото го виждате сега при СДС не могат се разберат един със друг ето туй са субективни причини.
82
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Писнало ми е от тия 20 годишни таралясници. Всеки с по две три коли вече после що няма къде да се паркира ми как да има!
81
13
 
6
 
! Отговори
Автомобилист преди 5 години
Стари коли над 10 години по принцип трябва да се забранят по пътищата на България. Не може всеки *** да си купува таратайка и да задръства, загрозява и умирисва страната.Това с екотаксите е добра стъпка, но трябва още по-радикално.Нова е една кола до 6-7 години, след това става таратайка!
80
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 78Точно така. Когато бедните не могат да си позволят да карат кола улиците ще се изпразнят и ще има места за паркиране. Колата не ви е рожденно право. Като не можеш да си го позволиш ще ползваш градски транспорт. Тъкмо ще влязат пари в него.
79
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв."Разликата отива в джоба на Тиквата и приближените му.
78
0
 
7
 
! Отговори
Да бе преди 5 години
До Анонименправи ли ти впечатление, че навсякъде в София се строи, без идея за инфраструктура и паркинги???
77
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименФалираш като не можеш да плащаш. Колко *** прябва да се, че да не го знаеш ?
76
2
 
1
 
! Отговори
до 73 преди 5 години
Вие вече сте се пренесли бре приятелче, плюс това споменах градски транспорт а ти се хвана за метрото защо припозна себе си в коментара нали?
75
1
 
4
 
! Отговори
до 74 преди 5 години
Много хубав въпрос приятел и тъй фалира, че салама в магазина пак си беше 1 лв а Гърция колко дългове имаше по същото време ,защо те не фалираха.
74
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За санирането - прав беше Бай Тодор, като казваше: това което построихме, вие нема да можете да боядисате! Защото т.нар. саниране е нищо повече от боядисване.
73
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Малко е. Данъчната политика също е несправедлива-не е редно за кола с Евро6 да се плащат хиляди, а за трошка на 20 години, която цапа въздуха и може да спре навсякъде във всеки момент -10 лв.Разбирам, че темата е чувствителна и електоратът ще бъде засегнат, защото е беден и не може да си позволи нормален автомобил, но нека най-накрая разберем, че да имаш автомобил не е привилегия, която някой е длъжен да ти осигури.На някой прави ли му впечатление,че всички зелени площи в София са пълни с коли?
72
0
 
10
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
До До Един от Северозап66 Защо, сега не сме ли във фалит? От всякъде? Или и ти четеш официалните медии и не си излизал извън Околовръстното на София, наскоро?
71
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Повишена екотакса за старите коли, означава закупуването на още по-стари коли на същата цена - цената за старата кола плюс екотаксата. Е, някой трябва да освободи автоморгите на западна Европа от най-старите коли и явно мафията в България помага за това.
70
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Еко такси? Решението на екологичния проблем е да вдигнат данъците на бедните?
69
18
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Един от СеверозападаГЕРБ построи над 500 км магистрали в перфектно качество и санира половин България. Милиардите са наследство от управлението на вашата партия БСП при Станишев и Орешарски.