Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45,
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


311
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
1
 
12
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Тази такса трябва да се премахне незабавно! Такса "екология" средва да се включи във всеки един литър продадено гориво. Караш - изразходваш гориво - плащаш. Не караш, не изразходваш гориво - не плащаш. Същото и с винетки и и други подобни глупости. Както в Германия. От друга страна, така и държавата, по-лесно ще контролира паричният поток...
67
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи през 1989 България "фалира" с 8 милиарда щд външен дълг? А сега с над 30 милиарда евро външен дълг не е? Е как става това?!
66
3
 
10
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
"С радост бих видял всичките тия барутници дето клепат и задръстват града да се махнат. Да се научат селяците на градски транспорт. Всеки втори купил некъв казан за 500 лв. и дава газ, избива и трови народа, ама като трябва да плаща му било скъпо. Ми хващай метрото като нямаш пари за нова кола."---От поста ти разбрах само, че каниш цяла България, да се пресели в София, при метрото, така ли?Или намекваш, че трябва да се връщаме към животинската тяга, какво в 19 век, че е по-екологично чисто
65
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма такова нещо като стари нови, трява да се гледа пробега на една кола и дали е изправна.
64
1
 
15
 
! Отговори
Оруел преди 5 години
ОСТАВКА!ОСТАВКА!ОСТАВКА!
63
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Доколкото си спомням екотаксата беше свързана не с замърсяването при движението на колата, а замърсяването при излизането на колата от употреба, т.е. няма никакви основания за различни екотакси според възрастта на колите. При това ел. колите замърсяват повече при излизането им от употреба и би трябвало таксите за тях да са поне два-три пъти по-високи в сравнение с таксите за колите с ДВГ.
62
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това значи че бедните хора който не могат да си платат таксата на 30 годишния гнильоч ще трябва да се качат на трамвайте като в белите държави ли??? Недопустимо, Бай ***, гъзар от висша класа на градски транспорт йок!
61
1
 
9
 
! Отговори
Почти преди 5 години
За производството на нова кола се отделят повече вредни емисии отколкото от карането на стара кола. Така че ние правим услуга на света за която ни карат да плащаме повече данъци.
60
11
 
4
 
! Отговори
До Един от Северозап преди 5 години
Строяли са, 2 пъти фалит на държавата, десетки хиляди по лагери и разстреляни, никой не може да мръдне от държавата, помним, но явно Вие забравяте. Единственото хубаво тогава беше, че бяхме млади!
59
0
 
10
 
! Отговори
маке преди 5 години
язе си карам 50 годишния московец (за неосведомените ранна версия на бмв) не плащам данъци щот кръкам и немам паре но друго ми прави впечатление пускаш бтв или нова и новините почват с увеличение на цени на ...... секи ден различно бе по гръцко на море евтинийка ора не е за думане
58
2
 
6
 
! Отговори
Главочи преди 5 години
разликата, е, че аз не искам да ме скубят. Средният промитак ще гтласува пак за тях, ако ще да го фистнат отзад.
57
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ко значи стар бус бе, аз си купих един от двама англичани пенсионери на 500 км като нов е не са го карали изобщо ама е на 10 години.
56
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако тази такса, която всъщност е данък, наистина имаше нещо общо с екологията, то би трябвало размерът на таксата да зависи от очакваното замърсяване от тази кола, т.е. от годините, в които ще е в движение и от замърсяването от тази кола. Годините не могат да се предвидят, но по-старата кола се очаква да е в движение по-малко години от новата кола. Замърсяването от новата кола обикновено е по-малко, така че в крайна сметка се получава горе-долу една и съща сума за нова и стара кола. Явно не това
55
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ГлавочиИ аз не съм избирал бай ти Тошо, но се редях с купоните в ръка през Лукановата зима, и заплатата ми по времето на Виденов ми стигаше за 4 хляба, та да те питам пак, като не си гласувал за тях, не те ли скубят?
54
1
 
14
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
До 51Аз съм социал демократ по убеждение, но шапка им свалям на комунистите, за това, което са постигнали за 45 години! Още има за крадене от него.Строили са училища, болници, заводи, а Герб построи малко магистрала тип "Дунавски вълни", и санира няколко блока.А, да забравих, и ни зароби за десетилетия напред , със заеми.Тотално объркаха всички системи в държавата, унищожиха всичко кадърно и работещо, което не е от Герб или на Герб и сие.
53
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браво!
52
1
 
7
 
! Отговори
искат преди 5 години
да живеем като европейци, ама ни дават пари като африканци, колкото да не умрем. герб завинаги
51
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи ревете, че нямате пари за нови коли, ама и за метрото сте големи баровци нали. Баровци с 20 годишни беемвета ама като трябва да платят данък не можеш да ги видиш. Що не ползвате рейса бре, щото сте гъзари и съселяните ще ви се смеята нали, мо тогава ще плащате... аа *** ние нямаме пари, *** нали сте гъзари с беемвета??
50
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тази такса, реално е данък първоначален внос. Нека този данък да си го плащат вносителите на автомобили, а не първия купувач на този внос. Ясно е, че целта не е екологията, а поредното обиране на българите, което означава обиране на масовия българин, който си купува евтини стари коли.
49
2
 
9
 
! Отговори
Главочи преди 5 години
аз никога не съм гласувал за герб