Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45, Вера К. Александрова
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.


311
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
82
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв."

Разликата отива в джоба на Тиквата и приближените му.
81
0
 
7
 
! Отговори
Да бе преди 2 месеца
До Анонимен

прави ли ти впечатление, че навсякъде в София се строи, без идея за инфраструктура и паркинги???
80
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен

Фалираш като не можеш да плащаш. Колко *** прябва да се, че да не го знаеш ?
79
2
 
1
 
! Отговори
до 73 преди 2 месеца
Вие вече сте се пренесли бре приятелче, плюс това споменах градски транспорт а ти се хвана за метрото защо припозна себе си в коментара нали?
78
1
 
4
 
! Отговори
до 74 преди 2 месеца
Много хубав въпрос приятел и тъй фалира, че салама в магазина пак си беше 1 лв а Гърция колко дългове имаше по същото време ,защо те не фалираха.
77
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
За санирането - прав беше Бай Тодор, като казваше: това което построихме, вие нема да можете да боядисате! Защото т.нар. саниране е нищо повече от боядисване.
76
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Малко е. Данъчната политика също е несправедлива-не е редно за кола с Евро6 да се плащат хиляди, а за трошка на 20 години, която цапа въздуха и може да спре навсякъде във всеки момент -10 лв.
Разбирам, че темата е чувствителна и електоратът ще бъде засегнат, защото е беден и не може да си позволи нормален автомобил, но нека най-накрая разберем, че да имаш автомобил не е привилегия, която някой е длъжен да ти осигури.На някой прави ли му впечатление,че всички зелени площи в София са пълни с коли?
75
0
 
10
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 2 месеца
До До Един от Северозап66 Защо, сега не сме ли във фалит? От всякъде? Или и ти четеш официалните медии и не си излизал извън Околовръстното на София, наскоро?
74
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Повишена екотакса за старите коли, означава закупуването на още по-стари коли на същата цена - цената за старата кола плюс екотаксата. Е, някой трябва да освободи автоморгите на западна Европа от най-старите коли и явно мафията в България помага за това.
73
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Еко такси? Решението на екологичния проблем е да вдигнат данъците на бедните?
72
18
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Един от Северозапада

ГЕРБ построи над 500 км магистрали в перфектно качество и санира половин България. Милиардите са наследство от управлението на вашата партия БСП при Станишев и Орешарски.
71
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До хахаха шашш
Па то при това положение екотаксата ще повече отколкото струва една астра на 161хил.

нали това е целта бе, да се махнат баракудите от пътищата.
70
1
 
12
 
! Отговори
Гост преди 2 месеца
Тази такса трябва да се премахне незабавно! Такса "екология" средва да се включи във всеки един литър продадено гориво. Караш - изразходваш гориво - плащаш. Не караш, не изразходваш гориво - не плащаш. Същото и с винетки и и други подобни глупости. Както в Германия. От друга страна, така и държавата, по-лесно ще контролира паричният поток...
69
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Значи през 1989 България "фалира" с 8 милиарда щд външен дълг? А сега с над 30 милиарда евро външен дълг не е? Е как става това?!
68
3
 
10
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 2 месеца
"С радост бих видял всичките тия барутници дето клепат и задръстват града
да се махнат. Да се научат селяците на градски транспорт. Всеки втори
купил некъв казан за 500 лв. и дава газ, избива и трови народа, ама като
трябва да плаща му било скъпо. Ми хващай метрото като нямаш пари за
нова кола."
---
От поста ти разбрах само, че каниш цяла България, да се пресели в София, при метрото, така ли?Или намекваш, че трябва да се връщаме към животинската тяга, какво в 19 век, че е по-екологично чисто
67
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Няма такова нещо като стари нови, трява да се гледа пробега на една кола и дали е изправна.
66
1
 
15
 
! Отговори
Оруел преди 2 месеца
ОСТАВКА!ОСТАВКА!ОСТАВКА!
65
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Доколкото си спомням екотаксата беше свързана не с замърсяването при движението на колата, а замърсяването при излизането на колата от употреба, т.е. няма никакви основания за различни екотакси според възрастта на колите. При това ел. колите замърсяват повече при излизането им от употреба и би трябвало таксите за тях да са поне два-три пъти по-високи в сравнение с таксите за колите с ДВГ.
64
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Това значи че бедните хора който не могат да си платат таксата на 30 годишния гнильоч ще трябва да се качат на трамвайте като в белите държави ли??? Недопустимо, Бай Ганя, гъзар от висша класа на градски транспорт йок!
63
1
 
9
 
! Отговори
Почти преди 2 месеца
За производството на нова кола се отделят повече вредни емисии отколкото от карането на стара кола. Така че ние правим услуга на света за която ни карат да плащаме повече данъци.