Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45, Вера К. Александрова
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.


311
Още от Коли
АвтоВАЗ не се шегува, представи новия си флагман
Напиши коментар Коментари
242
3
 
11
 
! Отговори
Тошибиян преди 1 седмица
Защо правото ми да се придвижвам е обременено от стотици рекети и става все по скъпо и невъзможно?къде криете безплатната и чиста енергия от ефира?и ни карате да се придвижваме по дивашки методи и да ни рекетирате за всеки метър
241
4
 
15
 
! Отговори
Тошибиян преди 1 седмица
Искам нагледно да се прадстави как като платя екотаксата и пушека от моята барака ще бъде пречистен и кое му струва тази сума?искам нагледно да се покаже тръбата дето засмуква мръсния въздух и тръбата дето пуска пречистения въздух..всичко друго е бесен рекет
240
4
 
15
 
! Отговори
Мелничаря Кунц преди 1 седмица
как точно старият автомобил е по неизправен от новият ????? това зависи изцяло от собственика. Един стар автомобил , поддържан може да е милиони пъти по надежден и изправен от един нов, кйото се кара от проссто говедо. Нали за това има преглед, емисии и т.н. Нека да се стимулират нови коли, но като се намалява данъчното бреме за тях а не да се увеличава за старите. Да се събразят и с икон. условия в страната.
Абе само тъпаци в тоя парламент бе боже, кога ще се избавим от тия иззроди.
239
1
 
10
 
! Отговори
Iceblast88 преди 1 седмица
То вярно, че където комунист мине трева не никне, ама ГРОБ са се заели нагледно да го докажат на целия свят. То бива БКП, ама бай тиква излезе по върл комуняга и от Сталин. Сталин не е бил такъв *** за народа си като бай тиква. Всеки диктатор които иска да унищожи народа си да идва да се учи от него и записки да си води. А светът да се моли българите да устискаме докато умре, че тръгне ли по светът той, че е като черната ***. Сумати и народ ще изтрепе с неземната си простотоя.
238
3
 
13
 
! Отговори
Iceblast88 преди 1 седмица
До 235
Аз винаги съм бил анти комунист, но напоследък си мисля, че дъртото БКП (БСП) май беше една идея по добре от младежкото БКП (ГЕРБ). Твоя любимец боко тиквунски от анти комунсти ще направи всички хора прп БСП с отчайващата си простотия. Ние от година на година все по зле ставаме, ама последните 10 години направо дъното копаем. 1 човек не познавам които първия път да е гласувал за ГРОБ и сега да не ги псува!
237
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Нмя нищо общо между тази екотакса и замърсяването при движението на автомобилите, както го разбраха онези 80% и както го коментирта тук.
236
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Гласувайте пак за ГЕРБ и вместо 20 годишни коли, по улиците ще гледате 25 годишни коли - до това води повишаването на екотаксите.
235
29
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Пак ще избера ГЕРБ, не може по улиците да се движат 20 годишни таратайки и да окадяват въздуха!
234
0
 
6
 
! Отговори
малко и е преди 1 седмица
на тази плява - гинки, ваклинки, боршоши, данъци, газове - тя само маха с уши и се радва, че `нe са комунистите`. Унищожавай, Бойко
233
1
 
11
 
! Отговори
extremist преди 1 седмица
255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.-НА ТВА МУ КАЗВА "ПРЕНЕБРЕЖИМА" РАЗЛИКА.....ЦАЦАРОВ КАК ЛИ МИСЛИ
232
6
 
3
 
! Отговори
Добре де преди 1 седмица
Като оставим настрана евтиния популизъм, който като гледам яко шета тук, може би не е лошо да се замислим. Това, че някой няма възможност за нормален бус например, не му дава право да трови останалите. Ежедневно виждам поне по един сеяч на смърт. И проблемът не е в годините на вавтомобила, а в тарикатлъка на шофьора - сипва крадена нафта, упорито не си поддържа колата в изправност, щото така си знае и така нататък. Иначе с какво право ще искаме после от ц/ните да спрат да горят гуми и дрехи?
231
4
 
17
 
! Отговори
ха ха ха преди 1 седмица
проздият българин избира греб, а те му се отплащат с фистинг. Учудващо обаче, българинът продължава да избира греб и даже оправдава получавания фистинг, понеже и в Европа се фиствали. Ситуацията е отчайваща
230
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
време е мухобоико и г.рберастите народа да ги измете веднага
229
3
 
14
 
! Отговори
Iceblast88 преди 1 седмица
Има неандерталци с коли на 10 години които ги карат на краден мазут от кораби и искате да ги изкарате по читави от тоя които кара на скъпо гориво и я поддържа. Като искате екология защо не почнем от качеството на горивата? Всяка бензиностанция в България продава гнилоч с поне 10% растително олио. Боклуци от тях почнете! И тогава ми говорете за екология! Какво стана с картела на горивата и него заметохте, защото толкова и работоте 10 хилки в € и сте гроб за всяка гадория!
228
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Мръсния въздух се таксува директно с акцизите на бензина и данъка за двигатели без Евро 4.

Екотаксата по идея е депозит за утилизацията на автомобила.
Това сега си е обикновено дране, поради липса на съпротива от обществото.

Въобще протеста на майките на деца с увреждания, вдигането на акциза на електронните цигари и сега на екотаксите, са брънки от една верига.
227
2
 
4
 
! Отговори
Iceblast88 преди 1 седмица
По този начин и данъците могат да се намалят и всички на държавна заплатополучателна работа ще почнат да си вършат работата за която им плащаме (да плащаме защото вие държавни хъхряци не произвеждате нищо!!! И заплатите ви са от нашите данъци които пълнят даржавния бюджет!!! Като тая нова олигофрения като по висок еко данък на години, а не на база реални данни за състоянието на МПС-то. Кое ще замърсява повече, кола на 15 години, но поддържана или 5 годишна, но на 500хил. км без грам поддръжка?
226
2
 
4
 
! Отговори
Iceblast88 преди 1 седмица
До до хъхряците
Ето ти *** пример като за ид*от как с една елементарна компютърна система може да съкратиш по 300 хъхрека във всеки голям град (поне). Номерата на колите - каква е тази простотия със сто пъти пререгистриране на едно и също МПС. Номера се дава с книжката като придобиеш права за управление на МПС. Като прпдадеш колата сваляш номера и нотариуса уведомява КАТ, че МПС с номер на рама х вече е с номер на лице У. Тъпо като за неандерталци. И отпадат всички опашки и гишета.
225
3
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 1 седмица
До До хъхряците
Има един прекрасен орган викат му мозък, ползвай го. Аз съм казал съкратете фи наполовина, но не съм казал махнете полезните. Прост пример- вместо паспортно за паспорти и лични карти с по 20 гишета и 100 хъхрека зад тях и КАТ гишета за книжки и номера - електронна система. Сама ти пуска нови документи ако изтичат и не си починал. Данните ти ги имат, акт за смърт се издава пак от държавата. Така, че имат цялата информация.Автоматично и готовоте документи по куриер с наложен платеж
224
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
значи за 3 год. 3000 куб. дизел ще се плаща колкото за 1200 куб. бензин също на 3 год??? а ако тази бензинова кола е на газ и е на 15 год ще плаща няколко пъти повече от този дизел?? за данък за възрастта на автомобилите ли става въпрос или за екологични норми?
223
2
 
10
 
! Отговори
Супер смотаняци преди 1 седмица
Браво, ето това е грижа за народа. Камък върху камък не остана. Вече само разстрели- нищо друго! Категорично!