Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45, Вера К. Александрова
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.


311
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
202
2
 
5
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 месеца
До 194
Защо да е проблем?
От 1 милион хъхреци ги съкращаваш наполовина, нали и без това работодателите реват, че няма работници. Ето ти попълване на работните места в реалната икономика и тези безполезни паразити вече вместо само да цоцат и нищо да не правят поне ще бъдат полезни един път в целия си хъхрекски живот и ще започнат да вкарват пари в икономиката. Няма да има никаква армия от безработни, ако останат безработни, то решението пак е просто.
201
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
напускай кораба
200
3
 
3
 
! Отговори
Софиянци преди 2 месеца
не са добре, защото не могат да припарят до блоковете си от презастроени и затрупани с коли улици
199
13
 
7
 
! Отговори
No woman,no cry преди 2 месеца
Още по-високи трябва да бъдат.Автомобилната гробница на Европа сме.Който няма пари за нормална кола да ходи пеш или да се събуди и да започне да изкарва повече пари.Не само да дреме в нета и да се оплаква.
198
1
 
18
 
! Отговори
Барселона преди 2 месеца
Прочетох сума ти писания за нови коли, че се трови въздуха със старите...Някой да ми отговори като ми вземат повече пари как това ще се отрази на чистотата на въздуха...Дайте мнения.
197
0
 
16
 
! Отговори
греб преди 2 месеца
греб ще ви жулят, докато не остане нито един българин тук. След това ще ви заменят с молдованци, които ще са им благодарни за възможността да бъдат жулени от тях тук. И така до безкрай. 45 години не стигнаха и който не скачаше не беше червен.
196
0
 
15
 
! Отговори
От преди 2 месеца
Работещата икономика му е майката а не данъци за еко меко климатични дрънканици на празноглавци .ЕКО Е ПРЕДЛОГ ЗА СТРИЖЕНЕ НА БАЛАМИТЕ.
195
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
На старите коли не трябва да се плаща екотакса, на тях им е платено когато са били нови, или трябва да има друго име.
194
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"решението е от просто по просто - масово съкращаване на нищо неправещи държавни хъхреци"

Просто е, ама не. Нали с този раздут като тумор държавен апарат създават изкуствена заетост. А от другата страна "работодателите" реват за производителността на труда. Как сега 1 милион хранят 7 общо, а? И това ако не е производителност.
Съкратиш ли държавния цирей нали знаеш какво следва - една армия безработни, която търси кой да заколи.
За това туморът ще се разраства, докато няма България.
193
0
 
18
 
! Отговори
Ganio преди 2 месеца
Това, че старите коли отделят повече емисии е вярно... но... как събирането на такса филтрира емисиите ?!? Каква е връзката ?
192
0
 
16
 
! Отговори
У Европа преди 2 месеца
била така. У Европа виждаш таксите къде са отишли - пътища, инфраструктура, обществун транспорт. Тука също виждаш - ЕРП, остров, ***... разликата е потресаваща, само гербер не може да я схване.
191
3
 
19
 
! Отговори
dada преди 2 месеца
с този закон вече само богатите ще имат право да тровят бедните
190
0
 
18
 
! Отговори
Да преди 2 месеца
Поредната простотия. Ще се напълнят едни джобове, бедните пак ще плащат. Всеки иска нов автомобил, ама никой не обелва дума за мизерните заплати, при все това, че пари има в държавата и тя произвеждам има разтеж.
189
3
 
15
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 месеца
Премахване на пенсионна вноска за всички след набор 1977(изчисли се, че това ще са първите без пенсии защото няма да има кои да плаща за тях) и в момента плащат за нещо което няма да получат. Всичко в държавата да стане на индивидуална партида (онаследяема), държавни плащания към граждано обвързани с данъците ( защо колкото повече данъци плащаш толкова по малко имаш право да ползваш, а тези които 1 стотинка не внасят да ползват хиляди левове на месец?). И тогава всички ще си вземат нови коли!
188
2
 
8
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 месеца
Така всеки гражданин ще стане своебразен данъчен и ще изисква касов бон винаги, защото ще знае, че ще получи пари обратно. Така и оборотите ще се изкарат на светло. Премахване на винетката (дублира се с акциза на горивата в момента)! Премахване на 90% от гишетата по държавните инстанции и заменянето им с електронна система, регистационите табели на автомобилите да се дават по 1 номер като вземеш книжка, и да си го сменяш с автомобила, какво е това 10 пъти пререгистриране на едно МПС?
187
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да разбирам ли, че цената на стария ми автомобил се вдигна двойно?
186
2
 
14
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 месеца
Вместо да вдигате данъци, кажете защо имаме дублирани данъци и къде отиват парите? Ако проблема е бюджета решението е от просто по просто - масово съкращаване на нищо неправещи държавни хъхреци, дублирани агенции, комисии и тн. премахване на парите за партийте (да се издържат от членски внос) премахване на ДОД (защо има данък вход след като има данък изход (ДДС))? Девирсифициране на ДДС за различните стоки и услуги, възтановяване на част от данъците на гражданите на 6 месеца срещу касови бонове.
185
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Абе важното е че еврошефството е успешнооо! Абе вземете се издигнете малко над дребната житейска суета бе хора! Били ги нагъзили с данъци и такси. Айде сега моля...!
184
2
 
30
 
! Отговори
Истината преди 2 месеца
Доста балами се хванаха на въдицата на ГЕЕРБ с това повишаване на екотаксите, което няма никаква връзка с грижата за чистотата на въздуха или със замърсяването на нещо друго. Направо е учудващо колко много се оказаха тези 80%! В случая цялата работа е да се ограбят още пари от най-бедните и да се дадат на мафията. Това е, и който се радва на този факт, значи е от мафията.
183
1
 
12
 
! Отговори
До предишния преди 2 месеца
Тук изобщо не става дума за тровене на хората от колите, а за бракуването на колите, когато излизат от употреба. За това е екотаксата. И между другото никъде в Българяи няма наднормено замърсяване заради колите, както е в много градове в западна Европа, така че темата е напълно безмислена засега.