Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45,
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


311
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
188
1
 
18
 
! Отговори
Барселона преди 5 години
Прочетох сума ти писания за нови коли, че се трови въздуха със старите...Някой да ми отговори като ми вземат повече пари как това ще се отрази на чистотата на въздуха...Дайте мнения.
187
0
 
16
 
! Отговори
греб преди 5 години
греб ще ви жулят, докато не остане нито един българин тук. След това ще ви заменят с молдованци, които ще са им благодарни за възможността да бъдат жулени от тях тук. И така до безкрай. 45 години не стигнаха и който не скачаше не беше червен.
186
0
 
15
 
! Отговори
От преди 5 години
Работещата икономика му е майката а не данъци за еко меко климатични дрънканици на празноглавци .ЕКО Е ПРЕДЛОГ ЗА СТРИЖЕНЕ НА БАЛАМИТЕ.
185
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На старите коли не трябва да се плаща екотакса, на тях им е платено когато са били нови, или трябва да има друго име.
184
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"решението е от просто по просто - масово съкращаване на нищо неправещи държавни ***"Просто е, ама не. Нали с този раздут като тумор държавен апарат създават изкуствена заетост. А от другата страна "работодателите" реват за производителността на труда. Как сега 1 милион хранят 7 общо, а? И това ако не е производителност.Съкратиш ли държавния цирей нали знаеш какво следва - една армия безработни, която търси кой да заколи. За това туморът ще се разраства, докато няма България.
183
0
 
16
 
! Отговори
У Европа преди 5 години
била така. У Европа виждаш таксите къде са отишли - пътища, инфраструктура, обществун транспорт. Тука също виждаш - ЕРП, остров, ***... разликата е потресаваща, само гербер не може да я схване.
182
3
 
19
 
! Отговори
dada преди 5 години
с този закон вече само богатите ще имат право да тровят бедните
181
0
 
18
 
! Отговори
Да преди 5 години
Поредната простотия. Ще се напълнят едни джобове, бедните пак ще плащат. Всеки иска нов автомобил, ама никой не обелва дума за мизерните заплати, при все това, че пари има в държавата и тя произвеждам има разтеж.
180
3
 
15
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Премахване на пенсионна вноска за всички след набор 1977(изчисли се, че това ще са първите без пенсии защото няма да има кои да плаща за тях) и в момента плащат за нещо което няма да получат. Всичко в държавата да стане на индивидуална партида (онаследяема), държавни плащания към граждано обвързани с данъците ( защо колкото повече данъци плащаш толкова по малко имаш право да ползваш, а тези които 1 стотинка не внасят да ползват хиляди левове на месец?). И тогава всички ще си вземат нови коли!
179
2
 
8
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Така всеки гражданин ще стане своебразен данъчен и ще изисква касов бон винаги, защото ще знае, че ще получи пари обратно. Така и оборотите ще се изкарат на светло. Премахване на винетката (дублира се с акциза на горивата в момента)! Премахване на 90% от гишетата по държавните инстанции и заменянето им с електронна система, регистационите табели на автомобилите да се дават по 1 номер като вземеш книжка, и да си го сменяш с автомобила, какво е това 10 пъти пререгистриране на едно МПС?
178
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да разбирам ли, че цената на стария ми автомобил се вдигна двойно?
177
2
 
14
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Вместо да вдигате данъци, кажете защо имаме дублирани данъци и къде отиват парите? Ако проблема е бюджета решението е от просто по просто - масово съкращаване на нищо неправещи държавни ***, дублирани агенции, комисии и тн. премахване на парите за партийте (да се издържат от членски внос) премахване на ДОД (защо има данък вход след като има данък изход (ДДС))? Девирсифициране на ДДС за различните стоки и услуги, възтановяване на част от данъците на гражданите на 6 месеца срещу касови бонове.
176
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе важното е че еврошефството е успешнооо! Абе вземете се издигнете малко над дребната житейска суета бе хора! Били ги нагъзили с данъци и такси. Айде сега моля...!
175
2
 
30
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Доста балами се хванаха на въдицата на ГЕЕРБ с това повишаване на екотаксите, което няма никаква връзка с грижата за чистотата на въздуха или със замърсяването на нещо друго. Направо е учудващо колко много се оказаха тези 80%! В случая цялата работа е да се ограбят още пари от най-бедните и да се дадат на мафията. Това е, и който се радва на този факт, значи е от мафията.
174
1
 
12
 
! Отговори
До предишния преди 5 години
Тук изобщо не става дума за тровене на хората от колите, а за бракуването на колите, когато излизат от употреба. За това е екотаксата. И между другото никъде в Българяи няма наднормено замърсяване заради колите, както е в много градове в западна Европа, така че темата е напълно безмислена засега.
173
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дори българина да се замогне, не всеки ще купи нова кола. Много хора не искат лизинг на главата или да хвърлят много пари за кола и пак ще карат стари. Винаги ще има и такива които колкото и да е богата държавата, пак ще си останат бедни. Това означава ли, че трябва да тровят останалите, или по-заможните да им купят по една кола, че да дишат по-чист въздух. Кара 10 год. БМВ 3.0 тди, ами купи си Нисан Микра 1000 кубика на 2-3 год. като нямаш пари за еко такса има алтернатива!
172
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-висока екотакса е равно на по-стара кола. В крайна сметка, парите, които някой може да даде за стара кола са едни и същи и всяко увеличаване на екотаксата, намалява парите за старата кола и колата се купува още по-стара. Ако искаме по-нови коли трябва да се премахне екотаксата, да се намали цената на винетките и на застраховките, както и на данък МПС. Тогава колите може да станат с 5 години по-нови.
171
1
 
15
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Как един журналист в България един път не попита смислен въпрос, а все каквото са му написали предишния ден на листче, за да е удобен въпроса на властта? Поне един журналист да имахме дето да задава въпроси като хората!
170
13
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като не ти е мръднала заплатата няма да караш кола, много е просто.
169
2
 
7
 
! Отговори
До въпроси, въпроси преди 5 години
До в момента 158 въпроси, въпросиЕкотаксата е за това какво се прави с автомобила след като се спре от движение, а не за времето, когато автомобила е в движение. Нормалното е, ел. колите да имат няколко пъти по-високи екотакси, защото тяхното бракуване изисква в пъти повече средства и замърсява много повече околната среда в сравнение с колите с ДВГ. Онези 80% си мислят само за замърсяването по време на движение и даже не знаят, че ел. коката замърсява с ФПЧ 96% от замърсяването на колите с ДВГ.