Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45,
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


311
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
268
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
еееми само ИТ и тираджиите ще карат кола останалите де напълнихме България с таралясници ше ги даваме = автоморгата къф келепир ше ударии ламарини за без пари
267
0
 
0
 
! Отговори
JILL преди 5 години
До Даниел Не, че знам всички пътища в БГ, но прав сте, особено Русенските са някакъв потрес. И аз като минавам от там ми се умира :Д
266
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Съобразено с това,съобразени с онова,само със заплатите нищо не е съобразено.
265
4
 
14
 
! Отговори
Дарвин философ преди 5 години
Дават за пример заплатите на ИТ и Тираджии и викат много земате много ще давате...Да дават за пример поличейските и учителските заплати.Честните полицаи карат голфове на по 20 г......
264
4
 
16
 
! Отговори
читател преди 5 години
Пак лобистите вносители на нови автомобили са се намесили.Алчността на новоизлюпените богаташи от червеното котило няма край...Очаквам екотакса и за издишвания въздух...
263
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И как ще се подобри екологично атмосферата след като се платят високите еко такси? Ще си карат същите стари коли и ще обгазват, само че големи пари ще прибират някои, които не знаем къде отиват. Псевдозагриженост за природата и хората! Всеки предпочита да кара нова кола, но в България това за сега не е възможно при тази масова мизерия в доходите.
262
1
 
30
 
! Отговори
Бай Иван преди 5 години
Щом толкова много мислят за екотаксите, що не продадат служебните мерцедеси и да ходят с метрото или колелета *** депутати! Протести и стачки !!!
261
2
 
19
 
! Отговори
Sasho Aleksandrov преди 5 години
Тия *** не пропускат да правят Пари. Всички знаят, че тия Пари не влизат у бюджета техните фирми ги прибират. Лакомий дано да се задават
260
25
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никой не ви е обещал да имате евтини коли и да не плащате данъци.Като не можеш да плащаш - няма да караш.Толкова е просто. Научете се че Държавата, част от която сте и вие, съществува благодарение на данъците.И това е нормалното.Стига сте мрънкяли за всяко нещо.Държавата е огледален образ на народа.*** народ = слаба Държава.
259
15
 
10
 
! Отговори
до дониел преди 5 години
следващия път като си ходитИ в испания направо си оставате там - аман от селяни с ипзушили дизели ... и наливат акъл моля ви се...
258
11
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега разбрахте ли, защо всички талавизии мереха въздуха, и по цел ден врещеха? Е,те за т'ва е било...ясно беше,че тука се точат за едни кинти,нещо ще се вдига,нещо ще ни изтръскват...
257
3
 
14
 
! Отговори
Емо преди 5 години
С 300 лв. за т.нар- екотакса си плащаш - от тях 200 лв. ти връщат като последния й собственик я предададе за скрап след х-брой години експлоатация. След това фирмите скрападжии я разчастват и изкрарват още 1000-2000 лв. от частите. Ламарината и металните детайли, които останат отиват за износ. Това е механизма на т. нар. рециклиране в България.
256
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
защо лъжат хората че тези такси имат нещо общо с екологията това си е още един данък само че парите не отиват в бюджета а в няколко частни фирми които и без това печелят от рециклирането на стари автомобили.
255
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"За 4-5 пъти в годината такси пак да повторя е в пъти по евтино"-a да ти е минавало през акъла че не всички живеем в голямото село с такситата.
254
4
 
35
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До Даниел: Карам си аз, вниматекно заобикаляйки дупките, и изведнъж забелязвам, че дупките са изчезнали. И си викам "Ама че съм завеян, не съм забелязал кога съм минал границата!"
253
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не искаш да коментираш цените за придвижване по магистралите в Испания ли? Защо не споменеш за тях? Евтини ли са? Ти на 50 евро винетка, и 50-70 Евро данък много ли му викаш?
252
6
 
36
 
! Отговори
Даниел преди 5 години
Аз живея в Испания ,имам 15 годишен Мерцедес ц 220 цди . Така плащам 146 евро на година , в което влиза всичко .Пътищата са перфектни , междуселските са магистрали в сравнение с българските .За магистралите не коментирам .Миналата година си ходихми в България през Русе .Не желая да коментирам за какви убити от бога пътища са .Под всякаква критика .И на това отгоре високи данъци и винетки .Без коментар.
251
3
 
28
 
! Отговори
Мартин преди 5 години
Аз сьм в Германия ако реша да си докарам кола от Бьлгария трябва да мина (тюф) технически преглед струва 100 евро. После я регистрирам струва окло 40 евро. Това е . независимо от вьзраста на колата
250
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За 4-5 пъти в годината такси пак да повторя е в пъти по евтино! Стига с тези глупости. Едната ГО излиза повече от това!
249
8
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Стефчо ! Възрастната си майка на рамката на колелото ли да я закарам на преглед в поликлиниката бе. Или с пенсията си от 300 лв да си купя нова кола. Старата си Лада я изкарвам 4-5 пъти в годината. Колкото и да е несъвършена и износена повече ли замърсява от една нова която върти 6 часа дневно 365 дена в годината