Ползите и вредите: Опасности при "еко"-режима за колите

Опитите за пестене на гориво често водят до по-бързо износване на агрегатите
Обновена: 24 юли 2018 20:47 | 24 юли 2018 20:45,
25
Ползите и вредите: Опасности при "еко"-режима за колите
Снимка: Automedia

В борбата за икономия на гориво и намаляване на вредните емисии автомобилните производители измислиха "екологичен" режим на движение. Той се счита за най-икономичният, но никой не предупреждава собствениците на превозни средства, че това е вредно за агрегатите.

"Еко"-режим може да бъде открит практически при почти всеки съвременен модел, като изключение правят само бюджетните коли. Повечето собственици на автомобили обаче не подозират, че той е опасен и честото му използване може да доведе до повреди на основните задвижващи агрегати. Причината е в неговата работа, тъй като в случая компютърът отчаяно се стреми да минимализира разхода на гориво, като държи оборотите на мотора максимално ниско. В същото време автоматичната скоростна кутия включва колкото се може по-висока предавка.

Динамиката на автомобила пада катастрофално и това затруднява водача при всяка маневра. Факт е, че се пести гориво, но пък моторът работи на почти празни обороти, което го натоварва допълнително. Номерът е в това, че смазването на двигателя е пропорционално на оборотите, тоест - колкото са по-ниски те, толкова по-малко масло получава агрегатът.

В един момент се налага рязко ускорение, което води до сериозно натоварване на мотора. В случая се износват всички елементи от двигателя, тъй като маслото осигурява смазване не само на триещите се повърхности, но и охлажда буталата и стените на горивната камера. По този начин опитът за пестене на гориво може да доведе дори до основен ремонт на мотора.

Ползите и вредите: Опасности при "еко"-режима за колите
Снимка: Automedia

Режимът "Еко" е сериозно изпитание и за автоматичната скоростна кутия. Както вече стана дума, в случая тя се опитва да включи максимално висока предавка по време на движение. Дори ако автомобилът се движи в задръстване, кутията се опитва да избяга от първа скорост и да отиде на втора или дори трета. В един момент обаче кутията е принудена да връща предавките, тъй като колата не ускорява. И съответно това води до износване на основните елементи от трансмисията, като при роботизираните скоростни кутии най-често страда съединителят.

Друг проблем на екологичния режим е безопасността, тъй като при него излизането от опасна ситуация на пътя става доста по-трудно. Най-елементарният пример за това е изпреварване на тесен път. Водачът има видимост и тръгва да задминава колата пред него. Ускорението в случая е доста по-ниско от обикновеното и маневрата се осъществява по-бавно, като има риск времето за нея просто да не стигне, ако отсреща се появи друго превозно средство. Резултатът в случая може да бъде дори катастрофа с фатални последици.

Повече подобни новини четете в Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
7
 
25
 
! Отговори
zeus преди 5 години
Точно заради тази екология и икономия производителите замениха добрите стари атмосферни мотори с турбинирани миксери, които я изкарат 100 000 километра, я не. Иначе статията може и да е вярна, ама само за кола с автоматични скорости.