Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.

Статистиката: На 1000 души се падат по 450 автомобила
Обновена: 28 юли 2018 07:32 | 27 юли 2018 19:13, Красимир Ангелов
220
Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.
Снимка: Reuters

Българите масово карат коли втора употреба, близо половината от автопарка у нас е на възраст над 20 години и автомобилите са основно на дизел. Това показват обобщени данни на Евростат и на Асоциацията на автомобилните производители (АСЕА) за автомобилния парк на ЕС през 2017 г.

Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобила, което прави приблизително по 450 автомобила на 1000 българи.

Според анализа на Евростат автопаркът у нас нараства с по около 100 000 автомобила годишно.

За първото полугодие на тази година у нас са продадени около 18 000 нови коли - при 8 милиона броя за страните на ЕС, сочат последни данни на АСЕА.

Близо половината автомобили по пътищата на България обаче са над 20 години или около 1,5 млн. леки коли на тази възраст. Около 35 на сто от автомобилите са на възраст до 15 години или около 1,3 млн. броя леки коли, а до 10 години са около 350 000 автомобила или около 10 процента от автопарка у нас.

Новите автомобили у нас (на възраст до 5 години), са едва около 5 на сто от автопарка или приблизително 160 000 броя, сочат пък данните на АСЕА. Годишно у нас се купуват средно между 25-30 000 нови автомобила, като за миналата година по официални данни на АСЕА, у нас са били продадени 38 000 нови коли.

Масово българите карат коли на дизел - близо 1,7 млн. автомобила или над 50 на сто от автопарка у нас. Автомобилите на бензин са малко по-малко, но с уговорката, че много от тях са снабдени и с газова уредба.

Наличието пък на екологични автомобили по родните пътища е почти символично - отчетени са едва 2 474 регистрирани хибридни леки коли (около 0,08 на сто от автопарка) и едва 274 електромобила - 0,009 на сто от автопарка.

Ако погледнем за сравнение в Европа, най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, следвани от жителите на Дания, Великобритания и Германия - автопарк на средна възраст 8 години, Франция и Италия - 9 години и др.

Освен България, с регистриран над 50 процента автопарк от 20-годишни автомобили, най-стари автомобили са отчетени в Полша - близо 40 на сто от автопарка, Латвия, Литва и Румъния - повече от една трета от автопарка в тези страни и др.

Най-висок дял автомобили на глава от населението е регистриран в Люксембург - 662 автомобила на 1000 жители, а най-малко в Румъния - 260 коли на 1000 жители.

За разлика от България, повече от половината коли в ЕС са с бензинови двигатели - 56 на сто, около 40 на сто са с дизелови двигатели, а едва 4 процента са задвижвани с алтернативни горива или електричество.

През миналата година в ЕС са продадени общо над 800 000 автомобила с алтернативно гориво, като регистрациите на подобни автомобили почти са се удвоили в Испания и Германия - ръст от 90 на сто, следвани от Обединеното кралство и Франция - ръст от 48 процента, Франция и Италия - ръст от 33 процента.

Около 12 милиона души в ЕС или 5,7% от заетата работна ръка в Евросъюза работят в сектора на автомобилостроенето. Автомобилният сектор генерира близо 400 млрд. евро оборот в ЕС и търговски излишък от около 90 млрд. евро за ЕС, отчитат още данните, цитирани от БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


220
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
6
 
38
 
! Отговори
ваню хокинг преди 5 години
Какъвто Българина такава и колата му. Съдран чувал!
100
2
 
17
 
! Отговори
Цецо преди 5 години
Ако имаш парите - ясно, ако не стигат за нещо (както е в болшиството случаи в БГ семействата) почваш да търсиш гъвкавост и да изключваш тези неща, които няма да ти нарушат нормалното ежедневие и начина на живот.. Разбира се, може да се случи да опреш до "преразглеждане" и рязане на разходи и от първа необходимост - храна, дрехи и т.н. За това не съм съгласен, че трябва да съпоставяме колите със стоките първа необходимост - различни неща са просто.
99
6
 
12
 
! Отговори
не е Москвич преди 5 години
Слава богу поне не е Москвич или Лада на 30 години...
98
15
 
20
 
! Отговори
до 110 преди 5 години
Със чисто нов Форд ц макс съм .Аз на аудита съм се накарал и въобще не служа на марки като вас.Ама вие сте комплексари.Затова ти казвам че сте тикви.А пък при соца беше живота .Сега е простащина
97
0
 
8
 
! Отговори
логика преди 5 години
До Анонимен112Ако си с милионче и нагоре годишен доход, въобще не стои въпросът за втора ръка.Въпросът е дали да взимаш заем за кола с твоята заплата от 3-4х..
96
3
 
5
 
! Отговори
дядо хую преди 5 години
До Дядо ХюАбе по-добре нещо квалитетно , отколкото две смрадливи от махалата.Иначе спор няма, по-добре чисто нова ЕС-класа отколкото стар ситроен.едва ли някой казва мещо напротив.Тук спорът е за две коли на една цена.
95
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ЦецоПо тая логика и дрехи втора ръка, телевизор също може такъв, пералня, кренвирши, че и те по-евтини... Ха-ха-ха. Колко живота ще живееш за да се почувстваш истински човек?
94
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-скоро, "Колата на бг ПРОВИНЦИАЛИСТА: Дизел втора употреба, често над 20 годишна" и "пуши к'ът кюмбе".
93
4
 
4
 
! Отговори
110 преди 5 години
До Анонимен109Ама кажи за тебе.Ти още с москвича ли си?Тиква си ти - цял жовот те лъжеха, че ще идвал светлия социализъм и ти вярваше.
92
7
 
9
 
! Отговори
Дядо Хю преди 5 години
По-добре две мацки на по 20 години, отколкото една на 40!Пък вие си хвалете барутниците.
91
3
 
0
 
! Отговори
Гошо преди 5 години
До ха-хаУтре не, ама в понеделник мога да дойда да те видя в болницата.Коя тая болница?За София се надявам да става въпрос, да не ме пратиш сега в каспичан, там няма да дойда.
90
1
 
31
 
! Отговори
Цецо преди 5 години
Аз пък мисля, че истината е по средата - няма лошо да е втора ръка кола, но да не е на преклонна възраст. Взимаш машина с остатъчен ресурс, който доизползваш. Лишаваш се от "лукса" всичко да е ново по нея и да минеш ти сравнително безпроблемните първи 100к км, но пък си на "+" от това, че не губиш от бруталната обезценка на новата кола и не плащаш фирмени обслужвания и каско-та върху големи суми. Просто ползваш "уред", който е що годе съвременен и върши работа.
89
5
 
8
 
! Отговори
българин преди 5 години
До Анонимен101А ти за какво мислиш?Каза колко били лоши българите и кви лоши коли карали.Ама нищо не каза за теб.Трагедията са такива като тебе.Да намира кусури на другите може всеки.
88
8
 
6
 
! Отговори
ха-ха преди 5 години
До ГошоКато ми дойдеш в болницата да те съживявам - моля, представи се - Гошо. Ще слезем долу до паркинга да ти покажа Лексуса.
87
8
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Затова България не трябва да влиза в Шенген.Хората тук мислят само да изкарат пари за да се наплюскат като шопари и да се кефят на 15 годишната си бричка пред блока.Трагедия.
86
2
 
15
 
! Отговори
Кон преди 5 години
Защо ли няма статии със сравнение на заплатите в ЕС? Предполагам, че сме на последно място. Плюс разбира се сравнение на доходите от наеми, аренда, печалба. Не е сложно, неизгодно е.
85
1
 
6
 
! Отговори
Гошо преди 5 години
До >!>!>!>Ко да ти кажа.Не ти вярвам.Ако ти си вярваш - не говори добре за тебе.Нещастния и тъжния си ти.Гошо е учил повече от тебе и изкарва повече пари от тебе, ама не вярва на някакви форумн *** хвалещи се с виртуални ферарита.
84
1
 
3
 
! Отговори
??? преди 5 години
До Анонимен 96Много тънко, аз за тез пари взех мазда 3. Сигурно върната от лизинг си я взел? 2017 ако е - пак много малко.
83
4
 
7
 
! Отговори
>!>!>!> преди 5 години
Гошо не вярва че само той е изтеглил късата клечка от лотарията на живота, и че само той не може да си купи хубава нова кола, гошо е в амок. Гошо не вярва, че някои хора (повече учили) изкарват много повече кинти от него и съответно карат по-хубави коли. Но най-тъжното е, че ако Гошо беше доволен от живота това нямаше да го интересува, а той реагира, защото е нещастен и тъжен :(
82
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами мазда 6 2017 година за 40 бона карам ...Как ти се струва? Лошо ли ми е... Гошо?