Мрем на пътя, а младите водачи... Кой ги учи? На какво ги учи?

Инцидентите – заради ниска култура на шофиране и липса на умения
Обновена: 17 авг 2018 13:40 | 17 авг 2018 11:00,
58

Младите водачи у нас масово не знаят как да реагират в различни ситуации. Културата на шофиране е изключително ниска, коментира пред Bulgaria ON AIR Явор Алексов, създател на школа за усъвършенстване на млади шофьори.

Думите му идват като потвърждение на тежкото ПТП в Петрич, което осакати тийнейджър, а сестра му е в тежко състояние. Автомобилът, помел децата, е управляван от 18-годишен с книжка от около два месеца.

"Културата на пътя идва основно от първите стъпки, които се правят за получаване на свидетелство за управление на МПС, а именно - курсовете. Те обаче са доста далеч и от гледна точка на дисциплината, и чисто технически от това как се управлява автомобил", допълни Алексов.

Още по темата

Според дрифт пилота Александър Язов–Матрицата в повечето случаи причините за пътните инциденти представляват най-вече лошо стечение на обстоятелствата - липса на умения от страна на водача и липса на преценка на ситуацията.

"Най-вероятно това е и причината за трагедията в Петрич. Дрифта е изключително сериозен спорт, той се практикува на специални места със специално пригодени автомобили. Улицата в никакъв случай не е място, където да се прави това", обясни Язов.

В студиото на "България сутрин" един от най-успешните ни рали пилоти Крум Дончев подчерта, че възпитанието стои в основата на поведението ни на пътя.

"Би било добре да осъзнаем, че всеки един автомобил може да бъде оръжие и да отнеме човешки живот", посочи той.

Дончев подкрепи тезата, че дрифта не може да се практикува самоцелно на нерегламентирани за това места, още повече, когато на пътя има други хора. И бе категоричен, че основните проблеми за войната по българските пътища са културата и липсата на контрол от страна на съответните органи.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
1
 
4
 
! Отговори
80%+ преди 5 години
Нито обучението е проблема, нито възпитанието. Никъде по света не се качват готови шофьори в колите след курса. Някъде дори и курсове нямат, просто минават един тест и толкова. Никъде не са по-възпитани или по-невъзпитани от нас, също така. Проблемът е липсата на контрол. Липсата на работещ контролен орган. Това да се седи в храстите и да се спира за "рутинна проверка", забравени фарове или колани в градски условиян не е контрол. Това е нищоправене и отчитане на дейност.
52
1
 
4
 
! Отговори
Vilislav преди 5 години
Така, че семейството е фактора, възпитанието. Дори не и кръга - в училище половината бяха наркомани - не станах такъв, правиха пергели с голфа - имам спортна кола в момента , но никога не съм си позволявал да го правя това (освен веднъж на плосък терен, който не е улица и няма хора и коли, и съм сам). Що- щото са ме възпитали, имам някакви устои, някакви граници. СЕМЕЙСТВО, дами и господа. Тук на този явно са му насъдили чувсвтво за безнаказаност. И така се създават убийци.
51
1
 
2
 
! Отговори
Vilislav преди 5 години
Не училището, не е и инструктора са тези , които трябва да възпитават - това се почва от малък, да ти се вменят отговорности, респект, морал, съвест. В момента на 13 пушат, правят с**с, родителите им въобще не им пука - до момента в който не изгубят собственото си дете, за съжаление. На училище ходиш , но се връщаш вкъщи. На курс ходиш, но се връщаш вкъщи. И когато положението в къщи е "кой квото иска, това да прави" се получава 14-годишни наркомани без контрол, на 18-младши дрифтъри убийци.
50
1
 
1
 
! Отговори
Vilislav - 2 преди 5 години
Въпроса обаче не е само до инструкторите - да, те са тези, които обучават, но куче се ражда, куче не е се става. То като те тегли отвътре да дърпаш ръчни и да се правиш на газар няма инструктор, който да ти промени мнението. Щото ти пред ДАИ караш с 30-40, спазваш всичко и си перфектен - докато не минат 25-те минути изпит. После си на need for speed по пътищата и рушиш. Така, че не е гаранция, че добрия и съвестен шофьор пред инструктора и ДАИ-джията ще е такъв после. Масово лицемерен народ.
49
0
 
1
 
! Отговори
Vilislav преди 5 години
Хем съгласен с вас, хем не съм.От една страна факт е, че в момента има цяла "инструкторска" мафия , която гледа да ги прекара един по един и си мислят само за парите си. Аз също съм шофьор от една година, на 23 г. съм. Почти всичко го научих с практика, реално. Такова нещо като нощно шофиране съм имал точно веднъж, и то с течение на обстоятелствата, че просто зимата в 5 и половина вече е тъмнилка. Реално всичко е практика, въпроса се, че е тя се случва лайв и може да коства нечий живот.
48
0
 
4
 
! Отговори
Щирлиц преди 5 години
Онзи ден гледах как някакъв...ммм..автоинструктор,се паркира диагонално от бордюра,на има-няма 1метър.Та какво беше заглавието на статийката?Помощ от публиката нужна ли ви е,или вече загряхте реотаните?
47
2
 
9
 
! Отговори
Тъй преди 5 години
Докато има разсъждения от сорта знаците са сложени от полицията за да събирали глоби .Или пред камерите трябва знак че има камери .Какво очаквате испростя народа тотално пълно затъпяване .По зле ще става.
46
1
 
8
 
! Отговори
Дедо преди 5 години
А какво стана със Силвия,щерката на татко "Пършевица"?Нали утрепа човек от Соф. Чистота преди 2 мецеца?От тогава явно доста пари са си сменили собствениците,щом нищо не се пише и говори!А онов кеУешче от Петрич го разнасят по цял ден и жяла нощ!!!Не че и той ,и баща му не са за бой,ама щерката на млекаря е за каторга направо!!!
45
5
 
0
 
! Отговори
Hoop преди 5 години
Всичко идва от неправилно шофиране когато карат книжка тия изпитващи и не нищо общо си нямат Камоли реакция при дадена ситуация от личен опит съм го виждал
44
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Една каракачанска казарма ще им се отрази добре.Повечко дисциплина трябва.
43
2
 
7
 
! Отговори
С/Н преди 5 години
Посред нощ пияна компания се заби в ремаркето на комшията. Бяха нацелили предно колело и тегличът се завъртял и ги беше помлял. Едни пък бяха ходили над селото на кърски секс и на слизане изпуснали завоя и след няколко търкалета се приземили пак на гуми. Като слязоха долу бяха трагикомедия - държавната волга на мекица, стъклата на сол, предното изобщо липсва, мадамата с размазан грим ридае, онзи до нея прежълтял гледа в една точка.Това бяха 70-те и началото на 80-те години.
42
4
 
4
 
! Отговори
С/Н преди 5 години
Едно време с жигулите и москвичите да не мислите, че не поднасяхме ? Това го е имало винаги. И с мотори се трепеха, има 3-4 паметни плочи по пътя към село. И с ножове се колеха, и с пистолет един милиционерски син застреля тъща си, и два случая на умрели от бой имаше само за 10-12 години, докато живеех при баба ми. И два камиона и един трактор обърнати в дерета в гората. Един съученик строши волгата на дядо си, беше я докопал без разрешение.
41
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Виновни са некадърните инструктори В Силистра всички инструктори карат без кола /когато не са на работа в школата / , паркират по тротоарите и на забранени места Гледам учебна кола паркира пред школата на тротоара , инструктора вътре инструктира млада водачка как по- добре да паркира Питам го - На това ли учите хората , как се чувствате на тротоара , като нарушител А то мърмори - ами понеже имаме гараж тука , затова Освен инструктора си мислел че на тротоара можело да се паркира Ужас
40
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На фона на пълната липса на контрол за спазването на правилата на пътя, българските шофьори шофират доста добре с добро ниво на шофьорска култура. Винаги когато се коментира подобна тема, много погрешно се смесва начинът на шофиране, който почти изцяло зависи от контрола на пътя, с някаква култура, възпитание, обучение, манталитет, ...все неща, които онези 80% бурно аплодират и искат все по-огромни глоби и наказания.
39
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гледам как ги учат да кормуват. Карат като мравки с 7-8 км в час и ги учат да правят задръствания. Ало, учете ги да карат малко по-експедитивно, не говоря да са джигити, но не може да се влачат. Автомобила в края на краищата е за придвижване, а не да се лази.
38
0
 
25
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Нищо не ги учат! Жена ми взе миналата година книжка. Записа се в "правилната школа". Научиха я да кара с 20км/ч и на всяка дупка на пътя да спира за да не счупи на мастъра колата. Смяна на лента, изпреварване, каране в колона, спазване на дистанция, от къде се пускат чистачките или фаровете, нощно кормуване, следене на основа линия....още много мога да изброя от нещата, които НЕ я научиха. И какво да очакваме след това. Тя е по-плаха, но 80-90% от *** им иде голяма сила като вземат книжки.
37
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
млади, стари водачи, всичко мачка пешеходци и се обръща по канафките.
36
1
 
11
 
! Отговори
... преди 5 години
1. У нас не е задължително да имаш книжка за да караш кола! И НИ СЪД НИ ДЪРЖАВА НИ ПОЛИЦИЯ МОГАТ ДА ТИ НАПРАВЯТ НЕЩО ЗА ТОВА! 2. над 1/3 у нас вземат книжка по другия начин (срещу подкуп)! 3. Книжка у нас се взема само след 24 шофьорски часа, не както на ремето 3 месеца обучение и редица изпити! 4. НЯМА НАКАЗАНИЯ! За нищо! Можеш да караш ПИЛ, НАДРУСАН, С ПОВРЕДЕНА КОЛА и НИЩО НЯМА ДА ТИ НАПРАВЯТ!
35
6
 
26
 
! Отговори
Американец преди 5 години
Двигателите тук са масово V6 V8 цилиндъра=голям въртящ момент, но хората като цяло си карат полека.Като си идвам в България наблюдавам стряскащ и често пъти трогателен контраст-младо и старо са в безразсъдна надпревара с малолитражки на преклонна възраст.В Бг все някой се мъчи да се качи с колата си на багажника ми, все някого бавя, та оня ми свири и ръкомаха.Добре че не можете да се докопате до по-нови коли с големи двигатели, че чак тогава ще е баш касапницата
34
0
 
15
 
! Отговори
NoName преди 5 години
До Тия сериозно ли?!!!Къде пропусна Никой Михайлов и Служебно/личния БФС Джип през 2012... Засича Опел 2-*** загинали и още колко ранени.. Месеци по късно МВР си признава, че Н.Михайлов е напуснал местопроизшествието под егида...