Електромобилите в Европа вече са над 1 милион

Първа по продажби на Стария континент остава Норвегия
28 авг 2018 11:52, Красимир Ангелов
29
Електромобилите в Европа вече са над 1 милион
Снимка: Reuters

Броят на електрическите автомобили в Европа през първата половина на годината е надминал 1 милион, а до края на 2018 г. се очаква да достигне 1,35 млн. Това показват изчисленията на шведската изследователска компания EV-Volumes, която събира данни за електрическите превозни средства.

Продажбите на електрически автомобили (напълно електрически и хибриди) са се увеличили с 42% в този период до 195 хиляди, като растежът се ускорява през второто тримесечие - ако през първото е бил 40%, през второто се е увеличил с 45%.

Въпреки значителния ръст обаче, електромобилите все още държат едва 2 процента от пазарния дял в Европа.

Лидер по продажбите на електрически автомобили на Стария континент остава Норвегия. През първата половина на годината там са продадени 36 500 бройки, което е с 32% повече от година по-рано. На второ място е Германия, като се очаква, че до края на годината най-големият европейски пазар на автомобили ще изпревари Норвегия, а третото място заема Великобритания.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg


29
Още по темата: ЕвропаЕлектромобили
Още от Коли
Младите в Европа харесват Mercedes, но карат Toyota
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
2
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 3 седмици
доколкото знам две от компаниите които ги произвеждат фалираха значи търсенето е под въпрос ха ха
25
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
А в България КОГА?????
24
6
 
10
 
! Отговори
Проста сметка преди 3 седмици
За да се движи една кола(с маса 1.5-1.8т) по магистралата със скорост от 140-160км/ч е необходима мощност от поне 50кW.Ако батерията разполага с 80кW/ч,това прави 1ч и 30мин. или 220км пробег макс.За по-сериозни скорости да не говорим.Просто на тоя етап електромобилите НЕ са напълно функционални.Което не значи,че не могат да бъдат използвани с успех за много неща.
23
1
 
7
 
! Отговори
А бе преди 3 седмици
Няма страшно-репатраци има в изобилие,да прибират изтощените ел. коли,а собствениците винаги могат да викнат един Юбър,ако бързат.
Аз лично бих предпочел хибридка с малка батерия(80-100км),но плъг-ин.В града на ток,а навън бензин/дизел/газ.Всъщност голямото предимство на ел.колите е именно в градското каране,където ДВГ-тата горят твърде много.
22
3
 
8
 
! Отговори
stun преди 3 седмици
До 19.
Батерията на ТЕСЛА, не може да се сменя на улицата. Видеото за което говориш е от 2013 година и тогава Мъск, го представи като проект. 5 години по-късно все още не е възможна тази смяна. В същото това видео Мъск казва, че supercharger станциите ще са безплатни завинаги. Е не са. Плащаш си като поп. ТЕСЛА е един голям балон, финансиран от държавата, който скоро ще се спука.
21
3
 
2
 
! Отговори
Ха-ха преди 3 седмици
До До 17
до 18
"мОзея в Торино","МУсаТ"?????Нов правопис и преименуване на чужди организации?
20
1
 
2
 
! Отговори
шматка преди 3 седмици
До до 16

Дай линк към някое видео.
И не е батерия а батерии
19
3
 
3
 
! Отговори
До 16 преди 3 седмици
Батерията на Тесла може да се сменя на улицата за 90 секунди!

https://youtube/watch?v=HlaQuKk9bFg
18
1
 
4
 
! Отговори
До 17 преди 3 седмици
До До 15

Човече защо говориш за места дето не си бил!? Мозея в Торино НЕ СИ СТЪПВАЛ ТАМ! Но инак чета че намеси и ЦРУ, че и КГБ ама нищо не каваш за МИ6 и Мусат! Това ме тревожи! Виж там и направи нещо по въпроса! А докато не включиш и тях, работата не е на добре! А отделно не подценявай и Китайското разузнаване а и като се вземе предвид и Индийското такова е такива борсови манипулации ше станат, че ум да ти зайде! Ай със здраве, че се уморих от глупости!
17
9
 
4
 
! Отговори
До 15 преди 3 седмици
Има един музей в Торино за стари коли. Има една кошница на 100 г електричка с пробег 200км. За 100г стана реално 500км. Така че по спокойно с годините. Тесла е проект на цру да удари Русия с цената на петрола, обаче Русия влезе в Сирия и плана пропадна. На коя деуга щатска фирма дадоха безвъзмездно 5 млрд долара или ще позволят да правят борсови манипулации чрез туитър?! Батерията е кауза пердута. Мини ядрения синтез е бъдещето за сега водорода
16
1
 
4
 
! Отговори
шматка преди 3 седмици
До дискавъри

Само ако знаеш какви глупости си написал:)
Как ще смениш батериите на улицата.Това да не ти е телефон.
Явно само си виждал елмо на картинка
15
3
 
6
 
! Отговори
До 14 преди 3 седмици
До бай Кольо

Значи да ти кажа в зората на ДВГ ти си от хората дето едва ли биха си купили такваз кола! Не за друго ми тогав аса били мнооого скъпи, движели са се с около 10км/ч и не са ставали за дълъг път! И надежноста в дългосрочен план е било 0! Но виж 50-60г след това какво става! Та за Ел мобилите предвиждам, че в близките 10-15г ще са задминали ДВГ по какъвто и да било параметър! Стига естесвено петролните шейхове да не налят милиардите да ги спрат както са правели не веднъж до сега!
14
8
 
10
 
! Отговори
бай Кольо преди 3 седмици
Много оптимистично представят нещата.. Нека да изчакаме десетина години, пък да видим дали наистина са бъдещето. Аз лично се съмнявам. В момента не бих си купил електромобил - прекалено е скъп, реално не става за дълъг път и не се знае в дългосрочен план каква ще е надеждността му. За мен една Тесла примерно не е автомобил, а по-скоро нещо като уголемен смартфон, с всичките му недостатъци. Само дето цената е малко по-различна от на смартфона.. Не, мерси, предпочитам да си карам бензинката.
13
3
 
7
 
! Отговори
-10 преди 3 седмици
До Discovery

700 km, мухахахаха, 30 мин., мухахахаха!
12
1
 
7
 
! Отговори
Логика преди 3 седмици
Дискавъри доста оптимистично гледаш на реалната подмяна на батериите ! И като цена , и като време !
11
5
 
18
 
! Отговори
Логика преди 3 седмици
Електромобилите са политически наложено решение ! 1. Още производството на батериите замърсява Земята колкото ДВГ за 80 000 км ! Но замърсява другаде , не в екологичните градове в които се ползва ! 2. Цената не е ниска , а след 5-6 годни подмяната на батерии е по-скъпа от остатъчната стойност на колата ! 3. Пробегът на рекламите е доста оптимистичен ( споменах го да не се повтарям ) ! 4. А за неготовността на електропреносните мрежи за заряд на млрд. електрокари умишлено не се говори !
10
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Един милион автомобила с преференции: право да задръстват бус-лентите, право на безплатно паркиране в центъра на всеки град. А с какво са по-различни от другите? С нищо. Заемат същото място, карат ги същите тъпири.
9
9
 
18
 
! Отговори
Електричар преди 3 седмици
При сегашния енергиен микс (взети предвид АЕЦ и ВЕИ), за да измине една Тесла 100км, някой ТЕЦ трябва да изгори около 30кг въглища. При изгарянето на тези 30кг въглища се отделят в ПЪТИ! повече емисии отколкото от 6-7 литра бензин или нафта!!!
Който иска да си го сметне, не е трудно.
...Еколози!!!! Зелени!!!!
8
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Oще и още и още и още и още трошкииии.. Море от трошки гадни.
7
14
 
3
 
! Отговори
Discovery преди 3 седмици
До 5:
Дори и сравнително млади електромобилите имат доста добри показатели... 600-700км с едно зареждане, а ако караш внимателно можеш и 1000км да минеш. Зареждането става в рамките на 30на мин, а ако искаш веднага да заредиш, просто в рамките на минута ти се сменя батерията с друга, но тогава си плащаш, както все едно обикновено гориво наливаш... А ел. станциите в Европа вече никак не са малко има карта, можеш да ги провериш