"Дизелгейт" не уби Volkswagen, а идващият "Бензингейт"?

Автоматичните скоростни кутии – в основата на манипулациите
Обновена: 3 сеп 2018 08:22 | 3 сеп 2018 08:15, Златко Желев
33
"Дизелгейт" не уби Volkswagen, а идващият "Бензингейт"?
Снимка: flickr

Във Volkswagen може да са били манипулирани данните за изгорелите газове не само на дизеловите автомобили, но и на бензиновите Volkswagen, Audi и Porsche, пише изданието Bild am Sonntag, като се позовава на информация от материали на мюнхенската прокуратура.

В тях пише, че през ноември 2015 г. експерти на най-големия германски автопроизводител са съобщили, че автоматичните скоростни кутии на Volkswagen, Audi и Porsche са имали програми за управление, можещи да влияят на данните за токсичността на изхвърляните газове.

По този начин е можело да се манипулират показанията за съдържанието в тях на въглероден двуокис и да се дават неверни данни за разхода на гориво.

През февруари 2016 г. на вътрешно представяне в концерна е било показано как може да се активира програмата на скоростната кутия по време на проверка, за да даде лъжливите показания.

Представител на Volkswagen е съобщил пред Bild, че компанията не дава коментари по продължаващото разследване.

В последните месеци обаче с Федералното автотранспортно ведомство подробно е била обсъждана и темата за автоматичните скоростни кутии.

Преди няколко години САЩ хванаха Volkswagen в манипулация на данните за изхвърляните газове на дизеловите двигатели.

В рамките на скандала "Дизелгейт" германците се съгласиха да платят 10 млрд. долара обезщетения и глоби на властите и на собствениците на 482 хил. коли Volkswagen и Audi, продадени отвъд океана от 2009 до 2015 г.
 


33
Още от Коли
Битка на Нюрбургринг: Mazda vs. Larmorghini и BMW
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
2
 
15
 
! Отговори
Часрен манипулатор преди 2 седмици
То и аз манипулирах една Астра на дъщеря ми. Счупи се ламбда сондата и почна да прави мизерии. Четох, четох, разучих как работи и направих един симулатор, нещо като усъваршенстван модел, дето го слагат газаджиите. Частите струват няколко лева и малко време трябва. Сега е с няколко режима с копчета, за минаване на преглед съм им обяснил какво да бутнат, да мине без проблем. Ако искаш да върви обаче, трябва да гори здраво, а как замърсява нямам идея. Те правят същото, но по-скришно и по-сложно
31
7
 
8
 
! Отговори
quattro™ преди 2 седмици
Хехе да си намразя бензиновото куатро V6 ли?! Е нема как да стане!
30
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Фолксваген са най-големият автомобилен производител, пред Тойота. Имат 100 завода в 27 страни, в т.ч. завод за $1млрд в Тенеси. За м.г. печалбата им е 12млрд при оборот 230 млрд. Така че, това за фалирането са празни приказки.
29
4
 
17
 
! Отговори
Пропов преди 2 седмици
Ако Vw мамят, значи и останалите го правят. Всички използват еднакви технологии. Всички имат еднакви техн. харакеристики. Няма как да продаваш на този конкурентен пазар, ако не вървиш с другите. Примерно Рено също обявяват близки цифри. Как ги постигат, реални ли са, ами японците и те, американците..Генералния проблем е, че изискванията са нереални. От там и се вкарват всички в грях. Чиновниците трябва да се осъзнаят малко.
28
5
 
9
 
! Отговори
Колю куция преди 2 седмици
Истината е,че американците са загрижени за замърсяването,както и Европа.При нас се карат най -старите и замърсяващи коли в Европа,а може би и в света.А ,че VW няма да фалира е тигурно.Ние сме живите мъртви засега,но скоро няма да сме твърде живи,ако я караме така-мислим се за големи тарикати,а лъжем себе си!
27
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Всяка една компания по света може да фалира, но Фолксваген /VAG/ със сигурност е една от автомобилните компании, които биха фалирали най-трудно!
Просто това случи ли се, не само Меркел ще загуби поста си, но ще има огромни сътресения в Германия и целия ЕС, което никой няма да допусне!
26
4
 
11
 
! Отговори
do Бай Стане преди 2 седмици
Ами грешно си разбрал "отразяването".

Продукцията им няма да стане по-евтина, а просто ще фалират (ще ги фалират) и ще изчезнат прословутите Голфове.

Независимо от санкции и черен ПР, хората харасват колите им и ги купуват още повече. Обаче ако им тръснат още 20-30-40 милиардна глоба, фирмата няма да издържи и трябва да обяви фалит. А там вече не се знае.
25
3
 
16
 
! Отговори
Бай Стане преди 2 седмици
Ще се отрази и на нас. В Перник голфовете ще поевтинеят още. Вече и аз ще мога да си купя Голф на старо. Дизелак.
24
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Наистина ли някой вярва , че и американските коли не са манипулирани?
23
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
изискванията за стандарт евро се определят от чиновници без да се интересуват дали това е възможно технически на практика а не в лаборатория.нещо както при социализма определяха от коя година ще сме стигнали комунизма.а после плащайте данъци според евро.
22
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Мога само да ви кажа, ние никак не сме изолирани от този проблем, дори напротив - ще ни удари пряко. Сриването на немската автомобилна индустрия ще се отрази в голяма степен и на икономката в България.

Вече има голям брой фирми и фирмички, които са подизпълнители - на софтуер, кабели, седалки, радиатори и прочие компоненти. Ако махнем туризма, те осигуряват доста голямо перо от бюджета ни, а също и заетост на работна ръка.
21
1
 
12
 
! Отговори
House M.D. преди 2 седмици
Къде се намират нафтовият и бензиновият портал?
В заглавието - писането на въпросителна след твърдение е признак на най-отявлена неграмотност!
20
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ауди А6 и А8 от 2005-та още изглеждат добре, много по-хубави от изгъзеното ново Мондео. Немците си имат кусури, но колите им са добри. Нагли дебели американци! Културния империализъм на САЩ и Англия иска да стане и икономически. Бойкот на форд и всичко англо-американско! Дано мексиканците да ви направят държавата по-свястна, те са добри хора, не фалшиво престорени като вас.
19
5
 
10
 
! Отговори
до Фалш преди 2 седмици
Не е точно така. Имам лек автомобил седан на 6 г., дизел, 1,6 л., 106 к. с., който на дълъг път харчи 4.7 - 5.0 л. на сто, при положение, че по магистралата карам със 130-140, а извън нея при всяка възможност със 110-120. Това го засичам редовно с реално изразходвано гориво, не с бордови компютър.
18
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Върви кампания за унищожаване на европейската конкуренция.Мръсни удари - под кръста , и оплюване.Не разбирам какви са тези европейци , които се радват на американските мошеници.Фолксваген раздава договори за милиони на подизпълнители, вероятно стигащи и до нас.Срутването на немския концерн - ще повлече със себе си още безброй фирми , и може да доведе до криза в Европа , която да засенчи тази на американските спекуланни от Лемън Брадърс.Подобна радост е напълно неуместна - и признак на глупост
17
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Американски рекет...
16
8
 
4
 
! Отговори
nikoi11 преди 2 седмици
<html><body>
<!--StartFragment--> САЩ нямат причина да атакуват баш VW-става въпрос за колите под марката
VW.Техните модели се продават слабо в САЩ.През миналата година едва към
140 хил бройки.Основната причина е ,че 4-5 цилиндровите модели са със
славата на невероятни трошляци дори за американските стандарти.В САЩ
изобщо не мислят ,че VW са качествени коли.
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Е те глобите в щатите бяха под форма на зарядни станций за ел. Коли а не кеш. Това все пак се ползва и от фв.
14
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Долу някой спомена - амриканските автомобили са изключително не-конкурентноспособни! Това е и причината за раздухването на всички тези скандали, колосални глоби и воя на Тръмп, че никой не искал да им купува колите и трябвало да сложат мита на европейските, че да станели непродаваемиа в Европа едва ли не да задалъжът хората да купувар сащ-бракмите.

И всичко това на фона на 6 литра незавиващи и неспиращи таралясници, дето замърсявали по-малко от 2.0TDI , муахахахаааа
13
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Пропадне ли Фолксваген, пропада и Германия.