50 лева, 100, 200... 500. Колко данък ще плащаме за старите брички?

Колите, по-стари от 20 години, ще плащат 50% повече
4 сеп 2018 07:08, Джесика Вълчева
275
50 лева, 100, 200... 500. Колко данък ще плащаме за старите брички?
Снимка: Архив, Reuters

Над 50% по-скъп данък за коли на възраст над 20 г. от догодина.

Сметките са направени според предложената от финансовото министерство нова схема за облагане на превозните средства, която бе публикувана за обществено обсъждане миналата седмица.

Според новите текстове за пръв път се въвежда екокомпонент в налозите за автомобили. Данъкът се изчислява спрямо мощността на автомобила, а след това сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата. Той съществуваше и досега, но беше с по-различни стойности.

Още по темата

След това полученият резултат се умножава по екокомпонент – коефициент за екологична категория, пише "24 часа".

Най-ниски са стойностите за автомобили категория "Евро 6", който е 0.40-0.60. Това означава, че коли, които изпълняват този съвременен еко стандарт ще плащат до 60% по-нисък данък. Само за сравнение, автомобили първа еко категория са с двойно и дори тройно по-голям коефициент – 1.30-1.40. 

За колите над 20-годишна възраст добавянето на двата компонента вдига данъка значително. За автомобили със 100 конски сили сега се плаща най-малко 110 лева данък. С промените, обаче, сумата може да достигне до 170 лв. Отпада и досегашната отстъпка, която се даваше за наличие на катализатор.

Намаление ще има за колите на възраст между 10 и 15 г. За по-мощна кола с двигател с 235 конски сили, която се движи в София, данъкът към този момент е 404 лв. Догодина сумата ще падне до 360 лв.

Мощните коли, обаче, ще плащат доста повече. Тези, които имат двигатели с над 328 конски сили, ще се облагат от 2.10 до 6.30 лв на конска сила. Толкова високи стойности се въвеждат за пръв път в закона.

Според промените колкото по-малко замърсява колата, толкова по-голяма отстъпка от данъка ще има. Това е валидно за автомобили с екостандарт минимум "Евро 4" - тоест произведените след 2006 г. За тази категория данъкът може да падне с 20%.

Въвеждането на екологичния компонент компенсира донякъде досегашната практика, при която собствениците на нови коли плащаха далеч повече, въпреки че превозните им средства замърсяват въздуха най-малко.


275
Още от Коли
"Дизелгейт" не уби Volkswagen, а идващият "Бензингейт"?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
207
14
 
6
 
! Отговори
Пеко Таков преди 2 седмици
До То бива ама чак пък

Ти какво искаш бе, да няма данъци ли? Всичките искате да само да получавате пари, но не и да давате. И стига сте викали "бизнес", на тия дребни далавери, които въртите, колкото да не заспите.
206
4
 
23
 
! Отговори
бостан с тикви преди 2 седмици
Продължавайте в същия дух, гербаджийчета некадърни! Накрая народът ще ви изгони със сопи!
205
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Искам от все сърце нова кола, но пари за нова няма, пътища няма, ни можеш да я оставиш на улицата, а гараж няма. Да се телепортирам ли, защото и обществен транспорт за под 2 часа няма до работата ми.
204
3
 
22
 
! Отговори
То бива ама чак пък преди 2 седмици
Вадя си хляба с няколко товарни буса ,това е поредният удар на малкия и средният бизнес !!! Няма такава държава....
203
0
 
26
 
! Отговори
Иска им се преди 2 седмици
на производителите на всеки 5 години да си купуваме нови .И на нас ни се иска но с африкански заплати нема как да се случи
202
31
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Решението е много просто - забрана за внос на коли по-стари от 15 години или когато автомобил стане на 15 години да му се забранява да се движи по републиканските пътища. Какво ще си играем на увеличаване на данъци ? Другият вариант е като в Европа ограничението е по стандарти - може да се внасят от ЕВРО 4 нагоре, а всички останали на трупчета.
201
5
 
3
 
! Отговори
Кво прайм с тези преди 2 седмици
Преди няколко години САЩ хванаха Volkswagen в манипулация на данните за изхвърляните газове на дизеловите двигатели.
В рамките на скандала "Дизелгейт" германците се съгласиха да платят 10 млрд. долара обезщетения и глоби на властите и на собствениците на 482 хил. коли Volkswagen и Audi, продадени отвъд океана от 2009 до 2015 г.

Прочети още на: https://***/cars/2018/09/03/dizelgeit-ne-ubi-volkswagen-a-idvashtiiat-benzingeit.386784?utm_source=referral&utm_medium=articles&utm_campaign=inte
200
3
 
16
 
! Отговори
Владислав преди 2 седмици
И последно до господина със служебния автомобил, аз съм шокиран, какво излиза бе съграждани!!!????? Че ни оплюват и учат и съдят тези които не знаят какво е хахаха, вие представяте ли си? Учи ме на екология човек който няма личен автомобил, незнае какво е да извадиш 20,30,40,50 хиляди за кола и после поддръжката й. Боже божееееее, за това сме на тоя хал божееее
199
4
 
3
 
! Отговори
Чиновник преди 2 седмици
До Анонимен

Нещо нервен ми се виждаш. Опитваш се, да се правиш на много оборотен и на голям разбирач. Явно се взимаш много насериозно, щом си мислиш, че можеш да учиш хората как да живеят. Трябва по- ведро да го раздаваш и да не се впрягаш чак толкова, че ставаш смешен.
198
1
 
12
 
! Отговори
Владислав преди 2 седмици
Господине, вече ми е напълно ясно защо само вие така се закачихте за темата и така яростно защитавате тезата си.Вие сте точно като жена ми, тя работи в голяма международна фирма и я обещетяват със личен автомобил.Сега ми е ясно, вие нямате лична кола, и съм убеден в това,защото ако имахте нямаше да говорите така.Вие хората като жена ми, знаете че каквото и да се случи звъните един два телефона и ангажимента ви към колата е приключен, вие нямате никаква представа какво е и колко струва това.
197
1
 
25
 
! Отговори
за Витков преди 2 седмици
Кажете, че просто искате да разчистите пътищата от обикновенните хора за да има къде да си давате газ с лъскавите лимозини! Какво еко ,какви 5 лева каъкво насърчаване за нов авто парк. Хората нямат пари ,а колите отдавна не са лукс ,а необходимост. Я кажете филосостващите как ще се оправят хорицата на село които нямат лечебница, аптека,магазин транспорт веднъж сутрин ,веднъж вечер в най-добрия случай?! Тези хора и сега за всичко пътуват до регионалния. Мислете с тези глави на са само за окраса.
196
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да. Жалко, че няма да разбереш какво е. Поне не и вхубавия смисъл....
195
1
 
2
 
! Отговори
Чиновник преди 2 седмици
До Анонимен

Е*ати работодателя имаш щом ти плаща част от заплатата в натура.
194
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До До 189

Всъщност мерките, които подкрепяш, по никакъв начин няма да променят настоящото положение. Данъците за нови коли отново са доста по- високи от тези за стари. По новата методика, най-изгодни данъци ще има за 15-20 годишни автомобили. Така, че промяната, която търсиш няма да се състои засега.
193
3
 
12
 
! Отговори
Владислав преди 2 седмици
Абе Аз ли немога да се изказвам или ти/вие не ме разбирате? Първо аз съм се возил на бая линий! Ти ако само една ползваш и е със зелен автобус не са всички така.Второ, каква благотворителност какви 5 лв. Точно обратното, аз плащам на държавата все повече и повече. И най-лошото е, че не получавам това за което плащам!Как вобще можеш да си помислиш, че всички можем да си позволим да караме нови и "екологични" автомобили? А ако мисълта ти е да ги оставим, тогава какъв си ти?Диктатор?
192
18
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Служебната ми кола е социална придобивка, с която работодателят ми ме компенсира. Мога да я ползвам за каквото си искам . Жалка малка душичке.
191
3
 
8
 
! Отговори
Чиновник преди 2 седмици
До Анонимен

"Със служебната си кола пътувам извън града на почивка. Ако колата не покрива еко норми е изключително егоистично да се кара."

Опааа, значи ходиш на почивка със служебната кола, вместо с личната. По- тънко да минеш, келепирец да хванеш. Нищо чудно, освен че ползваш служебна кола за лични нужди, да се окаже, че ходиш на почивка в работно време. Това също е много егоистично.
190
4
 
2
 
! Отговори
До 189 преди 2 седмици
Драги, явно се засегна. Радвам се. Не определям аз, но ще подкрепя всяка мярка, която ще ме отърве от "другари" като теб.
Дано ме разбра.
189
9
 
2
 
! Отговори
До владислав преди 2 седмици
стига си говорил наизсут. транспортът вув София не е толкова зле, колкото го описваш. Стига мрънкане, стига реване.
държавата не е благотворително дружество.
Имаше дин виц - "От Радио Ереван казали, че никой на никого не е длъжен. Българите били единствените изненадани".
Ей това си ти - мрънкащо и недоволно, на който все някой му е длъжен.
188
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Анонимен 182

Другарю, нещо си се объркал. Какви са тези бъртвежи "искам", "в моя град", че чак и детето си намесваш. Явно си мислиш, че целия свят е длъжен да се съобразява с теб и детето ти. В действителност нито града е твой, нито ти и детето ти сте от значение за останалия свят. Не си ти човека, който определя дневния ред на другите хора.