50 лева, 100, 200... 500. Колко данък ще плащаме за старите брички?

Колите, по-стари от 20 години, ще плащат 50% повече
4 сеп 2018 07:08,
275
50 лева, 100, 200... 500. Колко данък ще плащаме за старите брички?
Снимка: Архив, Reuters

Над 50% по-скъп данък за коли на възраст над 20 г. от догодина.

Сметките са направени според предложената от финансовото министерство нова схема за облагане на превозните средства, която бе публикувана за обществено обсъждане миналата седмица.

Според новите текстове за пръв път се въвежда екокомпонент в налозите за автомобили. Данъкът се изчислява спрямо мощността на автомобила, а след това сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата. Той съществуваше и досега, но беше с по-различни стойности.

Още по темата

След това полученият резултат се умножава по екокомпонент – коефициент за екологична категория, пише "24 часа".

Най-ниски са стойностите за автомобили категория "Евро 6", който е 0.40-0.60. Това означава, че коли, които изпълняват този съвременен еко стандарт ще плащат до 60% по-нисък данък. Само за сравнение, автомобили първа еко категория са с двойно и дори тройно по-голям коефициент – 1.30-1.40. 

За колите над 20-годишна възраст добавянето на двата компонента вдига данъка значително. За автомобили със 100 конски сили сега се плаща най-малко 110 лева данък. С промените, обаче, сумата може да достигне до 170 лв. Отпада и досегашната отстъпка, която се даваше за наличие на катализатор.

Намаление ще има за колите на възраст между 10 и 15 г. За по-мощна кола с двигател с 235 конски сили, която се движи в София, данъкът към този момент е 404 лв. Догодина сумата ще падне до 360 лв.

Мощните коли, обаче, ще плащат доста повече. Тези, които имат двигатели с над 328 конски сили, ще се облагат от 2.10 до 6.30 лв на конска сила. Толкова високи стойности се въвеждат за пръв път в закона.

Според промените колкото по-малко замърсява колата, толкова по-голяма отстъпка от данъка ще има. Това е валидно за автомобили с екостандарт минимум "Евро 4" - тоест произведените след 2006 г. За тази категория данъкът може да падне с 20%.

Въвеждането на екологичния компонент компенсира донякъде досегашната практика, при която собствениците на нови коли плащаха далеч повече, въпреки че превозните им средства замърсяват въздуха най-малко.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


275
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
243
3
 
26
 
! Отговори
Skk преди 5 години
Аз 20 годишна кола да пуши не сем видял. Обаче 5-10 годишни дизели виждам всеки ден.
242
3
 
10
 
! Отговори
Георги Петков преди 5 години
Хора, данъците не са скъпи или евтини. Данъците и цените са високи или ниски.Скъпи или евтини са стоките и услугите. Нека пишем и говорим езика си правилно.С уважение: Г. Петков
241
1
 
9
 
! Отговори
Бат Бойко преди 5 години
И още нещо - "новите коли" които се вкарват от европа са още по голяма скрап от тези дето се карат в момента . Много по амортизирани са ,всички еко системи като FAP DAP и тем подобни глупости отдавна се се прецакали и заминали и като се вкарат тука се почват манипулации с изолиране на тези системи .А кажете ми колко екологична може да е такава кола та ако ще и 2015г. да е модела . На всички ни е ясно че в България се вкарват коли с проблем за максиламна печалба .
240
0
 
20
 
! Отговори
Бат Бойко преди 5 години
Това са издихания на фалиралата и потънала в дългове държава . Мислите ли ,че на някой му дреме за природата и екологията .Целта е да се вкарат пари в бюджета ,че ги окрадоха и продължават да се крадат . Като искат нови коли нека гласуват минимална ставка от 7.50Е на час . До тогава няма как масата от работещите хора с по 700-800лв ,че някои и по малко да си позволят по-нова кола .Но все пак сме си големи "ОВЦИ" и ни се пада да ни тъпчат и ограбват .
239
2
 
7
 
! Отговори
Николай преди 5 години
Моята кола е 3000см3 231кс. Евро 4. В Бургас плащам 469лв. Излиза, че в Германия ще плащам по малко.
238
0
 
5
 
! Отговори
Николай преди 5 години
В Германия за леки автомобили, регистрирани преди 30.06.2009г., според класа замърсяване и вида на двигателя, на всеки 100 куб. см. както следва: най-висок клас природосъобразност - 6,75 евро за бензинови и 15,44 евро за дизелови двигатели;
237
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименЗападна Европа+ евр0гейските ценности- не , благодаря. Що се отнася до ***, европа е така също *** която изпълнява чужди интереси, не се радвайте от това че живота на тамошните зомбита е малко по- лъскав... Тяхното време е откраднато и откупено отдавна...
236
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименНе мисли, че новата кола е нещо супер, невероятно и извънземно- вечно, неизискващо никаква поддръжка. Поредния маркетингов трик. Добра е за тези с много кинти, защото са направени така, че да не работят дълго след изтичане на заводската гаранция( 3- или 5 год.) След 5 години- нова за 100 бона. Но проблем. Много ли е екологично това свръхпроизводство на коли? Новите таратайки ще карат по 5-6 години и на ***. А ОТ ВАС ПАРИТЕ- умници!! Който може да ги краде- ОК, който не яде ..Я
235
2
 
11
 
! Отговори
Асоса преди 5 години
До АнонименРадвайте се на новите ЕвРГески ценн0сти, на новите трошки, които са произведени в Китай от боклучави материали, независимо от марката си и които няма да траят колкото старите"Трошки", купувайте "екологични" храни от "зомби- маргетите" , моловете- създадени специално за вас и се доверявайте на тези, които ви промиха мозъците.
234
3
 
1
 
! Отговори
опонент преди 5 години
До Стига врещяхтедай да ти прочетен годишната декларация.да не се окаже,че си бедняк по професия,а караш някоя "бричка" тази годишна
233
5
 
26
 
! Отговори
BG преди 5 години
Естествено, че като си си купил нова кола, ще плащаш висок данък, защото данъка не е екология, а данък върху собствеността, която се определя върху данъчната оценка и мощност. Не може колата да ти е оценена на 50 хиляди и да плащаш 30лв данък, а автомобил на 20 години и оценен за 1000лв. и той да плаща тази цена. Абсолютно същото е за недвижимото имущество. По-високите добавки за екология към данъка, няма да оправят въздуха. Да се обърнат глупаците към белите държави и да копират въведеното там.
232
16
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цената да я дигнат 3-4 пъти за бричките на по 20г. Лошото е че масово колите на Бай *** са БМВ/Мерцедес/Ауди НОВ ВНОС на по 300 хил. км. и 15 г. И да имат евро стандарт като им махнат катализатора за да вЪри по бЪрже и да Арчи по малко, стават по зле и от старите Икаруси. Зарили сме се в таратайките на цяла Европа и секи *** с хиляда лева се качил на БМВ. Да си ходят пеш като им е скъпо!
231
2
 
27
 
! Отговори
Lubsan преди 5 години
Време е да ядат дървото... Много ги трае, качат ни се на главите...
230
1
 
34
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Старата кола не е критерии за замърсяване. Виждал съм нова кола на дизел когато даде повече газ след нея е черна пушилка все едно кара на въглища. :)) При годишния технически преглед правят замервания и може да дават такава информация. Иначе какво излиза вдигаме данъка и въздуха се изчиства.
229
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сметките ги правят гробарите да си купуват острови по Гърция , а за хората кога, откак са на власт всичко вдигат само доходите не
228
5
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Екология замърсяване стари автомобили,Екология замърсяване стари автомобили,Екология замърсяване стари автомобили,Екология замърсяване стари автомобили,Екология замърсяване стари автомобили,Екология замърсяване стари автомобили,Екология замърсяване стари автомобили,Екология замърсяване стари автомобили,Дайте пари,Дайте пари,Дайте пари,Дайте пари,Дайте пари,Дайте пари,Дайте пари,Дайте пари,Проглушиха ни ушите .
227
3
 
56
 
! Отговори
удрят бедните преди 5 години
Тъпанарска идея, скрита зад фалшиви думи за "грижа" за ок среда. От една страна е много нисък данъка на 20-30г. коли, от друга карат се малко като км и то от пенсионери и млади хора или млади семейства с малки деца. Винаги съм считал за по-правилно тези "еко"компоненти да се вкарват косвено в цените на горивата, а не на калпак, гориш много-плащаш много. Същото е и със семейното подоходно облагане, което никой не смее да предложи. Избраните не искат справедливост, а търсят още ПАРИ от най бедните
226
10
 
22
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Аи стига ревахте толкова. Като вдигнат данъка на стара 20 годишна кола с 50 % какво точно ще стане? Ще плащате вместо 30 лв на година по 45. Дет се вика за цигари за три дена я давате тая разлика. Я сега ми обяснете защо аз като карам нова малолитражка с 1.2 двигател евро 6, която въпреки 105 те си коня на хартия всъщност едва ли е по-голяма бегачка от 75 коня Астра от 94 година трябва да плащам по 356 лв на година на община Варна. То нови коли под 100 коня почти няма вече.
225
4
 
41
 
! Отговори
Беден преди 5 години
Защо не си зададете въпроса: Защо управляващите не вдигнат на старите хора пенсиите с 50% като данъка на старите коли!? Гади ми се от вас всички сте маскари и ли це мери
224
1
 
31
 
! Отговори
До 217 преди 5 години
Келешче,и да караш 1000 коня кола не ми дреме,че плащаш висок данък,стачкувайте бе,белким ги намали управляващата върхушка.Защо гледате годините,една 23 годишна кола на метан ще замърсява околната среда много по-малко от твоята горила.