Нова наредба: Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч

Без завои от 90 градуса при строежа на нови пътища
Обновена: 4 сеп 2018 11:12 | 4 сеп 2018 07:00, Елка Василева
121
Нова наредба: Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч
Снимка: архив, Булфото

Нови шосета няма да може да се строят със завои от 90 градуса. Това предвижда наредба за проектирането на пътища, изготвена от министерството на регионалното развитие. Изключение може да се допусне, само ако теренът не позволява направата на път без остри завои, пише "24 часа".

Когато се проектират пътищата, ще се прави анализ на интензивността на трафика, който се очаква през следващите 30 години.

Според наредбата ще има по-голяма свобода при определянето на проектна скорост. Това е максималната безопасна за автомобил при мокра и чиста настилка в най-трудните участъци.

Ако например магистрала минава през равнина, скоростта е 140 км/ч, при планински участъци - 130 км, през хълмисти - 120 км/ч, а през тежък терен - 100 км. Такива са параметрите и за скоростните шосета.

Затягат се изискванията за осигуряване на отводняването, за да не се получава т.нар. аквапланинг - няма да се правят пътища с обратен напречен наклон. Изключения се допускат само в случаите, когато няма друг начин за отводняване.

Въвеждат се и изисквания с минимална дължина на правите отсечки. Минимум 115 м е тя например за първокласните шосета. Ня тях трябва да се осигурява и 625 м видимост за изпреварване.

В наредбата са предвидени площадки за отдих, които трябва да са на всеки 40-50 км двустранно, ако включват търговски обекти. Ако са само за почивка, ще са на 15-20 км. Предвиждат се и площадки за центрове за управление на движението.

Наредбата се работи от повече от две години и половина, съобщи регионалният министър Николай Нанков. Той е подписал за обнародването ѝ на 23 август - няколко дни преди инцидента край Своге, в който загинаха 17 души.

В документа има над 20 нови текста, свързани с пътната безопасност.

“Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел, с всички съвременни изисквания за пътна безопасност”, посочи Нанков.

Увеличават се гаранционните срокове за строителство и ремонт на пътища. Това предвиждат промени в друга наредба - за експлоатация на строежите в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


121
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
97
0
 
1
 
! Отговори
Reptile преди 5 години
Хубаво го мислите, ама като свършат еврофондовете, кой ще плаща прескъпите наредби и модели?! Трябваше до сега, вместо да се краде, да инвестираме в кество, защото ЕС плащаше... Сега е късно, и за да съберем пари по новите стандарти, ще трябва данъците да скочат ПЕТОРНО!? Единственото успокоение е, че ако бяха БСП на власт и това нямаше да има. Всичко щяха да откраднат, а фондовете да са спрени!
96
3
 
1
 
! Отговори
Shark преди 5 години
До USA. Откъде накъде ще ме задължаваш да карам с мин. 80, или с колкото и да е. Аз си преценявам с колко да карам, като съм с ниска скорост няма да карам в лява лента, а ти си минавай, кой те спира. Само че ако превишим макс. допустимата скорост трябва да отнесеш солена глоба, както е в Германия, например, и не само там. А не да ми хвърчиш с 200 и да застрашаваш и мен!
95
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Парите от евро фондовете скоро ще свършат и кой крал, крал.Борисов,Лиляна Трейс и всички фирми свързани с ГЕРБ ще броят пачки някъде,а след тях каквото ще да става.Те се нагушиха.Сега може спокойно да си отидат,без да им пука за кривите улици и магистрали които оставят след себе си.Може и нагреватели на магистралите да предвидят в новият закон.нали те ще са далече от тук.
94
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А не е ли по-лесно просто пътищата да са от асфалт, ама няма да може да се краде така качествено нали?
93
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ГЕРБ = КОМУНИЗЪМ, ПОШЛОСТ, БЕЗДАРНИЧЕСТВО И ПОДЛОСТ
92
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато има марди като Дани Йорданова и Лид Костова, активистки на Герб, а. К. А Червени бабички които да защитават хора които не им е мястото в управлението ще е така
91
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кат се научат да правят пътища без да крадат, тази наредба ще е абсолютно безмислена. Свиквайте нека дърниците от герб упрсвляват
90
3
 
4
 
! Отговори
Транкоолу преди 5 години
До АланкоолуАко действително СТЕ бил инженер, то неминуемо бихте направили разлика от сегашните творения и ония...бай Тошовите...Сегашните пътища и магистрали са типично "китайски" т.е. пълно менте, как от старите участъци няма такива пропадания и коловози,а сегашните се нагъват като от кашкавал...Русе -Бяла се преасфалтира на места, полага се 4-5 см пласт, който е толкова вълнообразен,че пътя става още по-опасен от преди,но...трябва да се отчита дейност и да се усвоява,а иначе искат данъци.
89
0
 
7
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
До 95 Анонимен: То затова Васко Кеца пееше през 80-те: Със 100 км/ч аз летяяяяя. Да я намалим на 80. Още по-добре. Може би и затова влаковете ни пътуват от София до Варна за 8 часа и нещо. Как пък по целия свят никой не я оценява тази работа, че правят все по бързи коли и по-гладки пътища?
88
2
 
9
 
! Отговори
Аланкоолу преди 5 години
Аз работих на АМ Тракия като инженер от 1980 до 1985 и модела изобщо не е съветски,а бедняшки.Всичко е изкопирано от американците,но изпълнението си е нашепско.С предложения за промяна на проектите от партийните другари и работа през пръсти .Пускове за рождените дни на бай Тошо на всяка цена за сметка на качеттвото.Така,че много поздрави на Нанков.
87
0
 
12
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Аз имам един леко глупав въпрос - след като от 30 години се работи по стар модел - то тогава за всичките тези 30 години как нито един заплатополучател в министерството на транспорта, АПИ, КАТ, ДАИ и всичко останали комисии и агенции не му светна лампичката да направи нов модел или да заимства от друго място? Защо първо трябва да измрат десетки хора и тогава държавните *** да си размърдат тлъстите заплатополучаващи туловища? Къде спахте 30г.? Колко милиарда сме дали за заплатите ви?
86
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Каква е тая мания по високите скорости, не мога да разбера. За къде толкова сте се разбързали? 100 км е ОК, губите един час докато пътувате от София до Бургас, но какво от това, ако сте със семейството това е един спечелен час, в който сте близо до тях. Всеки ден губите часове пред компютрите, в пиене и за всякакви други глупости и се опитвате да наваксате всячески. ?!??!?!?!?!!?!?!??!!?
85
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По някои участъци на Тракийското море и 100 км. са много.Питам се дали да не карам по стария път вместо да се друсам по тая "магистрала"!
84
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе, то при такова изпълнение и 60км. са много ама...
83
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да проектирането на пътищата по руски проект... А магистрала Люлин изпълнена по италиански проект от 60-те години на миналия век, за това нито дума.
82
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
приветствам за 100 км макс.скорост ! само крути мерки в България трябват !
81
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Изглежда добре, като начало. Всяко нещо трябва да се актуализира с времето. Най-добре ще бъде, когато КАТ спре да прави седмични акции за скорост, за колани, за светлини, а започне да прилага всички тези акции, целия закон, в една всекидневна акция, както беше с пешеходните пътеки и е въпрос на време да доиде и резултата и всички да се дисциплинират, както се дисциплинираха с пешеходмите пътеки.
80
0
 
10
 
! Отговори
DEM преди 5 години
Шосе с 90 градусови завои?! Уау. Това не е шосе, а лабиринт.
79
9
 
4
 
! Отговори
врата в полето преди 5 години
Защо ли тъпите по принцип аМериканци са ограничили до 55мили/час..... щот' са им калпави магистралите ли ??????
78
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Щом има такава смъртност ясно по кой модел са правени пътищата.