Модно и масово: Fiat, Opel, Honda… спират дизела

10 компании правят промени в резултат от евромерките
10 сеп 2018 07:50, Златко Желев
39
Модно и масово: Fiat, Opel, Honda… спират дизела
Снимка: flickr

Мерките, предприети от различните правителства срещу дизеловите версии на автомобилите, вече дават резултати и това си личи от действията на по-голяма част от компаниите на европейския пазар. Това стана ясно от проучване на британското издание Autocar, цитирано от Automedia.bg.

Например Fiat обнови своя компактен ван 500X, като замени дизела с 3-цилиндров мотор. Това е част от стратегията на концерна FCA, която предвижда пълен отказ от тежкото гориво през 2022 г. Изключение прави търговската техника.

Новото поколение на Honda CR-V на свой ред за първи път ще се предлага със 7 места и с хибридно задвижване и както изглежда - никога повече няма да получи дизелови версии.

Друга японска компания - Mitsubishi, също залага на хибридите, а от гамата отпадат дизеловите ASX и Outlander.

При Toyota положението е подобно - дизелите остават само за големите всъдеходи, докато завърналият се на европейския пазар седан Camry, както Verso и RAV 4 ще се предлагат само в бензинови и хибридни версии.

Subaru също се отказа от дизелите, а Suzuki спира продажбите на Vitara и SX4 с добавка DDiS към имената. И тук трендът е ясен.

Производителят на спортни коли Porsche също обяви, че се отказва от дизеловите варианти на кросоувърите Macan и Panamera, докато за новия Cayenne версия с такова гориво не се предвижда изобщо. Затова пък хибридните на немската марка се продават отлично.

Европейските малолитражки Skoda Fabia и Opel Corsa, а също така и Seat Toledo също скъсаха с дизела.

Това стори и Volvo, в чиято история има много двигатели с такова гориво. То обаче няма да се използва никога повече от шведите, като първият модел от новата им стратегия е комбито V60.


39
Още от Коли
Старо, но лачено: Ретро коли дефилираха в Хасково
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
4
 
32
 
! Отговори
Логика преди 1 седмица
Това ли е ЛИБЕРАЛИЗАЦИЯ на пазара !!! Забрана на дизели , забрана за крушки с нажежаема жичка , забрана на криви краставици ,
16
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Една фалшива добавка на д-р Мермерски непрекъснато се рекламира във фейсбук.

Търси балами за бутилиран дизел и бензин на цена 22 лв/0.1л или продава гориво на цена 220 лв литърът, като му придава измислени свойства.
15
4
 
2
 
! Отговори
Инж. Петрол Хед преди 1 седмица
До Анонимен

И за да го "направиш" това трябва да вложиш толкова много енергия, че файда - никва ;)
14
21
 
12
 
! Отговори
ммм преди 1 седмица
Само нашенеца купува трошки на дизел, за които няма да има резервни части след някоя година. До №8 на Запад никой не си купува дизел.Това че нашенеца не е с всички си не значи, че зари малкия пазар в България някоя световна марка ще разработва дизелов двигател.
13
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Като не могат ,що да се мъчат! Лисицата и гроздето
12
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Като цяло ако си малко в час , няма да си купиш дизел ЕВРО 6 за градска кола, защото поради кратките разстояния не влиза в работен режим и по 2 пъти седмично ти излиза съобщение на борд-компютъра че има проблем с филтрите и трябва да излезеш на магистралата да я "подгрееш" че иначе (някои модели) не ти дава да изключиш двигатиля.
Друг въпрос е с какво ще ти помогне едно смесено задвижване като тръгнеш по магистралата, просто ще си харчи 20/100км.
11
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Само тъпите Дачия - Рено си пробутват дизелите като " топъл " хляб.
10
21
 
14
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 1 седмица
ННякой хора все плюят по СССР-ската техника, но излиза че те са били 50 години напред в материала, след като ГАЗ-ките бяха на бензин, че дори тежките камиони из армията . А напредналите западняци сега се сетиха да спират дизела от обръщение, смешници.
9
6
 
21
 
! Отговори
123 преди 1 седмица
Разработването на дизелов двигател е по-трудно и по-скъпо от бензиновия. Така японските марки, които имат мнооого добри бензинови двигатели, направо ще избият рибата. Скоро за всики пазари по света колите ще са едни и същи почти. Немците и французите ако спрат дизела обаче, ще е край с тях. японцит еи корейците правят отлични бензинки и няма смиъсл да си взимаш немска или френска кола тогава.
8
15
 
20
 
! Отговори
Ghjvfg преди 1 седмица
Те ги спират обаче хората ако не са съгласни и сменят марката ще ги върнат набързо. Колко ли ще харчи един бензинов мотор на магистрала със 180
7
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Единственото спасение за Планетата е радикална промяна на автопарка! Абсолютна забрана за двигатели с течно гориво, напълно да се унищожат и всичко да е на електричество и по-точно електричество от слънцето!
6
16
 
22
 
! Отговори
Здравейте преди 1 седмица
Да забранят дизел над 20г в България
5
4
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А като спрат дизела, изведнъж ще се окаже и бензина проблемен...

Цялата цака е "как да накараме всички да зарежат старите си коли и да купят нови, за да реализираме рязка и бърза печалба". Да не мислите, че на Меркел Ханъм й дреме какъв въздух дишат германците? Или българите? Тя заля ЕС с два милиона и отгоре потенциални терористи, за въздуха милее... хахаха.
4
5
 
13
 
! Отговори
гого преди 1 седмица
ами, ФВ, бмв, ауди, рено, пежо ами форд, те кога, пак измислена статия...
3
10
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ганьо сака да работи 4 часа, 3 дни в седмицата, а да му се водят5 дни. Да си купи премиум марка на 15 години и да не я поддържа. По добре пари за цигари и алкохол.Да оди евтино до кафето на 50м с нея. И да я паркира у градинката. Сака като натисне педала, след него нищо да не си види от пушеку му.
2
10
 
19
 
! Отговори
Нека го спират.... преди 1 седмица
...след 4 години пак ще го пуснат в производство
1
15
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Еми големи държави с големи хора. Разбраха се и спират всички. Ние на балканите неможем да се разберем за нищо. Всвки е по-голям бай ганьо.