Модно и масово: Fiat, Opel, Honda… спират дизела

10 компании правят промени в резултат от евромерките
10 сеп 2018 07:50, Златко Желев
39
Модно и масово: Fiat, Opel, Honda… спират дизела
Снимка: flickr

Мерките, предприети от различните правителства срещу дизеловите версии на автомобилите, вече дават резултати и това си личи от действията на по-голяма част от компаниите на европейския пазар. Това стана ясно от проучване на британското издание Autocar, цитирано от Automedia.bg.

Например Fiat обнови своя компактен ван 500X, като замени дизела с 3-цилиндров мотор. Това е част от стратегията на концерна FCA, която предвижда пълен отказ от тежкото гориво през 2022 г. Изключение прави търговската техника.

Новото поколение на Honda CR-V на свой ред за първи път ще се предлага със 7 места и с хибридно задвижване и както изглежда - никога повече няма да получи дизелови версии.

Друга японска компания - Mitsubishi, също залага на хибридите, а от гамата отпадат дизеловите ASX и Outlander.

При Toyota положението е подобно - дизелите остават само за големите всъдеходи, докато завърналият се на европейския пазар седан Camry, както Verso и RAV 4 ще се предлагат само в бензинови и хибридни версии.

Subaru също се отказа от дизелите, а Suzuki спира продажбите на Vitara и SX4 с добавка DDiS към имената. И тук трендът е ясен.

Производителят на спортни коли Porsche също обяви, че се отказва от дизеловите варианти на кросоувърите Macan и Panamera, докато за новия Cayenne версия с такова гориво не се предвижда изобщо. Затова пък хибридните на немската марка се продават отлично.

Европейските малолитражки Skoda Fabia и Opel Corsa, а също така и Seat Toledo също скъсаха с дизела.

Това стори и Volvo, в чиято история има много двигатели с такова гориво. То обаче няма да се използва никога повече от шведите, като първият модел от новата им стратегия е комбито V60.


39
Още от Коли
Старо, но лачено: Ретро коли дефилираха в Хасково
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
0
 
! Отговори
нико преди 1 седмица
И бензина отделя Nox,но официално по-малко.Но швейцарско изследване показва друго.Според него при ниски температури бензина отделя повече Nox,като при -20 отделя 80% повече.
36
0
 
0
 
! Отговори
нико преди 1 седмица
Не само дизела е по-икономичен и по-екологичен ,но и дизеловите
двигатели са с удължен ресурс.Последното не е удобно  на производителите
на коли ,които нямат сметка ,ти да караш една кола по-дълго,щото  се
стремят да ти продават по-често нова кола .Заяждането с дизела се гради
на отделянето на Nox,който изхвърлен в атмосферата се превръща при
определени условия в дребни частици ,които проникват в дробовете и
причиняват респираторни заболявания.
35
3
 
4
 
! Отговори
Diesel fan преди 1 седмица
Който не може да прави дизел,спира да го произвежда....
34
0
 
3
 
! Отговори
Arnagedon преди 1 седмица
До Анонимен 5.Точно това е и целта.Като спрат дизеловите двигатели ще ги замнят с хибридни или "чисто"електромобили.А като"наводнят"с електрички и цените им паднат под цената на бензиновите,последните сами по себе си ще изчезнат,поради високата им цена и цената на бензина.Само че преди да започнат тази"акция"да дадат обяснение какво ще се прави с отпадацъти от износените акумулаторни батерии на електричките,защото те ще замърсят нв само въздуха ами и земята и така и цялата планета.А храната?
33
7
 
11
 
! Отговори
aaa преди 1 седмица
Дизела е по екологичен от бензина , най-малкото защото с по-малко гориво се изминава едно и също разстояние,поради простата причина ,че дизелът е с по голям КПД, но това е и причината за кампанията срещу него. На никой не му пука за екологии .Но за да стигнете от точка А до точка Б просто ще си плащата повече на бензин и познайте в чии алчни ръчички отиват печалбите,а на масите им се промива мозъка и те блеят ли ,блеят...
32
4
 
7
 
! Отговори
Кифладжията преди 1 седмица
Еб.. ти пародията. Тоя ЕС се скапва с всеки ден. Тва е забранено, онова е забранено. Имаш право само да бачкаш, да си плащаш данъците/глобите и да те колят гостите на Меркел. ТЪРМЪК и УЖАС от всякъде! Ще отида да живея в Австралия. Там ще си карам LC 79 4.5 дизел осмак и ще ме боли фара за Европейския Амдж*ъкистан! Довиждане! _)_
31
3
 
6
 
! Отговори
Я па я...! преди 1 седмица
Дизела ще падне на 20 ст. и ще се отопляваме с нафта. Идват добри новини.
30
0
 
5
 
! Отговори
Газаджията преди 1 седмица
Йес!
29
2
 
5
 
! Отговори
Ти да видиш... преди 1 седмица
И добрия стар дизел си отива като добрия стар социализъм.
28
0
 
5
 
! Отговори
Я па я...! преди 1 седмица
Интересно ,след като търсенето на дизелово гориво рязка спадне , какво ще го правят ? Трябва да стане по 20 стотинки.
27
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А какво правим със старите дизели - баничарки, бусове и малките камиончета на доставчиците, които всекидневно ни тровят в пъти повече от колите. Тези със избушени катализатори и категория евро -4
26
1
 
10
 
! Отговори
бг преди 1 седмица
Първият дизел се задвижвал с рапично или слъчногледово олио. Това инж. Отто Дизел го прави понеже Германия няма източници на нефт ,нито колонии от които да черпи и не й достига бензин. Какво замърсяване може да предизвика олиото , ако се върнем на него ? Пак ни пързалят нещо.
25
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Най-добрия дизел е на ХОНДА!Компанията обаче е отговорна към околната среда като най-големия производител на ДВГ.
24
14
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Здравейте

Да забранят всеки дизел в България
23
8
 
34
 
! Отговори
+++ преди 1 седмица
В България никъде няма наднормено замърсяване заради колите, както е примерно в Германия. Това се дължи на много по-малкото коли в България, много по-малката употреба на колите и на по-малката плътност на населението. В София Фандъкова прави отчаяни опити да предизвика замърсяване от колите, влошавайки непрекъснато и без това вече много лошата организация на движението и паркирането в София, но само със задръствания тя не успява да замърси наднормено въздуха в София.
22
14
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ми те и без това никога не са могли да правят дизели нормално е да ги отказват.
21
18
 
19
 
! Отговори
Ай ай преди 1 седмица
Яловите дизели трябваше да бъдат забранени преди мноооого години... Бълват жива отрова, особено нашите чипосани боклуци тука.
20
10
 
25
 
! Отговори
+++ преди 1 седмица
Истината е, че дизеловите двигатели като цяло са по-чисти от бензиновите двигатели и е голяма грешка атаката срещу дизеловите двигатели. Най-големият проблем засега е замърсяването с въглероден двуокис, в който колите имат дял от около 10%, като бензиновите двигатели замърсяват доста повече от дизеловите двигатели. В Германия имат проблем в някои градове с замърсяването с азотни оксиди, при които дизеловите замърсяват доста повече, особено по-старите коли и затова подеха атаката срещу дизелите.
19
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Професор Тюхчеф

Ще плюят много ясно.СЕСЕСЕРската техника е копие на западната.А дизел се прави по-трудно то бензинов ДВГ.За това и технологично изостаналия СЕСЕСЕРЕ не правеше дизели.Има един опит с КамАЗ и всички знаем какъв е резултата.
18
1
 
20
 
! Отговори
123 преди 1 седмица
До ммм
Глупости в германия масово все още си купуват немски комбита с дизел. Най-добрата семейна кола за техните пътища. За нашите си трябва нещо по-високо.