Берлин към собственици на дизели: Оправяш или сменяш!

Германските автопроизводители предоставят стимули и отстъпки
2 окт 2018 15:00, Бойчо Попов
43
Берлин към собственици на дизели: Оправяш или сменяш!
снимка: Ройтерс

Собствениците на стари дизелови автомобили в германските градове, където въздухът е особено замърсен, ще трябва да избират между хардуерна фиксация и финансови стимули за смяна на превозното средство, съобщава Ройтерс.

За това се договориха управляващите коалиционни партии във вторник във връзка с ограничаването на вредните емисии на парникови газове, отделяни от транспортния сектор.  След продължители разговори германският канцлер Ангела Меркел и лидерите на нейните коалиционни партньори обявиха, че са се договорили за метода, по който да се ограничи замърсяването на въздуха в градовете, избягвайки непопулярни ограничения за шофьорите.

Документът, който беше изнесен преди официалното обявяване на споразумението, показва, че германските автомобилни производители са се съгласили да предложат програма за смяна на превозното средтсво с атрактивни стимули или отстъпки на притежателите на дизелови коли, които отговарят само на старите европейски стандарти за емисии (Euro 4 и Euro 5).

Транспортният министър Андреас Шойер нарече промените "концепция за чист въздух" и "изход от дизеловата криза".

Investor.bg припомня, че сегашният стандарт, който все още не е ограничен от германското правителство, остава единствено Euro 6.

Коалиционните партии заявиха, че незабавното въвеждане на подобни стимули при търговията с автомобили с дизелови двигатели може да гарантира, че всички засегнати шофьори на превозни средства от стандарти Euro 4 и Euro 5 могат да получат друг, по-нов автомобил, преди да бъдат въведени новите забрани.

Няма изричен ангажимент за преоборудване на хардуера от страна на автомобилните производители. Вместо това федералното правителство приема, че "производителите ще поемат разходите за това, включително монтажа". Производителите на автомобили не биха могли по закон да бъдат задължени да извършат техническо преобразуване на по-стари дизелови автомобили, заяви Шойер. Но тук пред тях има възможност да си възвърнат загубеното доверие вследствие на дизеловата криза. "Очакваме отрасълът да поеме разходите", подчерта министърът на околната среда Свеня Шулце, цитирана от DPA.

Какви са реакциите на големите германски автомобилни концерни Volkswagen, Daimler и BMW вижте в продължението на материала в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
1
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Много съм смотан, обърках темата!! Да са *** в скапани1я тролл!!
34
5
 
3
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Нямаме подходящ климат за каране на велосипед. Или е прекалено студено или е прекалено топло. Лятно време, да но донякъде ако не е 40 градуса следобед. По-рано на пролет и по-късно есен сутрин може да е под нулата, пак не става. Зимата е ясно. Бях в Англия, Ами там е коренно различно. Зимата рядко пада под нулата, лятото рядко минава над 30 градуса.
33
2
 
9
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Искали са да кажат - или оправяш или продаваш на булгариен....
32
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
АзГ ще станат на 25% до събота. Сега всички дизели ще гласуват за тях на 14. в Бавария.
31
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Кьолн изнасилват германки. Много е важно да се умува за дизела обаче.
30
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма никаква полза от тези врътки освен да изтеглят едни пари към автомобилната индустрия. Градовете са пренаселени, автомобилния трафик дори само с нови автомобили няма да оправи въздуха. Да не говорим, че като цяло камионите събират едни акита и ударно ги оставят преди или след града. Та такива работи с чистотата на въздуха.Цивилизацията в разкрачена, между желанието да консумира и печели, а акитата от това друг да отнесе. Технологичното ниво и научната мисъл не са подчинени на екология.
29
3
 
11
 
! Отговори
От Берлин с любов! преди 5 години
Оправяш си дизела или ти сменяме... пола!
28
2
 
2
 
! Отговори
БОГАТ И КРАСИВ ГУЩЕР преди 5 години
До от сидниАав$тралия 16Направи си единия гараж публи4ен дом да обслужваш дрти загорели пръ4ове,тъкмо ще изкараш някой доход като добавка към заплатата ти и тъкмо ще има движение в гаража и няма да се пълни с паяци....
27
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дано и тука го направят, че вече ще се издушим съвсем.... А идва и зима...
26
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ясно е, че западняците ще започнат панически да се отървават от дизеляците в посока към нас. Сега е момента да цуна едно 5 годишно беемвенце 530d на мазна цена.Така си правя сметката аз, дребната БГ душица.
25
3
 
15
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
другия вариант е продай дизела на източно европеец или размени за супер екологична лада и москвич от най ново поколение те руснаците не може да не са го измислили нали уж са най великите
24
3
 
26
 
! Отговори
До 24 преди 5 години
Личи си, че не познаваш София. В централната част на София все още има много къщи с дворове, в които обикновено парно няма. Виж колко са домакинствата в София и виж колко са абонатите на Топлофикация, за да зацепиш за какво става дума.
23
31
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кой в София се отоплява на печки, ще се пръсна от смях, само Факултета ромите, и селата около София(Банкя, Бушманци, Панчареевпо и подобните), В София от Младост до Люлин нокой не се отоплява на твърдо.
22
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колата нямала артенатива.... при първият сняг и Софианци 99% оставят колите и се качват на градският транспорт, обяснявай ми после, че нямало артенатива, ако не ви се въртят *** или не ви се бута по градският транспорт ДОБРЕ, но не ми ги разправяй тия глупости че нямало артенатива.
21
4
 
16
 
! Отговори
До 21 преди 5 години
Забрави да добавиш, че за това не е заради автомобилите, а заради печките на твърдо гориво. Хайде да не лъжем на дребно, а!
20
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
проблемите на Германия не са проблеми в България...Много умно изказване, Въздуха в БЪЛГАРИЯ е МНОГО по МРЪСЕН от този в Германия. Пловдив е на 3 то място за най мръсен град в ЕВРОПА. За това сме и номер едно по белодробни заболявания.
19
4
 
7
 
! Отговори
проф. Ан преди 5 години
Скоро стигаме върха в развитието на нашата цивилизация. Досега историята е доказала, че при достигане на съответния връх, Земята рестартира тази *** долна!
18
12
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София заради безумните велоалеи на Фандъкова въздуха стана по-мръсен, задръстванията по-голями. България не е Германия и тук автомобилите са много по-малко и се използват в пъти по-малко, т.е. проблемите на Германия не са проблеми в България. Всички замърсявания заради автомобилите са между 1% и 10% от максимално допустимите норми, т.е. на практика замърсяване заради колите няма.
17
12
 
6
 
! Отговори
от сидниАав$тралия преди 5 години
... и да добавя, не веднъж засичах колко време стигам с ел. байка от нас до Операта и с колко с кола. Винаги байка излиза по бърз - движа се с 35км/ч, няма сфетофари защото ползвам шорткъти и рампи където с кола не можеш да минеш, града е направен с вело алеи и рампи навсякъде. Рампите минават над сфетофарите а колите долу си чакат, минавам през задни лейнове и затворени улици за коли.С кола - движа се с 50км/ч, спирам по сфетофарите, улиците еднопосочни, затворени, забранени завои, въртели...
16
15
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Винаги съм се учудвал, че има хора, за които велосипеда е панацея и сякаш всеки може да ползва велосипед, както те правят. Хората са различни и това, което важи за вас, не важи за повечето хора. Специално за България, автомобила няма алтернатива поне в близките 20 години. Специално за България е по-добре велосипедите да се забранят в големите градове и по главните пътища, но ко ли то гледа кое е по-добре за България. Важното е да се откраднат едни пари за велоалеи и въздуха да стане по-мръсен за