Защо да изберем кросоувър само с предно предаване? 11 причини

Цената е определяща, но не само тя е важна в този клас
40
Защо да изберем кросоувър само с предно предаване? 11 причини
Снимка: Nissan

Преди години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието "кросоуър". Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.

Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие - "кросоувър с предно предаване". В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.

Тук идва логичният въпрос "Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?" Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците?

AutoMedia.bg събра за вас 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.

1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само "средни" и "високи" нива на оборудване.

2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.

3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.

4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.

5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо.  При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.

6. Автомобилът с предно предаване е по-надежден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.

7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.

8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.

9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.

10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.

11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
0
 
! Отговори
Мен преди 5 години
До DejaТо 4х4 рядко ти трябва, но като ти се наложи разбираш защо е добре да го имаш. В случая не си спестила 5к, а си платила поне 20 отгоре само за визията на СУВ.
36
2
 
6
 
! Отговори
Водач преди 5 години
От 15 години съм куриер с автомобил с предно задвижване и за всичкото това време зад волана, никога не съм почуствал нужда от 4х4. Зимата пътищата са проходими, а ако има навявания, пътят е затворен и заедно с мен чакат и тези комплексари с 4х4 докато почистят пътя. Това е истината. Хубави и нови зимни гуми са абсолютно достатъчни за нашите географски ширини.
35
1
 
3
 
! Отговори
Reptile преди 5 години
Притежателите на среден клас 4х4, всъщност - са прецакани, защото то работи, както е описано в т.10 ...късно и изненадващо заключва задната ос...Ние, най-глупавите, караме тежки машини с постоянно задвижване на 4-те колела и още по-тежък разход на гориво ... ей така, щото сме ***!
34
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз пък имам обикновен джип от доста вече години, обаче наистина бих предпочел само с предно. Малко по-лошо проходим ще бъде, но предимствата са много.
33
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да да....пишете си колкото искате и си вярвайте. Като нямате пари да купите дори и "*** кросоувър" 4х4, продължавайте да карате кошниците с предно пък зимата вместо да спирам и да тегля с "тъпия безмислен кросовър 4х4" и да правя път на съседите ми, щото те са по-умни, ще ви подмина и ще ви помахам. защото последните 2 зими поне по 4-5 пъти ми се налага да помагам на едни по-умни от мен. И да, може 1 път на зима да ми се случи да ми трябва това 4х4, но е по-добре да го имам!
32
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кой квото му трябва,господа капацитети!
31
8
 
9
 
! Отговори
шофер преди 5 години
Кросоувър е измислица-премислица. А кросоувър само с предно е залъгалка за наивници. С едно изречение: дали ще е 4х4 или само с предно тези паркетни щайги остават далеч назад зад германското куатро.
30
4
 
17
 
! Отговори
Deja преди 5 години
Аз карам такова, изобщо не исках да е 4х4. Ползвам го за къмпинг, пикник и ски до пистата. Важното е, че е високо, само това ми беше проблема с нашите пътища, особено черните. И без 4х4 се оправям перфектно зимата, а доста ски карам. За чий да давам 5 хиляди отгоре, супер доволна съм, родих се!
29
6
 
8
 
! Отговори
NoName преди 5 години
Краси, Краси не е лошо да пишеш за неща от които имаш поне малка представа... Само точка 3 ти отговаря на реалността... Всичко друго са общи приказки!
28
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите"Нарича се "паркетник" (кросоувър), да не се бърка с джип. Едното прилича на 4х4, а другото Е 4х4. Да си купиш кросоувър е като да туниговаш обикновено купе да мяза на спортна кола.
27
6
 
22
 
! Отговори
тоти преди 5 години
Явн о че много балъци не знаят кво копуват и гледат само мараката и цената,но реално не знае защо му е това 4х4 когато не кара само зимата или работи в планината.*** се фукат в града с някоя скъпа джипка а на магистралата едва отлепват и харчат по 40/100 без да имат средства да го потдържат,ноооо мерака на всеки цуганин е да кара Мерцедес.
26
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 22E това се опитват да кажат много хора тука, ама плeбса не вдева - кросовър не е джипка, дали 4х4, дали 4х2, пърформънса е аналогичен, в първия случай само даваш повече пари ей така, само за гъзария.
25
1
 
11
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
квото ще да е само ново да е и да има място за кошница дисаги и за буренце в багажника
24
14
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Единствената причина да изберем менте кросоувър с предно е ако нямаме пари за истинско 4х4!
23
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За проходимостта е нужен просвет. На лапавица или лед 4*4 е смотано
22
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кросовър не е джипка! Прочетете малко повече.
21
4
 
17
 
! Отговори
Коце кмета преди 5 години
11 пълни глупости! Че то кросоувър 4х4 е измислен точно за пътищата на картофената фандъчка. А и за повечето пътища в Бг.
20
7
 
23
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 5 години
Ако караш...джипка,да е джипка.Джипка само с...предно е кьорфишек.Истината е,че една корава нормална джипка след години експлоатация пак е на...ниво,защото така е...конструирана.Другото се...скапва по нашите калпави пътища.
19
0
 
5
 
! Отговори
ммммда преди 5 години
С други думи законите на физиката си важат за теб, без значение дали си с малък джип с предно или с голям джип 4х4, въпреки мнението на оня дето е гледал много филми за богати гангстери с големи джипове :)
18
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Едно време имаше красиви коли със стил, сега са само грозни кутии, по грозни от тези през 20те и 30те (ок, не по-горзни през онези от 80те), които или приличат на кутия за обувки (и са със подобни размери) или приличат, на автобоил, каран от някого, който ще слезе да те бие. Даже фаровете, ако ги гледаш като очи, са едни такива, агресивно присвити ... *** работа.