Защо да изберем кросоувър само с предно предаване? 11 причини

Цената е определяща, но не само тя е важна в този клас
40
Защо да изберем кросоувър само с предно предаване? 11 причини
Снимка: Nissan

Преди години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието "кросоуър". Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.

Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие - "кросоувър с предно предаване". В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.

Тук идва логичният въпрос "Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?" Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците?

AutoMedia.bg събра за вас 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.

1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само "средни" и "високи" нива на оборудване.

2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.

3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.

4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.

5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо.  При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.

6. Автомобилът с предно предаване е по-надежден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.

7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.

8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.

9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.

10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.

11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
0
 
! Отговори
Мен преди 2 месеца
До Deja
То 4х4 рядко ти трябва, но като ти се наложи разбираш защо е добре да го имаш. В случая не си спестила 5к, а си платила поне 20 отгоре само за визията на СУВ.
38
1
 
2
 
! Отговори
Водач преди 2 месеца
От 15 години съм куриер с автомобил с предно задвижване и за всичкото това време зад волана, никога не съм почуствал нужда от 4х4. Зимата пътищата са проходими, а ако има навявания, пътят е затворен и заедно с мен чакат и тези комплексари с 4х4 докато почистят пътя. Това е истината. Хубави и нови зимни гуми са абсолютно достатъчни за нашите географски ширини.
37
1
 
3
 
! Отговори
Reptile преди 2 месеца
Притежателите на среден клас 4х4, всъщност - са прецакани, защото то работи, както е описано в т.10 ...късно и изненадващо заключва задната ос...
Ние, най-глупавите, караме тежки машини с постоянно задвижване на 4-те колела и още по-тежък разход на гориво ... ей така, щото сме тъпи!
36
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Аз пък имам обикновен джип от доста вече години, обаче наистина бих предпочел само с предно. Малко по-лошо проходим ще бъде, но предимствата са много.
35
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да да....пишете си колкото искате и си вярвайте. Като нямате пари да купите дори и "*** кросоувър" 4х4, продължавайте да карате кошниците с предно пък зимата вместо да спирам и да тегля с "тъпия безмислен кросовър 4х4" и да правя път на съседите ми, щото те са по-умни, ще ви подмина и ще ви помахам. защото последните 2 зими поне по 4-5 пъти ми се налага да помагам на едни по-умни от мен. И да, може 1 път на зима да ми се случи да ми трябва това 4х4, но е по-добре да го имам!
34
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"Защо да изберем кросоувър само с предно предаване? 11 причини"

Защото трябва да си *** и пълен дебиил и да слушаш маркетолозите. Ей затова!
33
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Кой квото му трябва,господа капацитети!
32
1
 
1
 
! Отговори
4х4 преди 2 месеца
Краси, Краси..... И точка 3 не ти е вярна. :)
31
7
 
9
 
! Отговори
шофер преди 2 месеца
Кросоувър е измислица-премислица. А кросоувър само с предно е залъгалка за наивници. С едно изречение: дали ще е 4х4 или само с предно тези паркетни щайги остават далеч назад зад германското куатро.
30
4
 
15
 
! Отговори
Deja преди 2 месеца
Аз карам такова, изобщо не исках да е 4х4. Ползвам го за къмпинг, пикник и ски до пистата. Важното е, че е високо, само това ми беше проблема с нашите пътища, особено черните. И без 4х4 се оправям перфектно зимата, а доста ски карам. За чий да давам 5 хиляди отгоре, супер доволна съм, родих се!
29
5
 
8
 
! Отговори
NoName преди 2 месеца
Краси, Краси не е лошо да пишеш за неща от които имаш поне малка представа... Само точка 3 ти отговаря на реалността... Всичко друго са общи приказки!
28
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите"

Нарича се "паркетник" (кросоувър), да не се бърка с джип. Едното прилича на 4х4, а другото Е 4х4. Да си купиш кросоувър е като да туниговаш обикновено купе да мяза на спортна кола.
27
6
 
19
 
! Отговори
тоти преди 2 месеца
Явн о че много балъци не знаят кво копуват и гледат само мараката и цената,но реално не знае защо му е това 4х4 когато не кара само зимата или работи в планината.Тъпаците се фукат в града с някоя скъпа джипка а на магистралата едва отлепват и харчат по 40/100 без да имат средства да го потдържат,ноооо мерака на всеки цуганин е да кара Мерцедес.
26
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен 22

E това се опитват да кажат много хора тука, ама плeбса не вдева - кросовър не е джипка, дали 4х4, дали 4х2, пърформънса е аналогичен, в първия случай само даваш повече пари ей така, само за гъзария.
25
1
 
11
 
! Отговори
бай ганю преди 2 месеца
квото ще да е само ново да е и да има място за кошница дисаги и за буренце в багажника
24
13
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Единствената причина да изберем менте кросоувър с предно е ако нямаме пари за истинско 4х4!
23
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
За проходимостта е нужен просвет. На лапавица или лед 4*4 е смотано
22
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Кросовър не е джипка! Прочетете малко повече.
21
4
 
17
 
! Отговори
Коце кмета преди 2 месеца
11 пълни глупости! Че то кросоувър 4х4 е измислен точно за пътищата на картофената фандъчка. А и за повечето пътища в Бг.
20
6
 
23
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 2 месеца
Ако караш...джипка,да е джипка.Джипка само с...предно е кьорфишек.Истината е,че една корава нормална джипка след години експлоатация пак е на...ниво,защото така е...конструирана.Другото се...скапва по нашите калпави пътища.