По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%

Товарните автомобили до 3,5 т ще се облагат като леки коли
Обновена: 13 окт 2018 08:35 | 13 окт 2018 07:46, Анисия Иванова
110
По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%
Архив: Булфото

По-високи данъци ще се плащат за всички камиони и за старите мотоциклети от началото на 2019 г. Това предвиждат промени в данъчните закони, които са внесени от Министерски съвет в парламента. В момента за мотопеди и мотоциклети с мощност на двигателя до 74 kW (до 100 конски сили) и съответстващи на екологични категории “Евро 3” и “Евро 4” данъкът се плаща с 50% намаление. С промените отстъпката за моторите с категория “Евро 3” отпада, а за тези с “Евро 4” отстъпката става само 20%.

При камионите увеличението на данъка идва по две направление. В момента данъкът за товарните автомобили с технически допустима максимална маса между 3,5 тона и 12 тона се определя от общинските съвети в размер от 10 лв. до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост. С промените от 2019 г. данъкът ще се определя за всеки започнати 750 кг. Например в София данъкът в момента е 13 лв. за всеки започнат тон товароносимост. Така за камион от 10 тона налогът е 130 лв. Догодина за същия камион данъкът ще бъде 182 лв.

Още по темата

Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г. Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г., пише "Труд".

Допълнително увеличение на данъка ще има за старите камиони и автобуси. В момента за автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и седловите влекачи с екологични категории “Евро 3” и “Евро 4”, данъкът се плаща с 40% намаление. От началото на 2019 г. за автобусите, камионите с максимална маса над 3,5 т, и влекачите с екологична категория “Евро 3” отстъпка няма да има, а за тези с “Евро 4” данъкът ще се плаща с намаление от 20%. Така в горния пример, ако камионът от 10 тона е с “Евро 3” след ползване на отстъпката данъкът сега е 78 лв. Догодина отстъпка за него няма да има и ще трябва да се плати пълният размер на налога от 182 лв. Това представлява увеличение на данъка със 133%.

По отношение на камионите над 3,5 тона и автобусите с “Евро 5” и “Евро 6” няма промяна в отстъпката като данъкът ще продължи да се плаща с 50% намаление. При мотоциклетите с двигатели до 74 kW и с категории “Евро 5” и “Евро 6” отстъпката на данъка също остава без промяна в размер на 60%. По отношение на най-старите камиони, автобуси и мотоциклети с категории “Евро 1” и “Евро 2”, както и досега отстъпки няма да се ползват.

Промените се правят с мотива, че старите коли, камиони и автобуси замърсяват околната среда. Реалният ефект от промените обаче ще бъде сериозно нарастване на приходите на общините.

От 2019 г. значително ще бъдат увеличени и данъците на автомобилите до 3,5 тона, които са регистрирани като товарни. Това са както “баничарки” за зареждане на магазини с храна, така и луксозни джипове, регистрирани като товарни автомобили с категория N1. С промените тези автомобили ще се облагат като леки коли.

 В страната са регистрирани над 80 хил. мотопеди и близо 108 хил. мотоциклети без кош, сочат данните на КАТ към 1 октомври 2018 г. Така общият брой на превозните средства, които се придвижват на две гуми, е над 188,7 хил. Допълнително обаче в страната има и 1133 мотоциклети с кош, 205 мототриколки и доста бъгита. Така общият брой на превозните средства, които влизат в групата на моторите, е над 193 хил.

В топ 3 на най-разпространените мотоциклети и мотопеди у нас влизат Хонда (с 29 696 броя), Ямаха (25 615 броя) и Сузуки (с 15 237 броя). На четвърто място е Симсон с 12 125 мотопеда и 1866 мотоциклета. Но официални данни на екологичната им категория няма. Повечето мотори в страната обаче са стари. Например от всичките регистрирани мотори Ямаха, само 662 са на възраст до 5 години. Между 6 и 10 години са 1569 от тези мотори, а най-масови са над 20-годишните, които са 11 685 броя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още по темата: камиониданъкмотопеди
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
77
9
 
13
 
! Отговори
Край преди 5 години
Според Долния - в София се шофира. Това може да го каже само някой дето не е минавал на запад от Калотина никога. В София средната скорост в час пик е под 15км. в час. Сина ми дига повече с тротинетката.В София само горим нефтопродукти и ги дишаме комфортно поседнали в "луксозни" коли трета/пета употреба.
76
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София средната възраст на колите е 11 години, но според едни, които могат да шофират само на празни улици, всеки клошар можел да си купи кола. Личните коли в София са около 100 хиляди, купени все от клошари.
75
13
 
2
 
! Отговори
Край преди 5 години
Слушайте ДОЛНИЯ и допуснете всеки клошар в София да има кола и чакайте хубав живот.
74
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София личните коли са три пъти по-малко от средното за ЕС и ще се увеличават. Официалната статистика сочи друго като брой коли за София, като слага в общият кюп всички коли регистрирани в София като област и после тази бройка се сравняеа с само с личните коли регистрирани в градовете на ЕС. При това сравнение всички областни градове в България са с коли по 2-3-4-5 пъти повече от градовете в ЕС, като София е на едно от последните места по брой коли на 1000 човека сред областните градове в Бълга
73
10
 
5
 
! Отговори
Край преди 5 години
До тук слабо ревете. Почнете силно СЕГА!!!
72
23
 
6
 
! Отговори
Край преди 5 години
Всички мерки за ограничаване на колите са слаби и тотално закъснели. В София има 1.3 млн човека - за 1.3 млн. коли място няма. Коли ще карат само тези дето си ПЛАЩАТ. Бедните на трамвая.Това е неминуемо и въпрос на време.Почвайте да ревете - СЕГА!!!
71
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
кражбата на крадливото недоразумение мухобоико да започне сега а овцете още спят !!!
70
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
кражбата на крадловото недоразумение мухобоико да започне сега а овцете още спят !!!
69
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Още по лошо ще става само още малко като свършат еврофондовете. Тогава ще видите как грамофон свири и *** плаче. Тогава не само данъците ами такса въздух ще ви обложат и тротоарно право защото износвате плочките като ходите. Ако продължавате по същият начин да си трайкате и да си ***.те клавиатюрите другарите ще ви чу.кат вас.
68
1
 
6
 
! Отговори
1 преди 5 години
До ОбективенДори проблема не е и в печките на твърдо гориво, а какво се гори в тях!Има алчни за забогатяване хора, които вдигат цените на екологичните енерго носители, а после реват, че дишат мръсен въздух! Хайде да видим, как ще спрат горенето на гуми, дунапрени, пластмаса, дрехи и темподобни в гетата?Колкото до автомобилите, повечето са с газови уредби и едва ли големия проблем е в тях!
67
4
 
27
 
! Отговори
Пример за ЕС държава преди 5 години
ХАК ИМ Е! АЙДЕ ГЛАСУВАЙТЕ ПАК ЗА ТИКВАТА И БАНДАТА МУ..
66
2
 
16
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
Тъжно е да гледаш как едни са се хванали за сламката, а не виждат гредата в окото си за замърсяването. Автомобилите са сламката, а истинските замърсители са други. На първо място тези, които изсичат горите и тези, които застрояват зелените площи в градовете и селата. После са разните промишлени предприятия. На трето място са печките на твърдо гориво. После са неизмитите улици, които в София, замърсяват 24 пъти повече от колите. И за сведение, бензиновите коли, замърсяват повече от дизеловите.
65
1
 
14
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
До 69! Ти завиждаш ли им че имат по 2 автомобила? Убеден съм.Че и колело сигурно нямаш! Аз лично от 30 години винаги съм имал автомобил..Но от 2 години нямам! Жена ми има. Но не им завиждам на хората! И съм солидарен с тях! Че не бива да плащат висок данък.За това че автомобилите им са по старички!
64
10
 
6
 
! Отговори
ЪХЪ преди 5 години
До анонименНе е казани, че всеки трябва да има автомобил! В нашата кооперация има семейства с по два автомобила и нито един в къщи не работи! паркингът е пълен с таралясници на повече от 20 години! Няма място да минеш
63
3
 
22
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Данъци,данъци и пак данъци! Посегнаха и на бедните! Притиснаха ги до стената! Или плащаш или ходиш пеш! Това е ГЕРБ! Никога повече на власт тия ***!
62
1
 
7
 
! Отговори
До 64 преди 5 години
Колку трогателно, прочувствено ! Насълзиха ми се учите !
61
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С това повишение на данъка въздуха ще стане ли по чист. Не няма да стане по чист само едни другари ще станат по богати. Време е да запее АК-то.
60
0
 
14
 
! Отговори
Дибилко бг преди 5 години
Държавата вече е тотално ограбена остава да се " усвояват" еврофондове но май ще стане стриг контрола при тях но виж от народа 80% б а л а ц и няма контрол и могат да се свалят и всичките им дрехи.
59
11
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Съзнаваме ли, че тровим въздуха на децата, родени и неродени? Съзнаваме ли,че съсипваме слуха и нервната си система заради старите бракми между които впрочем се провираме по улиците? Какви пари и какви пет лева....?
58
14
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мизерно малко е повишението! Поне двойно ще е добре! Стига мръсотия, смрад и грохот на ръждясали ауспуси и средновековни двигатели!!! Паралелно да се забрани и вноса на стари каляски! Пълен контрол на годишните прегледи! По висока цена на дизела и камери на пътя! Лесно е!