По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%

Товарните автомобили до 3,5 т ще се облагат като леки коли
Обновена: 13 окт 2018 08:35 | 13 окт 2018 07:46, Анисия Иванова
110
По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%
Архив: Булфото

По-високи данъци ще се плащат за всички камиони и за старите мотоциклети от началото на 2019 г. Това предвиждат промени в данъчните закони, които са внесени от Министерски съвет в парламента. В момента за мотопеди и мотоциклети с мощност на двигателя до 74 kW (до 100 конски сили) и съответстващи на екологични категории “Евро 3” и “Евро 4” данъкът се плаща с 50% намаление. С промените отстъпката за моторите с категория “Евро 3” отпада, а за тези с “Евро 4” отстъпката става само 20%.

При камионите увеличението на данъка идва по две направление. В момента данъкът за товарните автомобили с технически допустима максимална маса между 3,5 тона и 12 тона се определя от общинските съвети в размер от 10 лв. до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост. С промените от 2019 г. данъкът ще се определя за всеки започнати 750 кг. Например в София данъкът в момента е 13 лв. за всеки започнат тон товароносимост. Така за камион от 10 тона налогът е 130 лв. Догодина за същия камион данъкът ще бъде 182 лв.

Още по темата

Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г. Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г., пише "Труд".

Допълнително увеличение на данъка ще има за старите камиони и автобуси. В момента за автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и седловите влекачи с екологични категории “Евро 3” и “Евро 4”, данъкът се плаща с 40% намаление. От началото на 2019 г. за автобусите, камионите с максимална маса над 3,5 т, и влекачите с екологична категория “Евро 3” отстъпка няма да има, а за тези с “Евро 4” данъкът ще се плаща с намаление от 20%. Така в горния пример, ако камионът от 10 тона е с “Евро 3” след ползване на отстъпката данъкът сега е 78 лв. Догодина отстъпка за него няма да има и ще трябва да се плати пълният размер на налога от 182 лв. Това представлява увеличение на данъка със 133%.

По отношение на камионите над 3,5 тона и автобусите с “Евро 5” и “Евро 6” няма промяна в отстъпката като данъкът ще продължи да се плаща с 50% намаление. При мотоциклетите с двигатели до 74 kW и с категории “Евро 5” и “Евро 6” отстъпката на данъка също остава без промяна в размер на 60%. По отношение на най-старите камиони, автобуси и мотоциклети с категории “Евро 1” и “Евро 2”, както и досега отстъпки няма да се ползват.

Промените се правят с мотива, че старите коли, камиони и автобуси замърсяват околната среда. Реалният ефект от промените обаче ще бъде сериозно нарастване на приходите на общините.

От 2019 г. значително ще бъдат увеличени и данъците на автомобилите до 3,5 тона, които са регистрирани като товарни. Това са както “баничарки” за зареждане на магазини с храна, така и луксозни джипове, регистрирани като товарни автомобили с категория N1. С промените тези автомобили ще се облагат като леки коли.

 В страната са регистрирани над 80 хил. мотопеди и близо 108 хил. мотоциклети без кош, сочат данните на КАТ към 1 октомври 2018 г. Така общият брой на превозните средства, които се придвижват на две гуми, е над 188,7 хил. Допълнително обаче в страната има и 1133 мотоциклети с кош, 205 мототриколки и доста бъгита. Така общият брой на превозните средства, които влизат в групата на моторите, е над 193 хил.

В топ 3 на най-разпространените мотоциклети и мотопеди у нас влизат Хонда (с 29 696 броя), Ямаха (25 615 броя) и Сузуки (с 15 237 броя). На четвърто място е Симсон с 12 125 мотопеда и 1866 мотоциклета. Но официални данни на екологичната им категория няма. Повечето мотори в страната обаче са стари. Например от всичките регистрирани мотори Ямаха, само 662 са на възраст до 5 години. Между 6 и 10 години са 1569 от тези мотори, а най-масови са над 20-годишните, които са 11 685 броя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още по темата: камиониданъкмотопеди
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
1
 
26
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
До Анонимен 1Явно на българския народ му харесва, защото само охка, но не протестира...
16
0
 
35
 
! Отговори
Гашо преди 5 години
Да.се уеднакви данъкът на N1 с другите автомобили. Ако не знаете, това са лдки автомобили, регистрирани като тиварни. Предимно луксозни и мощни джипове и лимузини, регистрирани по втория начин с голяма мощност, които са с по 20 лв. данък. Тази далавера върви от доста години, катажиите станаха милионери от това, а балъците плащаме нормален данък по 300 лв.
15
0
 
20
 
! Отговори
Ха преди 5 години
Ами ако не платим какви приходи очаквате, а?
14
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А насреща какво получавате срещу платените данъци, такси, застраховки, техн. прегледи, винетки и т.н.? Замислете се къде отиват тези милиарди всяка година!
13
4
 
20
 
! Отговори
Социалист преди 5 години
Другаре да върнем социализъма.Хората искат да карат москвичи и трабанти.
12
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
" Ничий живот, свобода или собственост не са в безопасност, когато парламентът заседава"Г. Тъкър
11
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Днес пръднах. Искам данък и върху пръднята....
10
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
7 е беден е народа, затова Европа си изхвърля старите кошници тук и в Румъния. Кой не иска хубава нова кола? Ама като няма пари си купуваме стари кошници убити от каране.
9
4
 
32
 
! Отговори
Коки преди 5 години
Koй не иска да кара нов автомобил, ама с тези африкански заплати как ще стане. И очаквам протести от превозвачите, дано свалят този тиквеника.
8
20
 
11
 
! Отговори
избирател преди 5 години
ПРЕДИЗБОРНОвсички с песен на устаи с развети знаменаотново дружно да се събереми за ГЕРБ гласа си да дадем!
7
22
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва въобще за всички стари возила да се вдигне драстично данъка. Стига с това оправдание - народа бил беден и дай да си кара квито си иска пушляци. Само по София могат да се видят безобразно пушещи лични автомобили(дори от по-новите) не са никак малко. Не знам дали само данъците ще решат въпроса или строги критерии на техническите прегледи. Там се минава формално по нашенски. Има автомобили, автобуси и камиони направо са като парен локомотив, но на КАТ не им пука. Виждат се.
6
7
 
40
 
! Отговори
Константин преди 5 години
И отново групово изнасилване на народеца, и естествено той пак ще си мълчи. Никога вече герб+оп. оп нали обещаваха заплати и пенсии, подобряване на социалната политика, сега като са във властта, нещо да се чува. Не...това е най-антибългарското правителство до момента.
5
1
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Промените се правят с мотива, че старите коли, камиони и автобуси замърсяват околната среда. Реалният ефект от промените обаче ще бъде сериозно нарастване на приходите на общините."No comment
4
1
 
35
 
! Отговори
Константин преди 5 години
И то на бизнеса, който плаща заплати и е дава хляб на доста хора, демек храни доста гърла. Но например за политиците, няма никакво намаление на приходите, в съда със 17 процента ще се вдигнат заплатите. лиляна павлова папка в това министерство оргомна заплата и благини и е станала 200 кила живо тегло, както и каракачанката. московски краде като за световно в МТИТС, а сега ще стане някакъв шеф на банка. Чудна държава си имаме, чудесна.
3
2
 
56
 
! Отговори
Tangra преди 5 години
Най *** нещо. Вместо да стимулират по икономичния транспорт. Какво им замърсява един мотопед, който гори 2 на 100 и се кара 3 месеца в годината. Сложете данък на пешеходците бе , изедници!Дано ве изметат на изборите !
2
1
 
59
 
! Отговори
1234 преди 5 години
Вдигането на данъка за товарни автомобили ще доведе и до увеличаването на цените на храната ,услугите и строителните материали!Цените вече задминават европейските а доходите са като в Африка..Честито!Догодина пак гласувайте за него!
1
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И отново пълно групово изнасилване на българския народ