Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!

Експерт прогнозира, че ще се превърнем в световна автоморга
Обновена: 20 окт 2018 08:01 | 19 окт 2018 19:12,
108
Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!
Снимка: Reuters

Собствениците на по-нови автомобили ще бъдат по-ощетени от поправките в закона, въвеждащи по-голям данък за по-старите автомобили. Това мнение изрази пред БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Според него новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.

"Ще има увеличение, но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева", посочи той.

По думите му е правилно общинските съвети да определят основата, защото във всеки град автомобилите са различни.

Още по темата

"За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., тук се получава много голяма разлика", посочи той.

Христо Христов изрази опасения, че "при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна".

"За автомобилите от 15 до 20 години, базата, която определя Общинския съвет, се умножава по едно. Доколкото разбирам, няма да има промяна, защото умножаваме по едно. В същото време при автомобилите до пет години умножаваме по 2,3. Няма мотив и логика защо отново по-новите автомобили ще плащат по-голям данък при положение, че заявяваме цел да ограничаваме старите автомобили".

Христов предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички: "Ако има звездички, с извинение пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50, 60, 80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители - отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията".

По данни на Пътна полиция около 60 на сто от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.

Христов прогнозира, че броят на старите автомобили у нас до края на 2020 година ще се увеличи поне със 150 хиляди, а страната ни ще бъде автоморгата на Европа.

"Ще бъдем автоморгата на Европа, може би на света, поради две причини - данъчното облагане на превозните средства и екотаксата. Докато не се промени данъчното облагане и не отпадне екотаксата, ние ще бъдем автоморга, защото екотаксата е един билет за баня. Плащаш и замърсяваш колкото искаш", заключи той

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


108
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
2
 
10
 
! Отговори
колапс преди 5 години
Този данък е противозаконен поне в часта му със увеличението заради замърсяване и стари коли *** Мендоо!А дали сте чували за синдрома"Мавритания"ако не сте ще чуете!?
61
3
 
25
 
! Отговори
Вангу преди 5 години
Ей коментатора-направи си една справка Румъния ,виж техните и тогава коментирай.Ами ВДИГАЙТЕ ЗАПЛАТИТЕ бе управляващи мафиоти.Минимална заплата 650 евро да бъде ,а което предприятие върви добре нека и 3000 евро да дава на работещ,а не зад монитора и бюрото.И пас стрижете работника с тези нови данаци облагания върху заплатите му....За това говорете и пишете или .....терминал2
60
1
 
13
 
! Отговори
Dd преди 5 години
Аз съм Ви Не Ту и умножавам по едно.Невероятна статия граничеща с "умножавам по едно".
59
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Словакия няма данък за МПС.Преглед се минава на 2 години.
58
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На ден въртя по 150км в София и не виждам особен проблем с трафика. Просто избягвам тълпите *** в часовете за "отиване на работа" и "връщане от работа", както и "заминаване на село" и "прибиране от село".Аз бърза работа нямам. Пътувам леко, по булевардите широко. Проблеми с паркирането нямам - имам си гараж. *** да му мисли - без гараж, всеки ден с кола на работа, с 1500 лева поддържа трошка - да, не му е леко...
57
6
 
25
 
! Отговори
Бате Гойко преди 5 години
Тук 98% от хората са ***. Същите които оставиха паветата по Дондуков, за да "не се кара бързо". Колата трябвало да стане лукс...алооо *** *** 2018 година сме. Това че вие си светите с айфона в тоалетната,не значи че трябва още повече да ограбват малкото останали нормални хора. Отивайте да миете чинии в европата и си вземете кумирите с вас
56
0
 
4
 
! Отговори
Хунвейбин преди 5 години
До КрайТова е маодзедунизъм!
55
2
 
20
 
! Отговори
Чевенгур преди 5 години
До Ами...Това е жестоката истина. *** е левантиец. Нова кола за 30000 на улицата е лудост.
54
2
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За какви 6-7-15 лева говорят. Данъка на колата ми е 120 лева. 30% на 120 е 36 лева. За какво ще ми вземат още пари. Да станат 160 лева за 20 годишна кола. Аз едва съм си купил тази кола , а властта иска да купувам нова 30-40 хиляди лева. Да взема заем от банка, да задлъжнея и да платя двойно с лихвите. Господ обезателно гледа от горе. Всеки ден му се моля да накаже сурово обирджиите от властта. Бял ден да не видят дето искат да ме ограбят безпричинно.
53
4
 
34
 
! Отговори
До 32 край преди 5 години
А какво значи 5 годишна кола? Моята става на 15 след 2 месеца, но няма 150 000 км навъртяни, повечето части са оригинални, паркира се в закрит гараж. Доста по-добра е от повечето 5 годишни коли.
52
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Силно се надявам, всичките пари събрани и откраднати от народа, да ги дадат за лекарства.
51
20
 
16
 
! Отговори
Просото, но не преди 5 години
популярно - Забранявате вноса и регистрацията на коли по стари от 8-10 години(както е в много други държави). Ако някой много държи да си купи определена кола, която е по стара, или ретро, ще е готов да плати съответните такси и данъци за нея.
50
7
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никъде по белия свят няма ограничения за колите, при такава малка плътност на населението, каквато е в София. Едно е примерно Париж с над 21000 човека на квадратен колометър, друго е София с около девет пъти по-малка плътност на населението.
49
5
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ОчевАдно е, че колите в България ще се увеличават, вкл. и в София - все пак изоставаме доста от средното за ЕС. Да се иска ограничаване на броя им е като борбата на лудитите през 19 век против машините. Няма и причина да го правим - значимо замърсяване заради колите няма, задръстванията не са защото колите са много, паркирането също е заради пълната липса на мисъл за организация на движението и паркирането.
48
39
 
18
 
! Отговори
Край преди 5 години
До 47. Обществото трябва да ПРОДАВА правото да имаш кола в София. Който може да си го позволи и му трябва - ще си го купи. Това става с платено паркиране в целия град. С висок данък. С изискване за много еколигичен автомобил.Правото да имаш кола в големите градове в белия Свят срува СКЪПО.
47
15
 
19
 
! Отговори
Край преди 5 години
София ако не ограничи личните коли и не си направи силен градски транспорт буквално ще стане непроходима. Двете неща трябва да вървят заедно.Интересно е кога ще го осъзнаят българчетата. Дали чак като се блокират тотално или ще го видят по рано. Тест за интелигентност на нацията. Дано го издържим.
46
1
 
31
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Ти си лесен. Продавате си с жена ти колите, за да не задръствате София и се качвате с жена ти на градския транспорт. Нали това искаш...Нали се сещаш, че по Конституция нямаш изключителното право само ти и жена ти да притежавате кола. Всички имат равното право да притежават кола.
45
1
 
24
 
! Отговори
до Край преди 5 години
Силен градски транспорт става с други методи, не с цена 1,60 лева билета!Във финландия имаха ден в седмицата с безплатен такъв, не съм сигурен точно!Има начини да се насърчи с градския, но трябват умни хора горе във властта!
44
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
дори и данъка да ти е 20 лева, гражданаската стана 300 лева, така че не е много евтино да имаш колаБензина ти е 250 вече , а само преди година беше 2 леваИ най голямата трошка да имаш, ако е караш редовно 200 лева на месец трябва да си приготвиш за нея
43
22
 
14
 
! Отговори
Край преди 5 години
Угаждането на бедните да карат коли в София е популизъм който ще доведе до нищо.