Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!

Експерт прогнозира, че ще се превърнем в световна автоморга
Обновена: 20 окт 2018 08:01 | 19 окт 2018 19:12,
108
Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!
Снимка: Reuters

Собствениците на по-нови автомобили ще бъдат по-ощетени от поправките в закона, въвеждащи по-голям данък за по-старите автомобили. Това мнение изрази пред БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Според него новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.

"Ще има увеличение, но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева", посочи той.

По думите му е правилно общинските съвети да определят основата, защото във всеки град автомобилите са различни.

Още по темата

"За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., тук се получава много голяма разлика", посочи той.

Христо Христов изрази опасения, че "при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна".

"За автомобилите от 15 до 20 години, базата, която определя Общинския съвет, се умножава по едно. Доколкото разбирам, няма да има промяна, защото умножаваме по едно. В същото време при автомобилите до пет години умножаваме по 2,3. Няма мотив и логика защо отново по-новите автомобили ще плащат по-голям данък при положение, че заявяваме цел да ограничаваме старите автомобили".

Христов предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички: "Ако има звездички, с извинение пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50, 60, 80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители - отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията".

По данни на Пътна полиция около 60 на сто от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.

Христов прогнозира, че броят на старите автомобили у нас до края на 2020 година ще се увеличи поне със 150 хиляди, а страната ни ще бъде автоморгата на Европа.

"Ще бъдем автоморгата на Европа, може би на света, поради две причини - данъчното облагане на превозните средства и екотаксата. Докато не се промени данъчното облагане и не отпадне екотаксата, ние ще бъдем автоморга, защото екотаксата е един билет за баня. Плащаш и замърсяваш колкото искаш", заключи той

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


108
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
1
 
15
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Голям удар за новите возила - три пъти по-малък данък, докато за старите возила нищо работа - сано 2-3 пъти по-висок данък.
41
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Разбира се че основата ще е различна, В Испания данъка от МПС- тата остава за кметството и затова някой забутано село пуска "промоция" нисък данък , защото знае че колите ще продължат да се движат в Мадрид, но селото ще прибере някой и друг милион , Скоро показаха едно в което са регистрирани няколко фирми за лизингови коли
40
21
 
9
 
! Отговори
Край преди 5 години
Да аз също задръствам с колата си. И жена ми също. Имането на кола в София не е конституционно право. Това нещо трабва да стане скъпо. Иначе просто до 3-4г. ще е безсмислено да имаш кола - средната скорост като падне до 5-6 км. в час. Инфраструктурата на града е СКЪПО нещо и трябва да се ПРОДАВА а не раздава.Баровеца да си плаща СКЪПО - колите малко - силен градски транспорт. Това е бъдещето.
39
0
 
21
 
! Отговори
@Край преди 5 години
Ти май искаш да си сам по улиците на София. Е няма да стане. Ще висиш в създадените от Фандъкова задръствания и ще благославяш ... колите.
38
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Страната на тиквите и гробокопачите
37
3
 
15
 
! Отговори
До Край преди 5 години
В София средната възраст на колите е 11 години и половина. Ти задръстваш ли движението в София с твоята кола?
36
16
 
14
 
! Отговори
Край преди 5 години
В София има 1.3 млн човечета. Всяко вече може да кара кола. С 1000 лв. всяко може да си купи " кола". До няколко години това ще стане факт. Е сега обяснете коли-любители тогава на какво ще прилича София. Това ще е най-големия плац за стари коли в Европа. За движение и дума няма да става.
35
0
 
11
 
! Отговори
До 33 Край преди 5 години
Мен са ме връщали два пъти на различни пунктове за ГТП.
34
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ползвам автомобила само когато трябва да закарам съпругата до поликлиника или болница защото е диабетичка и не може да ходи. Защо трябва да плащам гражданска и данък като не я ползвам колата ежедневно а само 3 пъти в месеца. Нямам село и роднини в провинцията. За това помислено ли е че такива като мен са десетки хиляди и не допринасяме за замърсяване на въздуха. Даже кола не ми трябваше ако имахме стабилна здравна система каквато имат в Германия. Там за такива нуждаещи си има специален транспорт
33
5
 
24
 
! Отговори
До Край преди 5 години
В София личните коли са няколко пъти по-малко на 1000 човека в сравнение с личните коли в големите градове в ЕС. При това личните коли в България, вкл. и в София се използват в пъти по-малко. Проблемът е в некадърността на кмета и кликата й в общината да организира движението и паркирането в София. В градовете на ЕС имат десетки пъти повече паркоместа на единица площ и стотици пъти по-голяма пропускателна способност на уличната мрежа. Затова хващай тротинетката,а не че колите са много. Малко са
32
15
 
11
 
! Отговори
Край преди 5 години
До този отдолу. Ти чувал ли си някой да го върнат от ГТП. Аз мога да ти покажа коли дето са го минали а пък всъщност не съществуват. Петгодишна кола трудно минава през немския ГТП
31
2
 
22
 
! Отговори
До Край преди 5 години
И как ти хрумна, че повечето коли в България нямало да могат да минат на ГТП и че хора, които карат над 15-20 годишни коли имат 100 лева излишни, за да минат прегледа? Сам ли го измъдри или някой ти помогна, например козата ти? От 40 години минавам на ГТП и никога не съм плащал допълнително за него, както и всички, които познавам. Никой не е луд да шофира неизправна кола, както явно си мислиш.
30
15
 
12
 
! Отговори
Край преди 5 години
Градове като София правят скъпо да имаш кола и разчитат на СИЛЕН градски транспорт. Вчера от НДК до Бъкстон в 17.30 средната ми скорост беше 14км. в час. Това не е шофиране. С толко се движи тротинетката на сина ми. Като глупаво племе просто горим нефтопродукти и им дишаме газовете.
29
13
 
7
 
! Отговори
Край преди 5 години
Софиянци /Пловдивчани па др. по големи градове трябва да решат уравнението колко коли да имат. В София има 1.3млн. човека - колите в момента са около 400-500 хил. и инфраструктурата на града отдавна не може да ги поеме. Коли по тротоара/градинки и площадки в нормалния свят е нещо невиждано. Когато всяко човече си купи кола - това в момента е напълно възможно улиците ще станат плътно блокирани.
28
25
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всички стари автомобили на скрап! Аман от таралясници по българските пътища.
27
4
 
26
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Другата лъжа е за екологията. Колите в България са пренебрежимо малък замърсител и тези промени са за да ни оберат повече, а не от грижа за чистотата на въздуха. На практика след увеличението на данъка за старите коли, автопарка ще остарее още малко - хората остават с още по-малко пари за по-нова кола.
26
2
 
8
 
! Отговори
Мишо преди 5 години
Не просто "Понти" е автоджамбазин. Те на всички разправят каква лоша сделка е да си купиш нова кола, а самите те продават брутални счупентии. Да не забравяме, че мафията на автоджамбазите е тясно свързана с властта!
25
7
 
13
 
! Отговори
Край преди 5 години
Прогнозирали че ще сме автоморга . Хорица та ние вече сме автоморга. 2/3 от колите ни технически преглед в Германия/Австрия/Италия НЕ МОГАТ да минат. В България технически преглед напрактика няма. Тук можеш да прекараш с 100 лв. всичко.Та така.
24
2
 
6
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Няколко лъжи.Данъкът за новите коли намалява значително - близо три пъти. Първо вместо по 2,7 ще се умножава по 2,3 и второ вече и за новите мощни коли ще важи намалението за Евро 6 -коефициент от 0,4 до 0,6, т.е. 2,3 умножено по 0,4 дава коефициент от 0,92, който е почти три пъти по- малък от досегашният коефициент от 2,7 за тези коли.
23
10
 
14
 
! Отговори
Мишо преди 5 години
До pontiГрам си нямаш представа какво дрънкаш!Нова кола в ниския клас която струва 23000 лв след 5 години и 75 000 км пробег ще може да се продаде за минимум 15000 хиляди.Състоянието ще е перфектно защото до този момент ще е била в гаранция. Пари за ремонти няма да си давал. Някои марки предлагат и безплатно ТО. Ако и държавата се намеси и субсидира лизинг или директната цена ще е просто супер!Ама българина е пинтия с комплекси да не се прекара нещо, а държавата не и дреме за хората....