Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!

Експерт прогнозира, че ще се превърнем в световна автоморга
Обновена: 20 окт 2018 08:01 | 19 окт 2018 19:12,
108
Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!
Снимка: Reuters

Собствениците на по-нови автомобили ще бъдат по-ощетени от поправките в закона, въвеждащи по-голям данък за по-старите автомобили. Това мнение изрази пред БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Според него новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.

"Ще има увеличение, но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева", посочи той.

По думите му е правилно общинските съвети да определят основата, защото във всеки град автомобилите са различни.

Още по темата

"За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., тук се получава много голяма разлика", посочи той.

Христо Христов изрази опасения, че "при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна".

"За автомобилите от 15 до 20 години, базата, която определя Общинския съвет, се умножава по едно. Доколкото разбирам, няма да има промяна, защото умножаваме по едно. В същото време при автомобилите до пет години умножаваме по 2,3. Няма мотив и логика защо отново по-новите автомобили ще плащат по-голям данък при положение, че заявяваме цел да ограничаваме старите автомобили".

Христов предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички: "Ако има звездички, с извинение пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50, 60, 80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители - отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията".

По данни на Пътна полиция около 60 на сто от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.

Христов прогнозира, че броят на старите автомобили у нас до края на 2020 година ще се увеличи поне със 150 хиляди, а страната ни ще бъде автоморгата на Европа.

"Ще бъдем автоморгата на Европа, може би на света, поради две причини - данъчното облагане на превозните средства и екотаксата. Докато не се промени данъчното облагане и не отпадне екотаксата, ние ще бъдем автоморга, защото екотаксата е един билет за баня. Плащаш и замърсяваш колкото искаш", заключи той

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


108
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
21
 
! Отговори
ponti преди 5 години
Всичко е едно "дранье" с тъn нож. Нов, стар евро-мевро, важното е да се съберат едни пари. Това е истината. А Мента Стоянова трябва да я разчекнат между два коня, по стар български обичай..
21
3
 
2
 
! Отговори
Emilcho преди 5 години
Eee narode narode tap i mizeren. May zabravihte starite koli ot sotsa starite ladi i moskvichi i t.n. Do den vcherashen ne znaehte za zapadni koli sega se pravite na golemite bogatashi che i po dve tri koli kupuvate. Predi ste chakali po 10-15 god. Za edna tapa lada ili moskvich. Togava zashto e nqmalo evrostandarti? Vsichki ste dishali tqhnia pushek sega se pravite na interesni.
20
4
 
33
 
! Отговори
ponti преди 5 години
Примерно, едно Рено клио 1.2 струва 23000лв. С него си като муха = няма изпреварване ако в обратното няма около километър празно. Блъснеш ли се все едно си в кашон от пералня = мармалад. Тоя двигател в режима в който работи след 3г. (или 50тина хил. км или тъкмо като му свърши гаранцията) е пълен дроб = пуши, не пали, и още по-не върви. Когато изплатиш колата след 5г. тя няма никаква стойност и излиза че като добавиш граждански, каскота, сервизи и т.н.. за 5г си излял 50-тина хил. лв в канала...
19
0
 
9
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
Тънко да вървиии, данък, преглед эастраховка и винетка става яка сметка...эа държавата де.Не энам кой си мисли, че малкото нови коли ще плащат и эа многото стари, эа да ги спрат
18
7
 
23
 
! Отговори
ponti преди 5 години
Напълно съм съгласен със 7! Никоя Мента не може да ме свали от 15-годишния ми Мерцедес и да качи мен и семейството ми в някой варел който струва 5 пъти повече, ще изплащам 5-7г., ще ме е страх да не ни блъсне и размаже някой, и след този период ще има стойност на 50-кубиков скутер = непродаваем. Защото живота на съвременните коли е точно толкова, колкото срока на изплащане. А Мерцедеса ми все още покрива всички изисквания за вредни газове.
17
1
 
48
 
! Отговори
избирател преди 5 години
Колко трябва да си простоват и ограничен за да смяташ,че можеш да крепиш една държава само на данъци и такси?!Без индустрия!!!Ей така да срутиш огромните заводи за да откраднеш металите,като най-мизерен РОМ иначе казано ***,а след това да чакаш на данъци и такси.И моля никой да не ми казва,че други срутиха заводите!!!Според мен някога ги наредиха в редица и на кой каквото му се падна,било "БСП било СДС и т.н.!!!"Всички са маскари " е казал по-умен от мен човек!!!
16
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 14Абсолютише - все едно да питаме миньора не е ли добре да затворим теца!
15
22
 
19
 
! Отговори
Пешо преди 5 години
Щели сме да станем автоморгата на Европа. Ние вече сме. По пътищата не се диша вече от тия стари бангий, смърдящи на.....Ами забранете вноса на коли по стари от 5 години за начало, спрете от движение тези които не покриват нормите при ГТП и малко по малко нещата ще се стабилизират. Вдигнете и данъка на дъртите кошници, но значително. Всеки с по 3 коли - една за градско, една за дълъг път и една за лов.
14
3
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гербавите никаква екология не ги вълнува целта им е колкото се може повече да дерат, а тия разни от асоциацията на вносителите на нови автомобили ДГД. На запад са постигнали този висок стандарт с десетки години труд управлявани от хора които са в час, а не от гербави еднокнижници.
13
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 5, До НЕсъгласните с 5 - затова една от стъпките беше градския трнаспортпреди време да е на метан, кое не разбирате???
12
1
 
58
 
! Отговори
Щерю преди 5 години
То не бяха изисквания за жилетки, за запалени светлини, за зимни гуми, за отработени газове, сега и за стари коли... И какво - оправиха се нещата ли? Не - просто начини да събират милиони от хората... Очаквайте още данъци в името на никога не идваш по- добър живот...
11
1
 
20
 
! Отговори
Как що? преди 5 години
Мента Граблянова
10
2
 
57
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
значи германците които взимат 10 пъти по високи заплати си хвърлят старите 15 годишни коли в България а искат от нас да караме 5 годишни коли с 600лв заплата егати и Европейския съюз
9
0
 
27
 
! Отговори
наблюдател преди 5 години
Yes! Беше ясно, че никакво намерение няма да има,, а трябват пари ьа да се компенсира инфлацията.
8
0
 
46
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА ! преди 5 години
Спокойно !Медийните глашатаи на правителството първо успокоиха собствениците на нови автомобили, че се вдига данъка само на старите коли.После успокоиха и собствениците на стари автомобили, че се вдига данъка на новите такива.Сиреч вдига се данъка на всички автомобили.И не само той ...Цените на всичко тази есен скочиха.Скъпоплатените журналисти и телевизионни водещи обаче не смитат, че това е важен въпрос и ни занимават с глупости.Или просто ги е страх да не последват Вики ? ...
7
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато средният годишен доход стане около петдесет хиляди лева, при цени на автомобилите като в момента, едва тогава нещо ще се промени. До тогава няма сила на земята която да ме накара да си купя пластмасов дрънголник и да го изплащам в лишения седем години. Купувам си десетина годишна кола висок клас и си се кефя.
6
4
 
38
 
! Отговори
Пример за ЕС държава преди 5 години
АМИ ТОГАВА ВДИГНЕТЕ МИНИМАЛНАТА РАБОТНА ЗАПЛАТА ЗА ДА НЕ БЪДЕМ АВТОМОРГАТА ЕВРОПА?
5
7
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И за колите на газ/метан пак няма да има явно някакво намаление - нищо че са сравнително екологични. И нищо, че плащат по-висок ГТП и допълнителни регистрации в талони и т.н. Явно някой ден, но не сега.
4
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ЛокоСофия
3
4
 
37
 
! Отговори
Зозо преди 5 години
Поправка - това е Герберария