Срещу трафика в София: Скъпи зони за паркиране, сега било евтино!

Архитекти искат и ограничаване за купуването на лични коли
Обновена: 20 окт 2018 20:11 | 20 окт 2018 09:30, Александър Попов
205
Срещу трафика в София: Скъпи зони за паркиране, сега било евтино!
Снимка: Булфото, архив

Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено", организирана от Съюза на архитектите в България.

Според статистиката, цитирана от главния архитект на столицата Здравко Здравков, в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила.

"Това означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението", коментира арх. Здравков пред "Монитор".

Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Според него трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.

Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно.

"Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране", категоричен е Здравков.

Той смята, че намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%.

От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи, върху които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.


205
Още от Коли
Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
193
0
 
0
 
! Отговори
fdgdf преди 2 седмици
До Анонимен
Бате то проблема е не само който живее ами и който идва на работа в центъра няма къде да спре спирам на 3 км и вървя пеша което не мисля че в нормална държава може да се случи това е заради *** им зелени зони!
192
3
 
3
 
! Отговори
инж.Андреев преди 3 седмици
1. Да направят паркирането по улицата забранено и да следят за това. Да може да се спира само на специално обозначени за това места (безплатно, платено все тая). Искаш кола - купуваш гараж или парко място.
2. По-адекватен градски транспорт. Цена според дистанцията, по-редовни автобуси, по-голяма свързаност, по-чести автобуси, повече линии.
3. По-голям контрол. Всеки неправилно спрял трябва да е сигурен, че ще плати глоба.
191
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Какво значи без коли, живеещите в центъра да се изнасяме ли, за да се настанят екологични пришълци. Как да отиде човек на почивка без кола или само на екскурзии със самолет ще ни е позволено.
190
0
 
8
 
! Отговори
софиянец преди 3 седмици
Що за предложения?! Тия на луната ли живеят?! Само те не разбират проблема - пътувам с личната си кола, защото ми е по-евтино и по-бързо и много по-удобно от градския транспорт. Няма удобни връзки на гр.транспорт по спирките на метрото. Всеки софиянец си прави сметката, какво го избиват на екология и съвест.
189
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Оправете градския и мяма да ползвам кола.
188
0
 
11
 
! Отговори
един от всички преди 3 седмици
Необходимите са генерални промени в транспорта. С по-прости думи казано, да можеш да си закупиш евтин билет за пътуване от ул. А в град Х, до ул. Б в град У. ЖП линиите ни да бъдат проектирани за максимална скорост от 320км./ч. Влаковете подменени с нови. Метро влаковете да се движат на интервал от 90 секунди. Трамваите на интервал от 3 минути. Автобусите 7 минути. Тролейбусите 5 минути.
Когато горното е изпълнено, хората няма да имат нужда от автомобили.
187
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
200-300 *** се гаврят с няколко милиона страхливи говеда....
186
4
 
3
 
! Отговори
Stan преди 3 седмици
В Милано в центъра си има зона в която не може да влиза кола до 20:00 часа, ако влезе някой нищоо не ти правят, после получаваш глоба 50 евро. :) не казвам ,че така трябва да се решават нещата, но съм за скъпата синя зона. Който има много важна работа ще отиде с колата. Ще си плати за гараж , ще си купи гараж , ще си купи абонамент в някой паркинг и тн. Ако искаш! Това задръстване в центъра на София е ужас. В Бургас сме същата работа 1 левче на час синя зона. Аз живея в центъра и е кошмар!
185
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
За да намалят тряфика, трябва да има адекватен градски транспорт - за справка в събота чаках 23 минути автобус 204, който накрая дойде од малките, т.е. возихме се като овце...Ами няма как хората да слязат от колите при тези условия...Нямам нищо против центърът да е изцяло пешеходен, но трябва хората да могат да стигнат до него. Да не говорим, че по кварталите е пълна анархиия, а малкото паркоместа са заети от отдавна излезли от употреба таралясници...
184
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тия съвсем са се самозабравили!!! Ще ограничават придобиването на частна собсвеност...била тя автомобил!!! Вървим към абсолютния нео-фашизъм!!!
183
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
0.25евро на час? Къде е това? Зелена зона -1 лв, синя -2 лв. В паркингите на метрото, ако ползваш метро имаш някакви отстъпки.
182
0
 
12
 
! Отговори
Софиянец преди 3 седмици
Дали кметът и главният архитект на София четат тези коментари и дали ще се съобразят с тях? Надали! Затова при следващите избори трябва да бъдат изгонени от постовете им, докато не са направили още пакости!!!
181
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Докато "внасяме" в София кметове и архитекти от провинцията, столицата няма да я бъде! Нека Здравков се върне в родния си Плевен и там го направи целия пешеходна зона, защото той за други решения не се сеща. И пешеходната зона да е скъпо платена. И да е с плочки като около "Дв. Седмочисленици" в София. РЕШЕНИЕТО Е: подземни и надземни многоетажни паркинги на достъпни цени! А това, да се ограничи купуването на коли е толкова невъзможно, колкото и въвеждането на "софийско жителство".
180
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Абе няма какво да се лъжем - сега си е направо без пари - 0.25 евро на час.
Такива цени няма никъде в Европа.
179
6
 
16
 
! Отговори
Гвендор преди 3 седмици
Въвежда се такса за влизане в града и още една за паркиране на пришълци в центъра, обаче проблемът е, че събраната пара няма да иде по предназначение, а в джобовете на тиквеното обкръжение и на самата тиквундерица.
178
1
 
11
 
! Отговори
Пипи преди 3 седмици
И най-иновативното регулиране на светофар - свети на всички червено, може да се види в Красна поляна. Направо е върхът! Предлагам Петков - отговорника за светофарите да го въведе повсеместно, особено на светофарите в центъра. Ще се прочуем, сигураж. А ако светят постоянно червено може и трафикът да намалее.
177
1
 
7
 
! Отговори
Център преди 3 седмици
До Анонимен А тия,които живеят в центъра? Не са всички селяци като тебе.
176
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Всяка мярка на това управление, независимо за какво става дума, може да се резюмира с две думи "плащайте повече".
175
2
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Нещата ще се решат като селяните като Здравков се върнат обратно по родните си места.
Това е мярката, а не главния архитект да ми разтяга локуми.
Вчера даваха новите полицейски автомобили в Бургас със софийски номера, всички лизингови автомобили и те са със софийски номера.
В София няма повече от 500 хиляди автомобила, а тоя ги изкара 1 милион...
явно всеки пенсионер и всяко дете в детската , ученик има собствен автомобил.
174
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Някой по-долу пишеше за Сингапур, там ако не докажеш с документ, че притежаваш гараж или парко-място, не можеш да купиш кола. В Китай, също. Начини има много за справяне с трафика, но повечето не носят дивиденти за спечелване на избори и никога няма да бъдат приложени у нас.