Срещу трафика в София: Скъпи зони за паркиране, сега било евтино!

Архитекти искат и ограничаване за купуването на лични коли
Обновена: 20 окт 2018 20:11 | 20 окт 2018 09:30, Александър Попов
205
Срещу трафика в София: Скъпи зони за паркиране, сега било евтино!
Снимка: Булфото, архив

Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено", организирана от Съюза на архитектите в България.

Според статистиката, цитирана от главния архитект на столицата Здравко Здравков, в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила.

"Това означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението", коментира арх. Здравков пред "Монитор".

Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Според него трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.

Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно.

"Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране", категоричен е Здравков.

Той смята, че намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%.

От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи, върху които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


205
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
102
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичко вдигат хербехрастите, само доходите на хората не
101
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колите в София се увеличиха двойно след увеличението на цената на билета на 1.60. Свалете цената на 1 лев и трафика веднага ще се облекчи. В момента за едно 4-5 члено семейство е много по-евтино, удобно и изгодно да има две коли вместо да ползва градски транспорт.
100
1
 
10
 
! Отговори
Вуте преди 5 години
До Анонимен 110Не гледайте тази реклама - тя е направена от едни много богати люде които имат и скъпи салфетки. Целта е да вземат и вашите салфетцичи и да си бършете з***дниците с какалашки!
99
21
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Простакът не може без кола и без буркани от село. Градският транспорт му е е на 20 крачки от къщи и на ъолйива от работата, но простакът си помпа слабоумното его в джип 4 х4 и др, де, . според каквито са му кредитните вересии.Я 15 лв.дизелчето в делничните дни и един пресолен паркинг, и да видиш новия въздух тогава!Държавата трябва да поеме паркингите, защото прблемът с просташкото замърсяване на средата е жи во то за стра ша ващ. Не на УЖи не от вчера.
98
6
 
4
 
! Отговори
минувач преди 5 години
Разбира се, че бъркат - във всичко (!) СО.Оттам - и грешни изводи...В София живеят (+/-) 3 000 000 души. Дори да използваме техните пропорции (на 1000 души с 680 МПС), се получава не 1млн., а 2+ млн. МПС. Те и затова се чудят, как да го измислят, ама... то трябва малко IQ за 60443това...или се опитват да измъкнат още парички :)
97
2
 
36
 
! Отговори
Кошмар пълен е преди 5 години
Пред нас има 15 служебни автомобила тези които ги карат през деня идват с личните си автомобили и си ги разменят те плащат ние плащаме места няма !!! До бой се е стигало. За това най-обичам да си седя в София по празниците....когато селяните ги няма....и града е такъв какъвто си го помня от детсвото !!!
96
1
 
18
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 97Небостъргачите по правило са обществени и бизнес сгради.Какви неб. да строят вБургас Варна...като офисите на всички по сериозни компании са в София.Пак казвам.Проблема е че градовете не се разширяват по площ.В презастроени квартали продължава да се строи и то високо строителство.Това е безхаберие и пълна липса на визия за в бъдеще
95
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всъщност много правилно. Аз предпочитам да стане скъпо, да поскъпнат и горивата. Да се изнесат хората с ниски доходи извън София. Няма място за всички.
94
3
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Фънъдъкова и арх. Здравков кога ще тръгнат с велосипеди на работа, та да дадат пример?! Защото да ръсиш мозък от служебната кола как било в Копенхаген е много цинично!
93
2
 
17
 
! Отговори
Ффф преди 5 години
Фъндъчке, кой гласува за теб? Цели секции купуваш май?
92
9
 
6
 
! Отговори
Данъци преди 5 години
Високи данъци за колите. Резултатът ще е малко коли и много пари за паркинги. Сега има много пари от застраховане, но от това печелят само шепа хора и нищо за обществото. Както в богатите страни хора с петцифрена месечна заплата пътуват с метро, така може да стане и тук.
91
6
 
22
 
! Отговори
Dd преди 5 години
Поне 200 лв на минута за паркинг. Тези 200 лв/мин. трябва да бъдат разпределени така.66.6лв - зачислени към банковата сметка на Фъндъчка, за да може да си построи още една къща за 1 милион лв в София.Останалите пари без 6 лв - директно да се внася към офшорната сметка на офшорния адвокат на Тиквата,за да може да се плаща подръжката на имението в Лос Анджелис за 40 милиона долара.Последните 6 лв да бъдат дадени в кеш на "Цвъчко Убиеца",за да може да си купи поне още 20 апартамента.
90
4
 
0
 
! Отговори
Aleksander преди 5 години
Hahaha, bg arhitekti na bg gazovo parno otoplenie v sofia...
89
2
 
18
 
! Отговори
Стрънжата преди 5 години
В мутроландия рекета е издигнат в култ
88
3
 
19
 
! Отговори
Байфидан преди 5 години
Аман от фандъковизми. Тая е малкият Боку. Кога и свършва мандата, че ни съсипа града тази проклетница сел ска
87
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А тротоари за пешеходците ще останат ли?Практиката показва, че слагат няколко знака малко боя и тротоар почти не остава. Остават разбити тротоари, милиони печалба неизвестно за кой и никакви инвестиции за подобряване на градската среда. Грандиозните а ла Фандък ремонти пък се плащат та от парите на данъкоплатците.
86
27
 
15
 
! Отговори
Гашо преди 5 години
Браво. Дано да се реализира. Синя зона 5 лв. зелена 3. Но да е платено паркирането и пред блоковете в Люлин и Младост...левче на час. Да ги питам тогава бачкаторчетата от гетата, с таралясниците на по 20 години ...инак чипосани и без катализатор. Стадото трябва да разбере, че колата не е за всеки. Не може да ми дойдеш от селу в Софията за 1200 лв. заплата и да искаш да си паркираш моргата без пари. Като нямаш голям доход...качваш колелото.
85
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А нещо против уродливого градоустройство на столицата?Презастроени райони, които спомагат за тежкия трафик.Цариградско в часове пик е ужасно, а великата община планира и още няколко небостъргача до Метро и Форд тоуърд.Това, велики кмете...според вас ще спомогне ли или не на трафика?
84
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 83Тоя пък се обижда, че колата му не била стара трошка...тук имаме особен вид комплексар...важно му е да не му обиждаме колата :)))Пич, и ново Бентли да караш, това не оправя проблема с паркирането в София.
83
1
 
13
 
! Отговори
Зозо преди 5 години
Както обикновено, ривем срещу следствието, а не срещу причината. За форумните край-ни драскачи е ок София да се застроява всичко възможно зелено, понеже така се "развивала", обаче после колите били много. Някой мрази да мисли и това не съм аз.