Зимата идва! Подгответе колата... и едни 300 лева за обслужване

Смяна на гуми, нов акумулатор, чистачки и сумата набъбва
31 окт 2018 11:00,
91
Зимата идва! Подгответе колата... и едни 300 лева за обслужване
Снимка: архив Reuters

Макар и навън температурите да са необичайно високи за края на октомври, рано или късно зимата ще дойде. Със зимата, очаквано, идват и някои разходи за автомобила.

Тази година подготовката на колата за зимния сезон, ще излезе около 300 лева.

Според Закона за движение по пътищата шофирането със зимни гуми в България е задължително от 15 ноември до 1 март. Така че шофьорите имат около две седмици да "преобуят" колите си с гуми, чийто грайфер е минимум 4 милиметра.

Смяната на четирите гуми заедно с изправянето на джантите излиза между 20 и 100 лева - и то в случай че поставите миналогодишните. Ако имате нужда да купувате нови гуми, финансовото положение се усложнява, защото трябва да броите между 250 и 600 лв., пресмята "България днес".

Цената е според качеството на каучука, като огромно значение има и марката. Търговците масово предлагат безплатна смяна на гумите, ако си ги купите от тях.

Ако решите да го правите в последния момент ще трябва да се заредите не само с пари, но и с търпение и време. А асфалтът вече е достатъчно изстинал, за да сложите зимните гуми.

Глобата за шофиране с износени гуми е 50 лева.

Зимата е най-неблагоприятният период за всеки акумулатор. Затова сега е моментът да проверите състоянието му и ако е необходимо, да си купите нов. При ниски температури двигателят пали по-трудно и черпи повече ток от акумулатора, а капацитетът му значително намалява. Нов акумулатор ще ви струва около 200 лева, като собствениците на дизелови автомобили задължително да си вземат по-силни. За всеки случай винаги дръжте в багажника на колата и комплект кабели за зареждане.

Едно от първите неща, които трябва да направите, е да проверите дали чистачките ви не са за смяна. Нов комплект от качествени чистачки струва 20-30 лева. Веднага щом паднат температурите, казанчето за измиване на стъклата трябва да се зареди с незамръзваща течност.

През зимния сезон много важно е осветителната система на автомобилите да бъде наред. Това означава изправни къси и дълги светлини, габарити, стопове, мигачи. Не забравяйте също да носите резервни крушки, ако се наложи смяна.

Препоръчително е да имате в колата си още стъргалка за лед, въже, вериги и спрей за размразяване на ключалки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
85
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Препоръчително е да имате в колата си още стъргалка за лед, въже, вериги и спрей за размразяване на ключалки."В багажника още се носят: торба пясък, бутилка ракия - първак, терлици - плетени от баба и любима книга - да четете докато клечите по храстите. Очаквано и тази година ски пистите "Хемус" и "Тракия" ще са достъпни само за скиорите с винетки.
84
1
 
16
 
! Отговори
Тон преди 5 години
Масовият селянин иска визия и готина музика, която да чуват околните. Трябва време и акъл за тях(нямат нито едното, нито другото) да разберат, че ако караш кола, не трябва да имаш само 20 лв.да сипеш на колонката. Правилно зимно обслужване вкл. - гуми, които се сменят на 3 години или 40ина Хил.км, ревизиране на ходова част, смяна на накладки, филтри, зимна течност за чистачки и пр. С 300 лв.няма да можеш и на дядо ти жигулата да стегнеш. За това и зимата, повечето гъзари са по спирките.
83
9
 
19
 
! Отговори
do 88 преди 5 години
НА ЗАПАД В ЮЖНИТЕ ДЪРЖАВИ НЕ СЕ ВКЛЮЧВАТ ФАРОВЕ ....ПРИМЕР ФРАНЦИЯ ИСПАНИЯ ИТАЛИЯ САМО НА МАГИСТРАЛИТЕ.....В БЪЛГАРИЯ ЮЖНА СТРАНА С 300 СЛЪНЧЕВИ ДНИ Е ДИВАЩИНА ДА СЕ КАРА НА ФАРОВЕ .
82
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кога някой умник ще предложи ли да се премахне забраната за каране със светнати светлини целогодишно? Да се въведе пак стария режим какво му имаше че го премахнаха? И аз какви ги пиша, забравих че сме скандинавска държава и деня е страшно къс а слънчевите часове са само няколко. Със светлини целогодишно войната на пътя не спря.
81
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нито зимните гуми са задължителни, нито е задължително да имат над 4 мм грайфер. Задължителното е поне едно от двете.Толкова ли не разбирате какво четете в закона?!
80
2
 
20
 
! Отговори
Zh преди 5 години
Абе туй журналята сте големи папагали. Закон за задължителни зимни гуми НЯМА. Колко ви е процента от продавачите на гуми?Ако ли пък и пари не взимате значи че сте и ГЛУПАВИ...
79
3
 
15
 
! Отговори
Korean soup преди 5 години
Задължението е МПС трябва да бъдат "с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм през периода от 15 ноември до 1 март. " (чл.139, ал.1, т.4 от ЗДвП). Т.е. не е задължително гумите да са зимни, а да имат минимум дълбочина на грайфера. В тези жеги, колкото и да е изстинал асфалта, зимните гуми ще се похабят за 1 седмица.
78
2
 
12
 
! Отговори
фффф преди 5 години
Зимата идва!...Към колко часа ?
77
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
50лв глоба вместо непротребни зимни гуми за 1 седмица дъждовно време ме устройват - в България зима няма. Питайте старите хора да ви кажат какво е зима. Сега само ви манипулират да си хабите паричките. БТВ задължителни зимни гуми има само в Финландия и Швеция и България - понеже сме скандинавска държава. Пълен смях - глупави овце
76
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
НАВЪН Е 30 ГРАДУСА- АЙДЕ МАЛКО ПО-СПОКОЙНО С ПРОПАГНДАТА
75
3
 
7
 
! Отговори
... преди 5 години
Летните и зимните гуми са с различна структура на каучука. Първите са по- твърди и оптималната температура за използването им при наф 10 градуса. При по- ниска се губи еластичността им. Зимните пък поради по- меката структура се изхабяват много бързо, когато е топло. Другия важен елемент е грайферът. При летните е успореден и като се напълни със сняг, става като слик. Ако не шофирате над 10-12000км годишно е по- изгодно да карате с гуми М+С или зимни... и разумно.
74
0
 
14
 
! Отговори
Стига лъжи преди 5 години
В закона е записано или със зимни гуми или с гуми с грайфер не по-малък от 4 мм.
73
0
 
5
 
! Отговори
Мммм преди 5 години
Как точно ги пресметнат те ***
72
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Не забравяйте също да носите резервни крушки, ако се наложи смяна."Какви крушки точно да нося като моята е с LED светлини и не подлежат на смяна?
71
3
 
0
 
! Отговори
tonygl преди 5 години
Чл. 139. (1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат:4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.Значи мога да карам със гуми за зимни условия с протектор , 4 мм ? :)
70
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Западна Европа почти всяко домакинство има поне по една кола, а в България е горе-долу по една кола на две домакинства, т.е. близо половината домакинства в България ще трябва да подготвят колата за зимата. Да му мислят в Западан Европа, където ще трябва да плащат всички....
69
0
 
12
 
! Отговори
До 69 преди 5 години
По коли сме под средното за ЕС и имаме доста да наваксваме. Да не говорим колко по-назад сме в използването на тези коли, т.е. по колко километра изминават.За имотите е така - имаме си ги още от преди 1989-та година.
68
0
 
15
 
! Отговори
До 68 преди 5 години
Бъркаш. Законът казва зимни гуми ИЛИ гуми с поне 4 мм грайфер. Как това някои го разбират като задължително 4 мм грайфер по закон, ей богу не го разбирам....
67
1
 
3
 
! Отговори
До 67 преди 5 години
Ти щом искаш да сравняваш ябълки с круши, ги брой. Сравнявай после личните автомобили в градовете на ЕС с всички автомобили в София и се бий гордо в гърдите как сме ги изпреварили тези от ЕС.
66
1
 
9
 
! Отговори
Макето преди 5 години
Предлагам бартер 1 дка нива за 4 зимни гуми!