2 млн. бракми на пътя – данъкът им скача! Къде да ги денем?

Разумно и логично ли е данъците за старите коли да скочат?
8 ное 2018 16:30,
295

Парламентът реши: От 1 януари 2019 г. собствениците на по-стари автомобили да заплащат по-високи данъци за тях.

Така над 2 млн. автомобила ще попаднат под ударите на новата регулация.

Промените предизвикаха много емоции и горещи дискусии в Народното събрание и обществото, защото няма да има данъчно облекчение за автомобили с допълнително монтирана газова уредба.

Още по темата

Данъкът върху леките и товарните автомобили с маса не повече от 3,5 тона пък ще се определя по нова формула, която включва два компонента – имуществен и екологичен.

Имущественият компонент ще отчита мощността и годината на производство на автомобила, а екологичният компонент ще се определя от общинския съвет в зависимост от екологичната категория на автомобила.

Eкологичният компонент ще осигури облекчение за собствениците на автомобили, съответстващи на екологични стандарти „Евро 4“ и по-високи, и утежнение за собствениците на автомобили с по-ниска или без екологична категория.

С промяната се цели извеждане на по-старите коли от употреба, предвид че тези над 20 години са ненадеждни, изискват големи разходи за поддръжка и причиняват голямо замърсяване на въздуха.

"Това е много разумно нещо, което отдавна трябваше да се случи. Не мога да разбера защо изобщо има разнопосочни коментари. Старите автомобили са опасни за самите собственици", настоя пред Bulgaria ON AIR бившият директор на КАТ Алекси Стратиев.

Той обаче изрази съмнение, че промяната ще доведе до сериозни резултати.

По думите му данъкът за собствениците на нови автомобили се намалява незначително, а още по-незначително е увеличението при старите автомобили.

"Не е задължително всеки човек да има автомобил. Един автомобил има страшно много разходи. Данъкът е най-малкият разход", категоричен бе Стратиев.

Асен Ненов от Националната асоциация на потребителите също е на мнение, че промяната е съвсем логично следствие на желанието ни да бъдем по-здрави в градска среда.

"Това са закъснели с 40 години маневри, смисълът им е дискусионен. Трябва да  има държавна политика, която да поощри начините на транспорт, които са по-устойчиви. Можем да помислим дали имаме нужда от автомобил", коментира той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


295
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
217
2
 
17
 
! Отговори
... преди 5 години
Имаме доста по-сериозни проблеми. Но ето как може да се даде фокус на данъка и да се мълчи за корупцията, ненаказаните кражби, огромната администрация и т.н. Но нали за екологията била целта. Ами като си изсичаме горите и се топлим на дърва и въглища. В коя нормална държава се топлят на дърва и въглища? В повечето градове затвориха тецовете и избора е ток или дърва, газта е много скъпо да ти я пуснат до дома.
216
5
 
43
 
! Отговори
месара преди 5 години
Вижда се колко много робски душици все още има измежду нас. Увеличението било малко, 500 лева данък и толкова застраховка било нормално... А какво получаваш срещу тези пари бе, робе? Пътищата ли се подобриха, природата ли спряха да унищожават, какво се получи ти насреща като даде повече? Вие сте едни жалки мишки, които са родени да църкат по каналите
215
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До БобчоЖП-то викаш. Аз в него не се качвам заради мизерията. Иначе няма по як транспорт от него, неслучайно в белите страни е един от най скъпите...
214
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен226 Недей ги подсеща колега, че това може да ни наложат. Дишаш данък здраве, пърдиш данък екология.
213
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А пенсионeрите *** по-често, Бойко да въведе данък пръдня, защото замърсява въздуха и се вдига много шум.
212
3
 
28
 
! Отговори
Стига бе! преди 5 години
Тотално скапан градски транспорт, че и скъп. Разбира се че ще си караме "бричките". Няма да висим като паяци по изпотрошените спирки и постоянно да закъсняваме за работа.
211
3
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Господа стара риба няма, така и стара кола няма, има подържана е неподържана кола. Екологията е параван за вдигане на данъци, като и за новата ГО стоят лобистки мераци. Какво , че колата е н - р 20 годишна като отговаря на нормите и минава без проблем техническият преглед. Бедните плащат на богатите за да са по богати това е.
210
1
 
23
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Едва ли има човек, на който не му се кара нова кола. Ама как да си я купи със 700лв чисто на месец??! Да ходи с автобуса/влака ще кажете, а? А да сте видели у нас да има качествен и достъпен градски/междуградски/регионален/жп транспорт? Щото това е причината всеки да си тътри една трошка - да ходи на работа, да вземе детето, от ясла/ училище. Ако имаше адекватна алтернатива влаковете щяха да са пълни, а? Ама що не са? Заплатите, колеги, заплатите...
209
0
 
21
 
! Отговори
Сините долни сви-не преди 5 години
такива,като сви-нята сашко йорданов унищожиха Производството в България и я вкараха във Вълчи Капан - единственият начин да понапълниш хазната е да Дереш кожата на народеца от данъци - АНАТЕМА!
208
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Спирам да чета вечи този сайт не се научихте да напишете заглавия като хората щом за вас народните ползвани коли са бракми нека си карайте ваште ликсозни коли кой знае кой *** написа тази статия в някоя панелка от соца, и нека да запиши тайната как всички да забогатеем и да караме нови коли.
207
0
 
33
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
В Германия, ако бракуваш стар дизел до Евро 4, държавата получаваш 5000 евро отстъпка от цената на нова кола. Помогни ми и ще си купя по-нова кола. Като ми вземеш и малкото, дето мога да събера, как ще си купя по-хубава кола. Ама вас не ви интересува, защото си возите дебелите гъ3овe на служебни коли да държавна сметка. Ще ви търкаляме, ей!
206
0
 
28
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
До АнонименПо вероятно е да взема една сопа и да ви почна наред, всякаква политическа ***.
205
28
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До КратунНикой не решава вместо теб. Просто една правилна крачка с вдигането на данъците за дараците. Щом ти е необходима 20г кошница ще си плащаш...
204
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мн лакоми тия ***.
203
3
 
34
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
До ;Ти недей да решаваш вместо мен дали да имам кола или не. Колата не е лукс а необходимост. Какво да правиш ако някой се разболее? Седиш и чакаш рейса и се молиш хайваните от пътното да са опесъчили, та дано дойде автобусът. Ревете от селяните в София, а убивате всяка възможност да се живее извън големия град. Пак ви казвам, като отнемете транспорт на хората и им вдигнете данък имот, хората просто ще се струпат в големия град, където можеш да отидеш пеша да супермаркет, училище, болница.
202
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"над 20 години са ненадеждни, изискват големи разходи за поддръжка"- лъжа,точно те са най-надеждни,а 10 техни ремонта струват колкото 1 на нова кола
201
1
 
25
 
! Отговори
Бах мааму! преди 5 години
Тва каптализматата било Освиенцим бе! Шепа началство,надзиратели и останалото - раирани роби,финализирани в Крематориума - УАУ...
200
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 210Това с кофите не е вярно. Живея също в Изток, изхвърлят ги 2 пъти в деня...
199
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До -10Аз предпочитам с 2к лв в Бг, отколкото с 2к Евро у немско при 55% данъкНека застраховките и данъка да са ми 400- 500 лв.
198
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Екология ли? Колите ли замърсяват? Я вижте какво става като *** със жълтите жилетки метат улиците..Вместо селската самоковска пръчка да ми говори за замърсяване от колите да чисти нормално София, да внимават с мръсотията от ремонтите. Живея в Изток, плащам 380 лв. такса смет за 72 квадрата и сме двама с жената а кофите отвън преливат.Като мине конският впряг на индийският екологичен керван след него *** са като черва на изкормен.Колите виновни - от хората може да се дерат данъци