2 млн. бракми на пътя – данъкът им скача! Къде да ги денем?

Разумно и логично ли е данъците за старите коли да скочат?
8 ное 2018 16:30,
295

Парламентът реши: От 1 януари 2019 г. собствениците на по-стари автомобили да заплащат по-високи данъци за тях.

Така над 2 млн. автомобила ще попаднат под ударите на новата регулация.

Промените предизвикаха много емоции и горещи дискусии в Народното събрание и обществото, защото няма да има данъчно облекчение за автомобили с допълнително монтирана газова уредба.

Още по темата

Данъкът върху леките и товарните автомобили с маса не повече от 3,5 тона пък ще се определя по нова формула, която включва два компонента – имуществен и екологичен.

Имущественият компонент ще отчита мощността и годината на производство на автомобила, а екологичният компонент ще се определя от общинския съвет в зависимост от екологичната категория на автомобила.

Eкологичният компонент ще осигури облекчение за собствениците на автомобили, съответстващи на екологични стандарти „Евро 4“ и по-високи, и утежнение за собствениците на автомобили с по-ниска или без екологична категория.

С промяната се цели извеждане на по-старите коли от употреба, предвид че тези над 20 години са ненадеждни, изискват големи разходи за поддръжка и причиняват голямо замърсяване на въздуха.

"Това е много разумно нещо, което отдавна трябваше да се случи. Не мога да разбера защо изобщо има разнопосочни коментари. Старите автомобили са опасни за самите собственици", настоя пред Bulgaria ON AIR бившият директор на КАТ Алекси Стратиев.

Той обаче изрази съмнение, че промяната ще доведе до сериозни резултати.

По думите му данъкът за собствениците на нови автомобили се намалява незначително, а още по-незначително е увеличението при старите автомобили.

"Не е задължително всеки човек да има автомобил. Един автомобил има страшно много разходи. Данъкът е най-малкият разход", категоричен бе Стратиев.

Асен Ненов от Националната асоциация на потребителите също е на мнение, че промяната е съвсем логично следствие на желанието ни да бъдем по-здрави в градска среда.

"Това са закъснели с 40 години маневри, смисълът им е дискусионен. Трябва да  има държавна политика, която да поощри начините на транспорт, които са по-устойчиви. Можем да помислим дали имаме нужда от автомобил", коментира той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


295
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
197
25
 
6
 
! Отговори
; преди 5 години
До КратунНа вас по селата, колите ви трябват, за да обикаляте с тях пияни-заляни от една софра на друга. Като имате автобус на всеки час, от какво се оплакваш? С такова разписание може спокойно да се ходи и на работа и на училище, така че недей да се правиш на луд.
196
5
 
16
 
! Отговори
extremist преди 5 години
ДОЛУ ГЕРБ
195
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ефекта от това ще е, че новите коли, втора ръка ще скочат двойно едва ли не.
194
13
 
2
 
! Отговори
Ха ха ха преди 5 години
Млъкваш и се бъркаш - от смърт и данъци никой не се е отървал...
193
4
 
29
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Дет съ вика, на чужд гръб и 100 тояги са малко. Не било нужно да имате автомобили. До наше село, на 10 км от областен град, автобус пътува 1 път на час, обикаля още 3 села, а по обед пропуска един курс. Как да живееш там, да ходиш на работа и да пращаш децата на училище, ако нямаш кола? Маа, ви гнусни гербери!
192
3
 
12
 
! Отговори
2 преди 5 години
4. на запад имало по-малко произшествия, ама там и коли нови и пътищата (не се коментира) 5. по-високи данъци, щото колите били стари, а от къде пари?! ( не се коментира)
191
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пълни малкоумия и нищо общо с екологията. Колко е компонента замърсяване само при производството на една нова кола. Колко е замърсяването, от производството на нов катализатор за новата кола, щото като замине е почти толкоз замърсяваща колкото и старата.И като приберат едни пари, ще изчистят въздуха ли.Ще си карам старата кола, явно ще си плащам по високи данъци, но е ясно че въобще не им пука за екологията. Нищо не направиха, освен да дразнят и лобират за автомобилната индустрия.
190
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До дриско Ти нещо не разбираш, говорим за забрана за първоначална регистрация на такива под евро4, което да спре вноса им, а не забрана на вече регистрирани, които след време и смяна на няколко собственика ще изчезват.
189
23
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ах, как ми е кеф, как реве пpocтия и злобен нерод!!! Абе ще се научите на ред и култура, но по сложния начин.
188
3
 
16
 
! Отговори
1 преди 5 години
1.тази година вече вдигнаха гражданската с 90-100 лв (не се коментира) 2. бонус-малус, за да ни дисциплинират, защото полицаите не могат да упражнят достатъчно контрол. сигурно, защото са малко (също не се коментира)3. всеки активен шофьор през годините извършва някакво нарушение, дори едни +10 км. следователно ВСЕКИ ще си мине по реда на наказанието от найсе процента или това е начин косвено тя да е по-висока за всички (отново не се коментира)
187
1
 
28
 
! Отговори
Другарки преди 5 години
Проблема не е в старите автомобили а в остарялото мислене на дъртите изпростели гнуcни ченгета. Защо няма данък за употребени политици, които са крали, крали, крали ... Има много автомобили на повече от 20 в отлично състояние. А със газова са абсолютно безвредни. Евро 6.
186
2
 
6
 
! Отговори
До дриско преди 5 години
Само дето не смяташ разликата при двете действия едно е да плащащ следващите 5-6г по 20-30лв повече данък което е стотина лева а от това да минеш от кола ЕВРО1/2/3 на ЕВРО 4 е далече повече от 100лв
185
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Право на движение имат само луксозните автомобили. Много роботници си купиха автомобили и пречат на роботонаемателите да карат. Само политическата класа и работонаемателната класа има право на автомобил. Работническата класа няма право на автомобил. "Бракма" е всичко под 100 хиляди евро, това ще залегне в закона и даже в конституцията. Назад, към светлий капитализъм и феодализъм.
184
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 189Защото в Германия старите коли почти несъществуват понеже ги пробутват в България.
183
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ОСТАВКА НА ГЕРБ!
182
4
 
2
 
! Отговори
Евро 4 преди 5 години
Гл.редакторе не ти знам копирания Текст но в Германия вече има градове където не може да се кара с Евро 4 , ако знаеш немски виж сам в гугъл
181
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тази държава е пред фалит. Икономиката ни е зле и ако не износа досега повечето фирми да са затворили. Старите коли ще се увеличават.
180
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 180Какво значи да нямаш пари за кола?Щом имаш кола,значи имаш пари за такава.То по тая логика утре някой може да реши да се карат само луксозни лимузини не по-стари от 3 години.И на всеки 3 години да кихаш по 100 бона.В никоя държава по света не са забранени старите автомобили щом са минали технически преглед.
179
3
 
10
 
! Отговори
дриско преди 5 години
Ако действително имаше някакво желание и мисъл за намаляването на старите коли(въпреки, че не са основния замърсител на въздуха) щяха да въведат едно просто нещо. Забрана за регистрация на автомобил под евро4(например) каквито практики има на други места и колите до време ще намалеят със сигурност. Вдигането на местния данък е просто поредното дране на кожа и приход към общините.
178
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пълна скръб. Разберете, че мобилността на хората води до икономическо развитие. По-голяма мобилност се равнява на повече кадри за бизнеса. Старите коли са проблем, но по-големия проблем е неадекватността на държавата.