Живеете в СА, но си купихте кола от ВТ? Ще си я карате и така!

Нов проектозакон въвежда промени при регистрацията на автомобили
12 ное 2018 18:15,
115
Живеете в СА, но си купихте кола от ВТ? Ще си я карате и така!
Снимка: Bulphoto, архив

Живеете в София, а си купувате кола от Перник. Според текущия закон трябва да си смените номерата на колата със софийски.  В нов проектозакон обаче това задължение отпада.

В бъдеще регистрационен номер ще се издава само при първата регистрация на колата в България и ще е по постоянен адрес на собственика. След това човек може да си купи кола от търновец, а да е всъщност от Пловдив, но новият шофьор ще продължи да кара автомобила с регистрационен номер "ВТ". Това обяснява пред "24 часа" директорът на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.

От закона е отпаднала идеята буквите в регистрационните номера да са напълно случайни, тъй като трябва да се сменя БДС-то за номерата.

"А и всички номера в България ли да сменяме. Така те и ще поскъпнат", уточнява Рановски.

Още по темата

Новост при пътните превозни средства са пунктовете за идентификация на автомобилите. Минаването на колата на преглед през тях е първото изискване при регистрация на внесен в България автомобил. Досега това се правеше от КАТ, но сега се предвижда да мине в частни ръце. Пунктовете за идентификация са нещо като тези за технически преглед, но към тях има допълнителни изисквания към специалистите, които ще извършват тази дейност.

В момента в София има един такъв пункт - в КАТ, и това прави опашките. В страната за 32. Възможно е в столицата да се регистрират 10 такива пункта и хората ще могат да избират къде да вкарат колите си. Отпада и изискването за задължително поставяне на номерата. Хората ще могат да си ги получават и да ги поставят сами.

За КАТ ще останат полицейските дейности - да се провери колата дали не се издирва в шенгенските и интерполските системи. Накрая МВР издава свидетелството за регистрацията на автомобила, това е само един документ и КАТ има капацитета да се справи, казва шефът на автомобилната администрация.

На задължително преминаване през пунктове за идентификация подлежат и коли, които нямат технически паспорт или пък по тях са направени промени в конструкцията. Собственици на пунктове - за технически преглед и идентификация, на автошколи и психолаборатории, няма да могат по свое желание да прекратят дейността си, когато е започнала процедура за отнемане на разрешителното им или за заличаването им. В момента нормите позволяват един пункт, срещу който тече проверка, да прекрати сам дейността си. На другия ден собственикът му отваря нова фирма и си вади ново разрешително и продължава дейността си с новото име.

Друга промяна при техническите прегледи е, че се залагат минимални и максимални норми на отделяните газове. Ако автомобилът, който минава на технически преглед, надвишава заложените норми, то системата, а не пунктът, не позволява той да получи документ, че е минал. Така колата остава на трупчета, докато не изпълни екоизискванията.

За първи път в закон се вкарват и сервизите, които влизат задължително в регистър. При ремонт на автомобил се нанасят данни какво точно му е правено, какви части са използвани. Данните отиват в регистър на автомобилната администрация и оттам в техническия паспорт на автомобила. Така се осигурява проследяемост както на ремонтите, така и на частите, които се влагат в колата.

Предвижда се и режим на магазините, които търгуват с части втора употреба. Площадките за разкомплектоване на автомобили получават разрешителни от Министерството на околната среда и водите. Търговските обекти за части втора ръка в момента са извън контрол и ако един автомобил е откраднат и разкостен, частите му могат да се пласират без проблем.

С новия проект за закон се предвижда кметовете с комисия да регистрират въпросните търговски обекти за части втора ръка. А собствениците им ще трябва да водят документация откъде са купени частите, на кого са продадени. А ако купувачът е сервиз, то при влагането на част втора употреба в автомобил, тя ще се появи в регистъра на "Автомобилна администрация” и в техническия паспорт на колата.

"Това е начин да ограничим кражбите на автомобили", казва още Рановски, който е и бивш шеф на КАТ.

Техническият регистър на "Автомобилна администрация" включва данни от идентификацията на автомобила, какви ремонти са му правени, какви изменения има по техническите му характеристики. Влизат и данни от застрахователите, ако има щети.

"Ще измислим как хората да имат достъп до техническия паспорт, за да могат да проверят какво се е случвало с тази кола, ако решат да я купуват", казва директорът на "Автомобилна администрация".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


115
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
2
 
17
 
! Отговори
Баба Генка преди 5 години
А за каручките важи ли? Питам от името на съседката Дочка,она нема интернет.
56
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Караме коли трета, пета и осемнадесета употреба. Питам не може ли да си купуваме западните магистрали втора ръка? Да си плащаме винетки на тях, ама като за втора ръка, нали... По-тънко и по-качествено.
55
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За да може да вика на другите СЕЛЯНИИИИЙЙ.
54
16
 
13
 
! Отговори
1 преди 5 години
НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА -ЗАЩО една ***, дошла от ГоцеДелчевските села,живееща под наем, си купува кола и я регистрират със Софийски номер?
53
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо ли не си регистрираме колите там от където идват? Най-добре.. И без т'ва искаме добро обслужване и разумни правила. Германия, Италия, Франция..и така.. А дори вярвам, че ако си плащаме на някого да ни управлява държавата, ще брани по-добре интересите ни. Поне ще можем да уволняваме и да назначаваме нови мениджъри. Не като сега, искаш да махнеш крадец и друг крадец се готви за мястото, без да го искаш.
52
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само да знаете протестите скоро ще свършат. Става време за вино, ракия и мезета...
51
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ТЪПО...
50
2
 
8
 
! Отговори
Сервиз "Остап Б преди 5 години
Опаа,още една далавера приключва.Сега с тия части,картони,мартони НАП ще ни прискрипят топките и данък да плащаме,че и по ДДС да се регистрираме.Вече 20 години карам в сивия сектор и минавам метър с оборот-печалба и ДДС.
49
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Еб.ати неграмотната нация сме... В нито един коментар не е поставен правилно определителен член...за запетаи да не говориме. Ами какво се сърдиме на ББ? Прав е - матралът за нищо не става. Освен за стригане и колене...Еми все някой тр да го прави, така че що се сърдиме , че е точно той...
48
2
 
1
 
! Отговори
Х преди 5 години
Звучи твърде хубаво, за да е истина.
47
2
 
4
 
! Отговори
1 преди 5 години
До SHEFAМного добре зная, кой и как определя данъка! Проблема е, че ти май не ме разбра!Не може само едни да се товарят с една сума за изграждане на инфраструктура, а други да минават по-тънко и да ползуват едно и също!
46
0
 
24
 
! Отговори
Американец преди 5 години
В Америка си имаш номера на колата за цял живот. Купуваш си нова кола, отиваш с твоя си номер, закачаш го и си я караш. В американския "КАТ" сменят само марката на колата. Номера си е вечно твой. Същото е и при подмяна на шофьорската книжка.
45
1
 
2
 
! Отговори
1 преди 5 години
До SHEFAСтава въпрос за данък, клаузите по застраховката си ги договаряш ти!
44
2
 
4
 
! Отговори
Х6 преди 5 години
Туй нЯщо в нашите ширини дахдейства ида прозрачно и чисто.....искам да го видя това...а там където ще има пълнене на хазната -да,амя всичко ще е яко джоба франко...
43
7
 
23
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Прави ми впечатление.Че в новинарските сайтове.Агресивно настроени млади хора.Между 20 и около 30 г Критикуват българина с противно на тяхното мнение! Защо бе промити и Американизирани малки мозъчета? Преди да "залюбят" Демократите пишман наши Америка. Бяхме с Русия! Но вие сте твърде малки.Та да сравните тогавашното време и сегашното! Защото сте били още.Сещате се къде! Не ни учете ако обичате.Как да мислим и какво да харесваме.Липсва ви опит! И житейски И политически! Само глупости пишете !
42
0
 
12
 
! Отговори
Сервиз "Остап Б преди 5 години
Опаа,ко прайми сега? До сега далаверата ставаше.Идва кола,оглеждаме клиента в час ли е или бъкел не разбира.Първия вариант вадим част от друга кола и му вземаме пари за нова част.На другата кола слагаме част от моргата и пак мъни за нова част.Пада ми настроението,ако собственика си донесе нова част.Прибирам му новата част и му монтирам пак морген.После новата част в магазина срещу други части от немай къде треби да монтирам.А с катализаторите съм експерт.Операция в горна част на гърнето,вадя кат
41
2
 
4
 
! Отговори
1 преди 5 години
До SHEFAПо- скоро визирам Пловдив!С една дума ти плащаш 25лв., а аз 250лв. и шофираме в града!
40
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо да не са произволни буквите от тук нататък? За какви ли не малоумщини променя БДС, а за нещо, което ще предпази донякъде хората от хулиганство - не може...
39
3
 
6
 
! Отговори
До 35 преди 5 години
Гладни бунтове на джигити, които вече няма да могат да правят, каквото си искат.Хората искат да карат трошки, които бълват канцерогенни пушеци, да леят масло по асфалта и това да им излиза евтинко.
38
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мръсни кому няги от днес дума не обелвате за масовите протести в б...я подкупни про ститутки червени