Живеете в СА, но си купихте кола от ВТ? Ще си я карате и така!

Нов проектозакон въвежда промени при регистрацията на автомобили
12 ное 2018 18:15,
115
Живеете в СА, но си купихте кола от ВТ? Ще си я карате и така!
Снимка: Bulphoto, архив

Живеете в София, а си купувате кола от Перник. Според текущия закон трябва да си смените номерата на колата със софийски.  В нов проектозакон обаче това задължение отпада.

В бъдеще регистрационен номер ще се издава само при първата регистрация на колата в България и ще е по постоянен адрес на собственика. След това човек може да си купи кола от търновец, а да е всъщност от Пловдив, но новият шофьор ще продължи да кара автомобила с регистрационен номер "ВТ". Това обяснява пред "24 часа" директорът на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.

От закона е отпаднала идеята буквите в регистрационните номера да са напълно случайни, тъй като трябва да се сменя БДС-то за номерата.

"А и всички номера в България ли да сменяме. Така те и ще поскъпнат", уточнява Рановски.

Още по темата

Новост при пътните превозни средства са пунктовете за идентификация на автомобилите. Минаването на колата на преглед през тях е първото изискване при регистрация на внесен в България автомобил. Досега това се правеше от КАТ, но сега се предвижда да мине в частни ръце. Пунктовете за идентификация са нещо като тези за технически преглед, но към тях има допълнителни изисквания към специалистите, които ще извършват тази дейност.

В момента в София има един такъв пункт - в КАТ, и това прави опашките. В страната за 32. Възможно е в столицата да се регистрират 10 такива пункта и хората ще могат да избират къде да вкарат колите си. Отпада и изискването за задължително поставяне на номерата. Хората ще могат да си ги получават и да ги поставят сами.

За КАТ ще останат полицейските дейности - да се провери колата дали не се издирва в шенгенските и интерполските системи. Накрая МВР издава свидетелството за регистрацията на автомобила, това е само един документ и КАТ има капацитета да се справи, казва шефът на автомобилната администрация.

На задължително преминаване през пунктове за идентификация подлежат и коли, които нямат технически паспорт или пък по тях са направени промени в конструкцията. Собственици на пунктове - за технически преглед и идентификация, на автошколи и психолаборатории, няма да могат по свое желание да прекратят дейността си, когато е започнала процедура за отнемане на разрешителното им или за заличаването им. В момента нормите позволяват един пункт, срещу който тече проверка, да прекрати сам дейността си. На другия ден собственикът му отваря нова фирма и си вади ново разрешително и продължава дейността си с новото име.

Друга промяна при техническите прегледи е, че се залагат минимални и максимални норми на отделяните газове. Ако автомобилът, който минава на технически преглед, надвишава заложените норми, то системата, а не пунктът, не позволява той да получи документ, че е минал. Така колата остава на трупчета, докато не изпълни екоизискванията.

За първи път в закон се вкарват и сервизите, които влизат задължително в регистър. При ремонт на автомобил се нанасят данни какво точно му е правено, какви части са използвани. Данните отиват в регистър на автомобилната администрация и оттам в техническия паспорт на автомобила. Така се осигурява проследяемост както на ремонтите, така и на частите, които се влагат в колата.

Предвижда се и режим на магазините, които търгуват с части втора употреба. Площадките за разкомплектоване на автомобили получават разрешителни от Министерството на околната среда и водите. Търговските обекти за части втора ръка в момента са извън контрол и ако един автомобил е откраднат и разкостен, частите му могат да се пласират без проблем.

С новия проект за закон се предвижда кметовете с комисия да регистрират въпросните търговски обекти за части втора ръка. А собствениците им ще трябва да водят документация откъде са купени частите, на кого са продадени. А ако купувачът е сервиз, то при влагането на част втора употреба в автомобил, тя ще се появи в регистъра на "Автомобилна администрация” и в техническия паспорт на колата.

"Това е начин да ограничим кражбите на автомобили", казва още Рановски, който е и бивш шеф на КАТ.

Техническият регистър на "Автомобилна администрация" включва данни от идентификацията на автомобила, какви ремонти са му правени, какви изменения има по техническите му характеристики. Влизат и данни от застрахователите, ако има щети.

"Ще измислим как хората да имат достъп до техническия паспорт, за да могат да проверят какво се е случвало с тази кола, ако решат да я купуват", казва директорът на "Автомобилна администрация".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


115
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе какви са тия простотии бе на колата трябва да пише БГ едни цифри и си дотам влизаш в компютъра и туй то 5 млн човека се разделии на 100 общини олигофрения . Някога нямаше компютри и интернет окей ама сега какви са тия бюрокрации. Дали пише София или Враца се в КАТ си регистриран.
16
3
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Такива идеи се раждат когато нацвъкаш в държавната администрация гербави калинки.
15
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А регистър за продавачите на семки и пуканки кога ще има?
14
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А ако ти свият номерата на колата без номера ли ще караш?
13
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чужденците масово ги регистрират в провинцията заради евтината застраховка и нищожния данък.
12
0
 
14
 
! Отговори
До 6 преди 5 години
Вече ел.автомобилите ще са 100% екологични,на трупчета,тъй като газоветеот тях ще са под минимума.А едно врабче ми подшушна,че цената на катализаторите се вдигнала двойно.
11
15
 
7
 
! Отговори
Турски сериал преди 5 години
Най-хубавото е, че Се...ля ни...те вече не идват в София, а се махат зад Граница и не плащат данъци. Руската Администрация в България е на Смъртно легло. Красота.
10
4
 
2
 
! Отговори
Zeyineb преди 5 години
Ami ako jiveete v vidin, a kupite ot kozlodui. Ili tutrakan. .., durankulak.... kak sha e?!
9
1
 
25
 
! Отговори
Сп???нс преди 5 години
Крайно време беше , това със смяната на табелите се прави само за да си намират работа и да събират пари от хората. Също така не разбирам защо 20-заплатници трябва да се занимават с административна работа, нали взимат добавки за рискова работа, а не за да стоят на топличко.
8
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната мaлoyмнa герберастка идея. Тоя Рановски лично е назначен от Тиквата.
7
17
 
13
 
! Отговори
Жеков преди 5 години
Естествено че всичко трябва да е в частни ръце, така е в нормалния свят! Държавата е просто чиновници и колкото са по-малко толкова по -добре.
6
1
 
29
 
! Отговори
тц тц тц преди 5 години
"се залагат МИНИМАЛНИ и максимални норми на отделяните газове. Ако автомобилът, който минава на технически преглед, надвишава заложените норми, то системата, а не пунктът, не позволява той да получи документ, че е минал. Така колата остава на трупчета, докато не изпълни екоизискванията." ДЕМЕК, АКО СА ПОД МИНИМУМА, ПАК ЩЕ Е НА ТРУПЧЕТА!
5
2
 
35
 
! Отговори
КЪДЕ Е преди 5 години
БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ-КЪДЕ СЕ СКРИ,ДА НЕ Е В БОМБОУБЕЖИЩЕ ПАЗЕН ОТ ДЕСЕТКИ ОХРАНИТЕЛИ ИЛИ Е В НЯКОЯ ЧУЖДА БАЗИЧКА.....
4
0
 
19
 
! Отговори
и пак много работа преди 5 години
Накрая МВР издава свидетелството за регистрацията на автомобила, това е само един документ и КАТ има капацитета да се справи, казва шефът на автомобилната администрация.
3
2
 
4
 
! Отговори
Aksuan преди 5 години
Ah, a samoletite kak?
2
2
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Глупост след глупост, кръглите суджуци изтрещеха тотално , Оставка
1
6
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аха,всичко в частните ръце. НОИ, здравна каса, ГО, а сега и това. Стига вече!!!