Снегът настъпва: Зимни или всесезонни гуми да сложим?

Вижте отговорите на експертите
Обновена: 18 ное 2018 19:46 | 18 ное 2018 14:18, Александър Попов
127
Снегът настъпва: Зимни или всесезонни гуми да сложим?
Снимка: Pixabay

Всяка есен няколко милиона шофьори в България се изправят пред една и съща дилема: да инвестират ли в зимни гуми.

МНОЗИНА СА УБЕДЕНИ, че така наречените всесезонни гуми са точно това - универсално решение, което върши работа през всички сезони. Това е абсолютно вярно, ако карате само в града, не ходите по планини и сте склонни да се откажете от колата, когато вали сняг или улиците са заледени. Но във всякакви други условия разликата между всесезонната и зимната гума е поне 20% повече сцепление - а 20 процента е разликата между това да завиете или спрете навреме, или да се бухнете в крайпътната пряспа.

ЗАЩО Е ТАКА? Защо производителите, въоръжени с всички средства на модерната наука, все така не могат да направят гума, която да работи еднакво добре по всяко време?

ОТГОВОРЪТ Е МНОГО ПРОСТ: защото ние искаме от гумите си взаимоизключващи се неща. Искаме да са достатъчно твърди, за да понасят високи скорости и да се износват бавно. Но искаме и да са достатъчно меки, за да имат максимално добро сцепление с асфалта. Искаме да имат максимално голяма контактна повърхност на сухо, но и достатъчно големи канали да отвеждат водата и кишата, когато вали. Това е същото като да поискате обувка, която да става за плажа, за планината и за маратонско бягане. Съвременната технология може да ви предложи разумен компромис между тези неща. Но все пак той си остава компромис.

По-широки или по-тесни гуми през зимата?

ВСЕСЕЗОННИТЕ ГУМИ СА ОТЛИЧНО РЕШЕНИЕ за страни като съседна Гърция. Но за България с нейните континентални зими ползването им в сняг и лед е рисковано.
Нека обаче първо видим какви са основните разлики.

Някои личат от пръв поглед - всесезонната има малко по-проста структура на протектора и по-дълбоки канали за отвеждане на вода.

Зимната има несравнимо повече ламели - и всеки е замислен така, че да дава максимум сцепление при разнопосочни сили. Каналите тук са проектирани така, че да събират снега, и често дъната им са полирани, за да го изхвърлят по-лесно настрани.

Вижте и останалата част от съветите и видео на експертите в automedia.bg тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
120
0
 
2
 
! Отговори
факт преди 5 години
Една добра всесезонната гума е верния избор за по-голямата част от България и от практична и от икономическа гледна точка . Който навърта много километри и кара из цялата страна е оправдано да сменя зимни/летни , защото може да ги износи в кратки срокове докато не е остарял каучука . Колко по- добра ще е една зимна на 10 лета пък било и с грайфер 6мм от прясна всесезонна при зимни услови ? Ако се кара общо 10хил. на год. със зимната гума ще се навъртят най-много 3-4хил , че и по-малко .
119
1
 
0
 
! Отговори
До 120 преди 5 години
И затова всички статистики сочат, че през любимито ви "едно време" убитите по пътищата са два пъти повече от сега при 10 пъти по-малко на брой автомобили. Само виж статитиката за смърт на пътя през 80-те и пак ми говори за еуфории.
118
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"На вода зимната "изплува" при два пъти по-ниска скорост от весесезанната."Малко се поизхвърли. Официални тестове(при 1см водна покривка):Conti SportContact6(255/35/19) - аквапланинг при 93км/ч Conti WinterContact TS860(255/35/19) - аквапланинг при 72км/чConti AllSeasonContact(2555/35/19) - аквапланинг при 76км/чИзвади ми всесезонна гума, която да не прави акваплнинг при "2 пъти по-висока скорост" от зимната, без значение марката. Тоест 144км/ч без аквапланинг от всесезонка?
117
1
 
4
 
! Отговори
115 преди 5 години
Последните зими са меки и почти не вали сняг
116
3
 
11
 
! Отговори
Край преди 5 години
Най-обичам обобщението - весесезонната е компромис. Ми че той живота ви е компромис бе момчета. Като караш с зимна гума при 20 градуса не е ли компромис. На вода зимната "изплува" при два пъти по-ниска скорост от весесезанната. Като караш на мокро със зимна не и ли компромис.Я си вижте жените - не са ли компромис.
115
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всесезонните гуми са компромисен вариант. Подходящи за само за равнинни места, по на юг където не пада голям сняг.Най добре си специалната зимна гума.
114
3
 
4
 
! Отговори
Край преди 5 години
Зимни или всесезонни е статията. Народа си коментира летните.80% от хората са за всесезонни гуми.-всз са по-добри от зимните на вода /зимата е повече мокро/.-всз са по-добри от зимините на сухо.-всз са по-добри и на сняг когато са нови от стари зимни. А всз се износват за 2-4 години демек по-често са по-ново от зимните дето не ги износвате и за 10г.-при всз. снега не ви изненадва и даже да падне октомври както се е случвало. 23.10.15г. падна сняг в цялата страна -Витиня ад.
113
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Зимните гуми е препоръчително да имат по висок профил (да са на по малки джанти) и да са поне 20% по тесни от стандартните летни гуми на автомобила.Задължително да са със дълбок ситно нарязан грайфер. Не пестете от гуми!
112
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди години след смяна колегите си тръгват. Двама с Вектри! Тоя със зимните гуми си излезе спокойно от паркинга, преодоля без никакви проблеми наклона пред портала и си отиде! Другия като забуксува, наредихме се да бутаме, той в паника дава газ, вдигна се облак пара и пушек.... не мръдва, а километража му сочи 90!
111
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Два пъти да ви се наложи за цялата зима, пак са си оправдани зимните гуми! И не става въпрос да се забиете някъде, а да не можете да направите елементарна маневра, преодолеете лек наклон без излишни мъки или просто да потеглите на по хлъзгаво място. Например пред пункта за технически преглед! Факт!
110
6
 
6
 
! Отговори
сравнение преди 5 години
Ама нали основния аргумент против летните гуми през зимата , е че дори и на сухо под +7 гр. гумата ставала твърда т.е не ставала изобщо , да ама не , днес бих яки спирачки , давах газ нарочно опитвах да се хлъзна с волана , но летните гумите се държаха учудващо стабилно , вярно че са нови . Като се има пред вид , че всесезонната има специална за студа смес мисля , че за повечето случаи ще е напълно достатъчна .
109
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Лятото висок клас летни, зимата висок клас зимни. Веднъж се купуват за години и после ти е спокойно. Със сигурността си компромиси не правя. Веднъж ще се наложи и...
108
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До сравнениеПри 3 и само мокро надали ще усетиш разликата, стига да не правиш тестове по завои и спирачен път. *** както всичко е супер утре ще е -5 и ще има 5 см сняг и като не се размажеш някъде ще имаш възможността още да се чудиш дали е имало смисъл.
107
1
 
8
 
! Отговори
сравнение преди 5 години
Та отивам да сменя днес летните гуми Сумитомо на +3 градуса и мокро мърлява настилка и установявам , че се държат отлично в тези условия -няма буксуване няма пързаляне при спиране . После със зимните гуми Мишлен Алпин А4 с идеален грайфер не установих някакво по-добро сцепление . Някакси ми се струва , че всесезонната гума ще е достатъчна за зимите у нас в повечето райони .
106
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименИначе всесезонните стават, ама за държави без такива амплитуди като нашите. Не става с компромиси, тоест става, но както е написал един колега 90% ставане не ми върши работата ако другите 10% занасям или спирачния ми е +50%.
105
1
 
1
 
! Отговори
Ха-ха преди 5 години
Немаркова зимна гума от рода на Дебица,а да не говорим за китайски, е бетер лятна след 2 години,само дето има грайфер.Обаче ако километрите се правят за 2 зими-става напълно.Всъщност всичко зависи от потребностите.Примерно едва ли и 10% от населението ходи на ски,обаче на море ходят 40-50%.И прочее....
104
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За или против въздуха е малко тая статия. Падне ли под 5 системно задължително зимни, ако ще и да не натрупа, хеле ако пък сте със задно. Наложи ми се да карам с летни континенталки премиум при -5 - каучука беше пълен камък. Иначе при лед нищо не помага - само шипове и вериги.
103
0
 
0
 
! Отговори
Факт преди 5 години
До Зимната гумаИма нещо такова-зимна гума Дънлоп(не е водещ производител),втора употреба на 6 години-30 000км зима + лято,свалена на 3мм грайфер.Нова гума Спортива(лятна)-35 000км,свалена пак на 3мм
102
0
 
4
 
! Отговори
Зимната гума преди 5 години
Зимна гума на премиум производител издържа минимум 5 зими или 80 000 км.
101
2
 
3
 
! Отговори
Всесезонната гума преди 5 години
Ако искаш такава изборът ти се свежда до 3 марки и цената започва от 120 лв. на гума. За гума, която караш 4 сезона не са оправдани тези пари, освен ако не си такси в някой южен град като Сандански например.