Бус лентата – писта за бързаци. Стотици нарушители – единици с фиш!

Всекидневно София осъмва с трафик. Бързащи хора, прелитащи коли... нерви
23 ное 2018 13:30,
64
Бус лентата – писта за бързаци. Стотици нарушители – единици с фиш!
Снимка: архив, Булфото

Всекидневно София осъмва с трафик. Бързащи хора, прелитащи коли... нерви.

От ранни зори Околовръстното шосе и булевардите "Цариградско", "Ботевградско" и "България" са като мравуняк.

Но освен на пътя, задръстване има и по... бус лентите

Между 5 и 10 на 100 от автомобилите си позволяват да минат бързичко по "България", като профучават по бус лентата на булеварда.

Така нарушителите получават приоритет с поне 10 минути по-бърз достъп до центъра, за сметка на чакащите в останалите две колони.

А за мнозинството, което спазва правилата, остава още един повод за горчиво усещане, че нарушителите са безнаказани и имат приоритет по софийските улици.

Шофьорите от градския транспорт споделят, че все пак лентата върши част от своята работа.

"Ако не беше тя, щях да съм закъснял с 20 минути, а сега съм почти навреме", посочва шофьор на автобус.

Християн Петков, директор на Центъра за градска мобилност, заяви пред bTV, че бус лентата на "България" намалява времето за придвижване на градския транспорт.

По думите му ако градският транспорт е точен и бърз, повече хора ще го използват, а това е мярка срещу замърсяването в София.

Полицията провежда акция срещу нарушителите от 8 сутринта на "България". Нарушителите са стотици, но тези които ще бъдат глобени тази сутрин са... единици. Защо?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
0
 
1
 
! Отговори
гуми преди 5 години
С кола ми излиза по-евтино да ходя на работа.
60
0
 
1
 
! Отговори
ДО 60 преди 5 години
Не лъжи хората - това е бус лента , и в цяла ЕВРОПА имат право да се движат само Автобуси , няма таксита и мотори и велосипеди и пешеходци .
59
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За пореден път ще ви дам пример как се решават тези проблеми в юго-западна Европа, по протежението на лентата има камери които снимат нарушителите и им пращат глобата . Също такя в Бус-лентата се разрешава движение на мотори и таксита с пътник. Целта на градската управа е да затрудни влизането в центъра на лични автомобили, за сметка на по бърз и удобен обществен транспорт.
58
3
 
5
 
! Отговори
Бусшит преди 5 години
Тия бусленти ,при полжение че грсдския се движи ,във всяка една посока ,на всяко кръстовище на булБългария, са напълно излишни и пречат на трафика
57
0
 
4
 
! Отговори
Rm преди 5 години
Ти си страшен акъл бре.Къде ще ги направиш тези 5 ленти и 7 на кръстовищата??Сгради ли ще буташ, квартала ли ще изместиш, не ти се разбира.
56
14
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да разширят бул. България и тогава да слагат бус ленти, както и на останалите булеварди с нацвъкани бус ленти. Примерно България да стане с по пет ленти във всяка посока, а на кръстовищата седем ленти - още две за завий налява и за завой надясно. При пет ленти, може и една бус лента да сложат, въпреки, че ще си стои празна. Същото трябва да направят и на Цариградско шосе - по пет ленти във всяка посока и да върбат предишната разрешена скорост от до 110 км/час, за да се поотпуши малко.
55
10
 
10
 
! Отговори
jojo преди 5 години
Просто трябва да се забранят колите както в Архус, Дания и всичко ще е на 6. В града може да влизат само линейки и пожарни
54
9
 
10
 
! Отговори
Валентин преди 5 години
"Бус лентите реално причиняват повече задръствания и повече вредни газове в атмосферата. На зелено минават колите само от 2 ленти, вместо от 3. И нито един автобус."Из расзъжденията на един малo умник
53
4
 
11
 
! Отговори
Бай Гроздан преди 5 години
До zadrystenqk, бус лентите са за бърз обществен транспорт, за да може хората да го ползват, а не да се тъпчат в таратайките си и да седят в задръствания! Друг е въпроса, че в България удобството на хората не е приоритет...
52
12
 
5
 
! Отговори
zadrystenqk преди 5 години
Бус лентите реално причиняват повече задръствания и повече вредни газове в атмосферата. На зелено минават колите само от 2 ленти, вместо от 3. И нито един автобус.
51
5
 
6
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
До 48 Станислав РангеловЗащо казваш "вие с колите"?!Това показва само много изкривено мислене. Аз от 10 години ходя пеша на работа, не издържах на Градския транспорт, който явно много обичаш. Кола имам от около 35 години и до около 1998 се случваше да ходя на работа и с кола, но от тогава я ползвам само в неработни дни. Градският транспорт за мен от ужасен стана неизползваем и само по някакво голямо изключение изполвам градския транспорт. Заради бус лентите замърсяването е по-голямо и трябва д
50
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Положението в София от какъв и да е ъгъл погледнато е ужасно. Тук спи, яде и работи 30% от населението. София стана като задгробния живот - който иде не се връща. Градския транспорт е развъдник на болести и епидемии. Личният транспорт е причинител на умопомрачаващи задръствания. Целогодишно в градския транспорт пътувам с маска на лицето и дезинфектанти ва чантата.Заболявах много пъти. Управляващите от всички цветове са виновници за това Вавилонско стълпотворение от което хората вечно ще страдат.
49
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Градския транспорт служи единствено Юрданка и Крусев да пълнят от още едно място джобовете си. АДският транспорт е съставен от миризливи и зле поддържани транспортни единици, липсва сигурност, идва по всяко и по никое време и като цяло - никаква работа не върши! Закривай! Буслентите - също!
48
4
 
13
 
! Отговори
Станислав Рангелов преди 5 години
До Обективен5-6% ползвали метро, градският транспорт бил неизползваем...без думи, абе вие с колите да не живеете в друг град искам да знам???
47
7
 
15
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
С Градският транспорт в София е по-бавно, по-скъпо и е много по-мръсен.Някакъв тук твърди обратното!!!А отиди с Градски транспорт да си заведеш едното дете в детска градина, а другото на училище и после отиди на работа! Не можеш е да се вместиш във времето, когато трябва да заведеш децата и да отидеш на работа. даже и да не водиш деца, градският транспорт е рядко изпозлваем и човека сам решава - дали с градски транспорт за 1 час или с кола за 10 минути или 15-20 минути заради бус лентите на Ф
46
4
 
21
 
! Отговори
Тео преди 5 години
Проблемът се решава много лесно - първо не е от вчера, за това в по-натоварените страни са измислили гъвкавото работно време - чек ин, чек аут и ти се броят часове. Така Час пик се "отлага" във времето. Второ ... една стационарна камера, наблюдавана от друга камера против вандализъм. На седмица веднъж патрул да стои и да снима номерата и директен фиш. Бас държа, че за един ден ще изтряскат заплатите на половината администрация в КАТ - София. Бай *** ще се научи само като му бръкнат у джебо!
45
3
 
7
 
! Отговори
Пчелички преди 5 години
Бързат да правят големите пари!
44
3
 
5
 
! Отговори
Тео преди 5 години
Проблемът се решава много лесно - първо не е от вчера, за това в по-натоварените страни са измислили гъвкавото работно време - чек ин, чек аут и ти се броят часове. Така Час пик се "отлага" във времето. Второ ... една стационарна камера, наблюдавана от друга камера против вандализъм. На седмица веднъж патрул да стои и да снима номерата и директен фиш. Бас държа, че за един ден ще изтряскат заплатите на половината администрация в КАТ - София. Бай *** ще се научи само като му бръкнат у джебо!
43
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Фандъкова често ни манипулира с лъжата за над 600 коли на 1000 човека в София, в което има няколко лъжи и е дълго за обяснение. Казано накратко Фаднъкова сравнява ябълки с круши и то манипулативно, включвайки в броя на колите в град София и всички автомобили от Софийска област, както и от 3 града и десетки села от община Столична.Автомобили - леки, товарни, специални, автобуси и влекачи. В другите държави броят само леките лични автомобили. В София броят всичко, вкл. и извън град София
42
13
 
10
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
Решението за София е да се премахне надземния градски автобусен транспорт и да останат само метрото, трамваите и тролеите. Бус лентите също да се премахнат, но де акъл в самоковската учителка по руски. Нормалното е всеки пълнолетен жител на София да има кола, а не както е сега, само около половината домакинства в София имат кола, т.е.под 200 коли на 1000 жители. За сравнение в Германия личните кола са над 555 на 1000 жители. Фандъкова често ни манипулира с лъжата за над 600 коли на 1000 човека