Ако Енцо Ферари не беше надут, Ламборгини нямаше да съществува

Враждата се заражда от един счупен съединител на Ferrari 250GT
26 ное 2018 11:00, Нели Христова
27
Ако Енцо Ферари не беше надут, Ламборгини нямаше да съществува
Снимка: Flickr

Ламборгини са спортни суперколи, които всеки, с много пари в джоба си, би искал да притежава. Но ако Фераритата бяха една идея по-здрави машини, техният конкурент може би никога нямаше да съществува.

Всичко започва, когато Феручо Ламборгини е съвсем млад. Той е магьосник с механиката. Когато се връща от служба в италианската армия, мъжът отваря гараж в дома си и поправя чуждите автомобили.

Бащата на Феручо бил фермер. Един ден той споделил със сина си, че има нужда от трактор и младежът запретнал ръкава, решил да му направи един от резервни части, които намерил.

Малко след като тракторът станал факт, приятели на баща му поискали по един. Така през 1949 година Ламборгини отваря своя бизнес за трактори, използвайки части, останали от военни автомобили.

Естествено, бизнесът го направил изключително богат. И като всеки заможен човек, Ламборгини решил да си купи спортна кола. Но не спрял само с една – купувал колкото си може, повече. Колкото и да обичал автомобилите, италианецът винаги намирал нещо, което не му харесвало в тях – едната била прекалено шумна, другата пък прекалено гореща, а на третата не харесвал спирачките.

Типично по италиански, неговата любима кола била Ferrari 250GT, ала съединителят й се счупил. Вместо да я закара в сервиза, сръчният Ламборгини решил да я поправи сам и това, което отрил, го подразнило много. Съединителят на Ферарито по нищо не се различавал от този на тракторите му. Той бил толкова разочарован, че веднага си организирал среща с Енцо Ферари.

Двамата седнали на по чаша италианско кафе и Ламборгини казал на своя колега, че трябва да използва по-добра техника в кола с такова високо качество. Но историята не познава темпераментният Енцо някога да е отстъпил за нещо.

"Защо не продължиш да си правиш аграрна техника, както си знаеш най-добре?", срязал го Ферари. А Ламборгини напук направил точно обратното – започнал да сглобява колата, която винаги е искал да кара.

И така, на няколко километра от Болоня, на площ от 500 хил. квадратни метра, била отворена нова компания – Автомобили Ламборгини. През 1963 г. на автоизложението в Турин бил представен и първият модел - 350 GTV.

Въпреки че по това време двигателят на колата не е готов и тя не е в движение, критиците са възхитени и Ламборгини продължил да се развива и да прави нови и нови автомобили, всяка година.

Моделът Miura от 1966 година се счита за първата суперкола, която е създавана някога и осигурява сигурно място на бранда в автомобилната история.

Енцо Ферари, разбира се, не можел да си намери място от яд и също започнал да произвежда суперколи. А само ако беше приел градивната критика на Ламборгини, конкуренцията може би никога нямаше да съществува...

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
4
 
40
 
! Отговори
123 преди 5 години
Вещо за Москвича да разкажете ?
5
4
 
64
 
! Отговори
граматиката преди 5 години
Няма Турин, има Торино, неграмотници
4
1
 
57
 
! Отговори
Край преди 5 години
да са хубави, колко да са хубави?!? В Перник една не са подали!
3
50
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ламбо винаги са дишали прахоляка на Ферари.Това е като стремежа на Ауди да надмине Мерцедес.
2
2
 
58
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
***, къде се намира град Турин?
1
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хубава история.