Ако Енцо Ферари не беше надут, Ламборгини нямаше да съществува

Враждата се заражда от един счупен съединител на Ferrari 250GT
26 ное 2018 11:00, Нели Христова
27
Ако Енцо Ферари не беше надут, Ламборгини нямаше да съществува
Снимка: Flickr

Ламборгини са спортни суперколи, които всеки, с много пари в джоба си, би искал да притежава. Но ако Фераритата бяха една идея по-здрави машини, техният конкурент може би никога нямаше да съществува.

Всичко започва, когато Феручо Ламборгини е съвсем млад. Той е магьосник с механиката. Когато се връща от служба в италианската армия, мъжът отваря гараж в дома си и поправя чуждите автомобили.

Бащата на Феручо бил фермер. Един ден той споделил със сина си, че има нужда от трактор и младежът запретнал ръкава, решил да му направи един от резервни части, които намерил.

Малко след като тракторът станал факт, приятели на баща му поискали по един. Така през 1949 година Ламборгини отваря своя бизнес за трактори, използвайки части, останали от военни автомобили.

Естествено, бизнесът го направил изключително богат. И като всеки заможен човек, Ламборгини решил да си купи спортна кола. Но не спрял само с една – купувал колкото си може, повече. Колкото и да обичал автомобилите, италианецът винаги намирал нещо, което не му харесвало в тях – едната била прекалено шумна, другата пък прекалено гореща, а на третата не харесвал спирачките.

Типично по италиански, неговата любима кола била Ferrari 250GT, ала съединителят й се счупил. Вместо да я закара в сервиза, сръчният Ламборгини решил да я поправи сам и това, което отрил, го подразнило много. Съединителят на Ферарито по нищо не се различавал от този на тракторите му. Той бил толкова разочарован, че веднага си организирал среща с Енцо Ферари.

Двамата седнали на по чаша италианско кафе и Ламборгини казал на своя колега, че трябва да използва по-добра техника в кола с такова високо качество. Но историята не познава темпераментният Енцо някога да е отстъпил за нещо.

"Защо не продължиш да си правиш аграрна техника, както си знаеш най-добре?", срязал го Ферари. А Ламборгини напук направил точно обратното – започнал да сглобява колата, която винаги е искал да кара.

И така, на няколко километра от Болоня, на площ от 500 хил. квадратни метра, била отворена нова компания – Автомобили Ламборгини. През 1963 г. на автоизложението в Турин бил представен и първият модел - 350 GTV.

Въпреки че по това време двигателят на колата не е готов и тя не е в движение, критиците са възхитени и Ламборгини продължил да се развива и да прави нови и нови автомобили, всяка година.

Моделът Miura от 1966 година се счита за първата суперкола, която е създавана някога и осигурява сигурно място на бранда в автомобилната история.

Енцо Ферари, разбира се, не можел да си намери място от яд и също започнал да произвежда суперколи. А само ако беше приел градивната критика на Ламборгини, конкуренцията може би никога нямаше да съществува...

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проекта наистина е спрян от руснаците. Планирало се е строителство на голям завод в Бургас близо до сегашните солници, на територията на днешния колеж по туризъм. Проекта е щял да е доста изгоден, понеже морето е близо и пристанището е близо, Не като Кремиковци да се налага транспорт на суровините и горивото от 400 километра... Вероятно нямаше да има морска градина, а още една промишлена зона, която запада щеше да унищожи при капитулацията на СССР, а костоваците да разпродадат за големи рушвети.
25
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всъщност спураме да правим Рено Алпин, защото производството е било нерентабилно. Ние никак не сме пречили на руснаците, защото са били толкова натоварени, че от тях се е купувало с връзки. Нашият пазар е толкова малък - прашинка. Частите в Пловдив са се доставяли с кораби, после сухопътен транспорт, после сглобяване. Трудма логистика, труден производствен процес
24
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** Христова - най-неграмотната списвачка в този сайт. Срам !
23
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега света чака Татра да изкарат прототип по-добър и от лада девятка:)
22
2
 
12
 
! Отговори
Помня преди 5 години
До майна 17 Рено -8 , 10 и двуместното спортно Рено Алпин. Страхотия.Вярно че руснаците ни спряха.Не маже да правим по добри коли от тях.Разрешиха ни да правим само лагери по линия на СИВ.
21
6
 
12
 
! Отговори
Терсенето преди 5 години
Във момента по нешънълджиографик, дават филма. Ламборджини то винаги е било чудовище. За разлика от луксозната талига на Фиат. :)
20
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Без малко да си помисля че Текста е копиран директно на български от Уикипедия...............................хахаха
19
11
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А ако Левски беше с гумени ботуши, а Ботйов с каска или евентуално предпазна жилетка, то знаете ли какво щеше да стане...
18
1
 
20
 
! Отговори
Капитан преди 5 години
Още един факт - ЛамборГини е част от Фоксваген.Наскоро четох оригиналната статия. Историята е малко по-различна - Ламборгини не е тръгнал да поправя сам колата, а след поредното счупване я дал на главния механик в своята фирма, който открил, че съединителят бил същия, който слагали в тракторите.
17
0
 
37
 
! Отговори
майна преди 5 години
В Пловдив през 50-те и 60-те правеха ''***-рено'' страхотна спортна кола, вървеше и износ, но другарите от Москва се притесниха и затвориха завода.
16
9
 
14
 
! Отговори
друг факт преди 5 години
До Факт"Ако Ферари нямаше гърба на ФИАТ,отдавна да е история....Докато Ламборджини е самостоятелна фирма." Самостоятелна ама друг път. Ламборгини е собственост на VW Group
15
24
 
9
 
! Отговори
Taushanski преди 5 години
Да си варат макароните и да несе правят на техничари жабите
14
15
 
11
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Ако Ферари нямаше гърба на ФИАТ,отдавна да е история....Докато Ламборджини е самостоятелна фирма.
13
16
 
6
 
! Отговори
ogin преди 5 години
Жабари
12
1
 
8
 
! Отговори
до 9 преди 5 години
До Анонимен 9: ....... с Ламборгин..
11
4
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако нямаше комунизъм в България сега щеше да има производители българи на такива коли. Произвеждали сме 10 вида български самолети преди 1944 г.
10
1
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С огромно нетърпение очаквам, някой българин да им се ядоса и на двамата...
9
3
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искам и аз да ходя на автоизложение в Турин!Ако там няма, ще ида в Милан или в Болон!
8
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Щеше да има други...
7
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Ламборгини са спортни суперколи, които всеки, с много пари в джоба си, би искал да притежава."Айде сега...