Забраната на дизела – победа не над, а на автомобилните концерни

Това всъщност е поражение за обикновените граждани
Обновена: 7 дек 2018 06:38 | 6 дек 2018 18:48, Елка Василева
76
Забраната на дизела – победа не над, а на автомобилните концерни
Снимка: архив, Reuters

Нима има човек, който да не иска да диша чист въздух? Но да се забранява движението на старите дизелови автомобили не е никаква победа над автомобилното лоби. Тъкмо обратното, се казва в коментар, публикуван в Дойче веле.

Дизеловата истерия, обзела Германия, вече достигна ново измерение. Вината не е на съдилищата, които налагат забрани за движение на старите дизелови автомобили – от години вече знаем, че съществуват максимално допустими стойности за замърсяването на въздуха. Но едва сега в Кьолн или Франкфурт усетиха истинската безизходица, в която се намират, защото от пролетта на идната година десетки хиляди автомобили вече няма да имат право да влизат в големите градове.

Природозащитниците гръмко празнуват „победата" над автомобилните концерни. Те явно си мислят, че са успели да нокуатират цялото автомобилно лоби. Но нима това е победа? Ако наистина вярват в това, значи просто са полудели. Защото политиката на чистата съвест има неприятни последици за мнозина.

Още по темата

За да могат самозваните спасители на света да спят спокойно, те съветват милионите германци, които и занапред ще са принудени да ходят на работа в други градове, да оставят колите си в гаража и да пътуват с … велосипед.

Подобно нещо обаче е далеч от реалността: обикновеният германски гражданин изминава средно по 17 километра, за да достигне до работното си място. Постоянно закъсняващите, препълнени и прекалено скъпи влакове също не могат да бъдат истинска алтернатива на придвижването с личния автомобил.

Победа за автомобилните концерни

Забраните за движение на старите дизелови автомобили не са победа над автомобилните концерни. Тъкмо обратното: това е победата на самите концерни над всички останали.

Само в Кьолн от забраната ще бъдат засегнати 110 000 собственици на автомобили. Тук изобщо не смятаме многобройните жители на по-малките населени места около града, които всеки ден пътуват до Кьолн, защото работят там. На всички тях сега ще им се наложи да си купуват нова кола. Ето това вече наистина е поражение – поражението на обикновените граждани.

Всяка седмица валят нови съдебни решения, забраняващи движението на старите дизелови автомобили. По същество това е нагло отчуждаване на собственост в особено големи размери – толкова гигантски, че би им завидял всеки бивш комунистически лидер.

А от партията на Зелените и от Левицата бурно аплодират… Но защо?! Не си ли задават въпроса кои са собствениците на тези стари дизелови автомобили? Нима са мислят, че това са борсови посредници и банкери?

Не, засегнати от забраните са хорица със скромни доходи – например чистачки, които сутрин  гладят ризи и лъскат тоалетни в северната част на Кьолн за по десетина евро на час, а след обяд се отправят на 15 километра в южна посока, за да чистят кухни и офиси. За тези хора е ценна всяка минута. Или пък самотни майки, които сутрин закарват децата си на училище, а после бързат да стигнат до работното си място. Нима всички тези хора са в състояние да си купят електроавтомобили? Ако останат без старите си возила, за тях това ще е истинска катастрофа.

В самодоволното ликуване на защитниците на околната среда се съдържа и порядъчна доза егоизъм. Те разсъждават така: "На тези автомобили не трябва да се разрешава да влизат в града, защото в него живея АЗ!" Тези "екоапостоли на морала" изобщо не се интересуват от проблемите на чистачката или на дребния занаятчия, чието оцеляване е сериозно застрашено.

На всичкото отгоре забраните за движение на старите дизелови автомобили не решават проблемите, а само ги пренасят в чужбина. Никой обаче не се е притеснил особено от това, че хиляди таратайки ще заминат за Източна и Югоизточна Европа, за Близкия изток и Африка. А там вече се надсмиват над "глупавите германци". Но нима градове като Минск, Белград и Кайро не са част от същата тази планета, която все се опитваме да спасяваме?

Може и без забрани

Защо тогава са тези забрани? Голям брой технологични новости, като например безоловният бензин, автомобилните катализатори или спирачните накладки, несъдържащи азбест, бяха въведени, без да се спират от движение по-старите автомобили.

Ясно е и това, че не може при всяка промяна на евронормата за отработените газове хората да си купуват и нов автомобил. Макар че има доста хора, които биха се зарадвали на подобна логика – например търговците на стари коли в София и Кайро, но и концерни като Фолксваген, БМВ и Даймлер.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
14
 
7
 
! Отговори
Лимонад преди 5 години
Освен всичко, точно тия дето карат стари дизели с големи двигатели - няма да имат пари за нова мощна кола. Ще вземат компактна малолитражка! Така всичко си идва на мястото. Всеки според чергата. Освен това забраната не е само за дизели. И за бензини без категории - също почти гробници!Ще си изчистят улиците от паркирали коли, нещо което ние направихме последните 10г с това всяко семейство да има по няколко стари коли.
30
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На всички е ясно,че така капитала смазва бедния работник във Франция и Германия. Във френската преса се пише със същите доводи за загубване на работа от много хора поради скъп бензин, а в Германия тя ще се загубва поради невъзможност за нова кола. Явно ще се очакват бунтове и в Германия.
29
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колата трябва да пуши и да реве. Затова махам всички катализатори, филтри и гърнета. Само права тръба фи70 и резонатор!!! И газ!!!!
28
2
 
16
 
! Отговори
Лимонад преди 5 години
В статията си го пише - това е решение за стимулиране на икономиката на Германия. Коли с евро 1,2,3 са над 15 годишни. Цената им в Германия е супер ниска. Искат да се изчистят от скрап-а. А какво по-добре от това да продадат скрап-та на източна Европа, които си мислят че това още е кола?Хем стимулират собствената си икономика, хем подновяват автопарка. Човек с кредити е принуден да работи повече. С купуването на нови коли със сигурност ще има кредити
27
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Немските управници са най лицемерните и двуличните.Това го разбрах след като се ожених за немкиня и живях в германия 15 години. Съпругата ми настоя да се изнесем от германия заедно с двете ни деца защото неможе да понася лицемерието лъжите на управниците и нашествениците.. Продадохме всички имоти които имахме и от 3 години живеем е Холандия. Не сме само ние които са се пресели ли. В това градче което сме има още 100 семейства германци. Германия е пред упадък ако управниците не се променят.
26
1
 
34
 
! Отговори
Dido преди 5 години
Всичко е яка лубистка игра на гърба на обикновения човек! Сега натиска е да се купуват Евро 6 коли. След две години когато VW, BMW и Mercedes са готови с реорганизацията на съществуващите поточни линии да произвеждат електрички, ще започне натиска да се купуват електрички. След още 5 години като лъсне, че ефект няма, щото тока все още в голямата си част идва от ТЕЦове, ще започнат водородните коли! Планова икономика в целия и блясък!!!!
25
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бензина отделя много повече въглеродни емисии от дизела. А проблемът с изгорелите частици на дизела може да се решат лесно с монтиране на филтри, не е нужно да се купува нов автомобил, след като сегашния може да се кара още години наред. Но от това губят автопроизводителите, кризата вилнее, хората все повече обедняват и не купуавт нови коли, трябва по някакъв начин да се принудят да купуват нови и тук влизат в ролята си екофашистите с тротинетките.
24
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не пуши ли като ТЕЦ това не е автомобил за мене.
23
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При "комунистическите лидери" бяха отчуждени еднократно средствата за производство на такива като Фолксваген, БМВ и Даймлер. На обикновения човек никой не е отчуждавал собсвеността. Сега става обратното - собсвеността на обикновените хора се отчуждава в полза на Фолксваген, БМВ, Даймлер и банките.
22
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 18Сами са си виновни след като в 99.9% от случаите са фалшиви новини.
21
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Комунистически лидери никога не имало, имаше социализъм. И на никой нищо не е отчуждавано, хората си държаха даже къщите незаключени. Отчуждаването започна при демокрацията - ограбиха народа до дупка, всичко беше отчуждено и нарязано на скрап или продадено на безценица.
20
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Забраняват старите дизели, а продължават да произвеждат нови.
19
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо обикновените хора трябва да страдат заради шепа психари с неиживяно детство.Въртят им се педалченца добре нека си въртят.
18
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Статията е 100% вярна! Май вие не мислите? Не е въпросът какъв е източникът, а дали написаното е вярто или не.
17
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"По същество това е нагло отчуждаване на собственост в особено големи размери толкова гигантски, че би им завидял всеки бивш комунистически лидер."Тези чак сега ли загряха, че приказният им евросъюз е един голям комунистически лагер? След като приключат реформите в Германия, след това немския модел насила ще бъде наложен на останалите членки под заплахата от съд, санкции и тем подобни похвати срещу "съюзници".
16
5
 
17
 
! Отговори
с преди 5 години
Бих заклал Миглена Кунева с лекота ,бих и заклал цялото семейство !
15
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега като се замисля Германия е една страна на провала и лъжата! Те популяризираха дизела после казаха че не е опция (техните концерни лъжеха за емисийте). Излъгаха хиляди емигранти да дойдат в тяхната държава после не ги харесаха и сега ще ги връщат. Въведоха субсидий за зелена енергия после ги махнаха и доведоха до свръх производство на фотоволтаици. Приеха нови членки на ЕС и им изсмукаха работоспособното население после им казват че не спазват правилата на ЕС. Първа / втора световна война...
14
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Забраната на дизела победа не над, а на автомобилните концерни"Наградата на "победителя" е да плати няколко милиарда евро по съдебен път и се връчва на Фолксваген. Каква поредна победа на немския автомобилен концерн. Гладкомозъчните от дойче веле пак са мислили със задниците си, докато рецитират мантри за светлото бъдеще.
13
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Което ме успокоява е че през 2050 ще съм за пенсия и ще ми е все тая какви коли ще разрешават да се движат.
12
2
 
11
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 5 години
Ако условията позволяват , нямам нещо против да се кача на едно ел-скутерче , но в градски условия това е невъзможно.