Забраната на дизела подобрява ли екологията в големите градове?

Как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването
8 дек 2018 12:48, Екип на Automedia.bg
58
Забраната на дизела подобрява ли екологията в големите градове?
Снимка: архив, Reuters

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия.

Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48, пише AutoMedia.bg.

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

Още по темата

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ан Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм

В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
16
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При социализма България беше до голяма степен самодостатъчна и имаше индустрия и икономика сред 30 най-рязвити страни в света. Произвеждаше почти всичко за вътершния пазар и стоките за потребление. Сега при евроатлантизма и демокрацията дори и табуретка не може да произведе, внася мебели. Страна от третия свят, изнася продукти с ниска принасена стойност. Изнася дървесина - една от най качествените в света на безценица и после внася скъпо мебели. Изнася пшеница, внася опаковани тестени изделия.
35
12
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 34Хаха, поредния виц. Произвеждала си сама почти всичко! Кое имаш предвид? Всички неща които ги нямаше ли? Да не ги изреждам всички, че това което имаше се брои на пръстите на едната ръка!
34
13
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При социализма Бъглария нямаше дългове, за да фалира. 89та година дългът беше малко над 1 милиард долара спореде БНБ (и 10 милиарда според соросовите слуги), но дори и 10 милиарда да е бил България имаше икономика и износ, произвеждаше си сама почти всичко и дълга беше само за технологии и стоки които не можеха да се произвеждат. А днес България не произвежда нищо, дългът е 46 милиарда и всичко се внася.
33
1
 
15
 
! Отговори
Нафталин преди 5 години
Тук-там има забрана за дизели, по-стари от Евро 5, но на същите места са забранени и бензинови автомобили Евро 2 и надолу. Сам по себе си засега дизелът не е забранен. Никъде по земята.
32
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименМда, изнасяхме за милиарди, затова фалирахме точно 3 пъти!Мда, сега България като изнасята само черноработници и всичко внася и взима милиарди кредити и не е фалирала защо бъгларите са бедни като африканци и първи по смъртност в света?
31
5
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Осло да стане изцяло пешеходен град"???То бива,бива ама това вече е ега си и диващината,после и изцяло тревопасен град да стане и топлата вода да забранят там.
30
3
 
18
 
! Отговори
НЕбългарин преди 5 години
Ех този Рудолф Дизел много лош човек излезна, всеки започна да бяга от неговото изобретение! Както върви ще го обявят, че е убил повече хора от Хитлер!
29
5
 
14
 
! Отговори
Не съм експерт, но.. преди 5 години
Не забелязвате ли, че в цяла европа делят автомобилите на бензинови и дизелови, само в България ги делят на нови и стари.
28
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Запушете, срутете, всички комини на блоковете в градовете, това ще има наистина осезаем ефект. Това с емисиите на автомобилите са просто глобални бизнес маневри обхващащи не само автомобилния сектор. Който няма пари да си плаща тока за отопление да се запали себе си в печката/камината си. Едва ли ще е някаква голяма загуба.
27
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 22Мда, изнасяхме за милиарди, затова фалирахме точно 3 пъти! Престъпността липсвала! Моля? Затворите не са построени след 10ти ноември. Това че нямаше гласност е съвсем отделно.Аз и сега съм 2-3 пъти на море, 2-3 пъти по Европа на почивки. Събота или неделя минавам и към вилата. През социализъма бяхме шуробаджанашка държава, без връзки или подкуп до никъде. Една тоалетна хартия не можеше да си вземеш по легален начинСилно се надявам моите деца никога да не видят подобно не
26
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нищо не подобрява. Това е просто поредния глобалистки план чрез който да стрижат народа и да купуват насилствено автомобили за да пълнят гушките на глобалния корпоративен елит.
25
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Забраната на дизела малко ше подобри екологията в градовете, но значително ще подобри печалбите на производителите на коли, каквато е и целта й.
24
15
 
10
 
! Отговори
Правило преди 5 години
ЗАБРАНЕТЕ ДИЗЕЛИТЕ!СПРЕТЕ. ВНОСА НА ДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛИ В БЪЛГАРИЯ!!!
23
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При социализма нямахме тоалетна хартия и банани а при капитализма имаме тоалетна хартия и банани и магазините са пълни със западни стоки и можеме да бегаме на запад.
22
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до АнонименПри социализма за всеки имаше гарантирана работа по специалността, България имаше индустрия и изнасяше продукция за милиарди, предтъпността беше почти нула, животът беше спокоен и сигурен, два пъти годишно почивка на море и планина, съботе и неделя на вилата на село почти всяко семейство имаше къща на село, образовение и здравеопазване на световно ниво достъпни за всеки.
21
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ТРЯБВАХаха, какъв парников ефект от дизелите бре? На какви хапчета си? Парниковия ефект върви успоредно с бензиновите мотори
20
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 16Къв стандарт бре? Нямаше и тоалетна хартия! За каква глупост говориш?
19
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 16При социализЪма България беше страната на дефицита и опашките по магазините. Чакаше се за апартаменти, коли, телевизори, перални, чакаше се за чушки и домати, маслини, портокали, месо и колбаси, чакаше се да дойде "по-добрия живот" през комунизЪма. Той така и не дойде. Самите комунисти в СССР и България се отказаха от него.Само умствено изостанали хора още въздишат по онези времена, когато ни лъжеха колко сме добре и колко напред сме в светомвното развитие.
18
3
 
3
 
! Отговори
Име преди 5 години
някак си опростенчески са формулите с равенства, като велосипед=социализъм. интересно ми е да гледам как "свободните" са замрели в поредното задръстване, докато аз минавам свободно покрай тях с велосипеда си. проблемът е, че и аз дишам техните свободни газове...
17
1
 
14
 
! Отговори
Жо преди 5 години
СЪВРЕМЕННИТЕ дизелови двигатели нямат горивонагнетателна помпа от стария тип (с тръбичките към цилиндрите). При съвременните дизели впръскването на горивото се управлява от компютър, който прави от 3 до 5 впръсквания преди буталото да достигне до ГМТ. По този начин се постига оптимално изгаряне и разликата в състава на изгорелите газове е коренно различно от това, на старите пър.дялници.Дизелови коли в България ще има поне още 15 години, защото реалистична алтернатива НЯМА.