Забраната на дизела подобрява ли екологията в големите градове?

Как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването
8 дек 2018 12:48, Екип на Automedia.bg
58
Забраната на дизела подобрява ли екологията в големите градове?
Снимка: архив, Reuters

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия.

Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48, пише AutoMedia.bg.

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

Още по темата

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ан Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм

В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
2
 
3
 
! Отговори
Дончо Бейби преди 5 години
Аз нямам кола и не ми дреме за колите и шофьорите. Зимата се грея с гуми, пластмаса и всичко, което може да гори. Топличко и уютно ми е вкъщи. Да живее екологията и приятно ви дишане от моя голям котелен ауспух :)
55
2
 
5
 
! Отговори
Лимонад преди 5 години
Всичко това са мерки на големите държави да премахнат старите коли от улиците. Не е важно дали карате колата или не... важното е да я нямате. Да няма семейства с 3-4-5 коли, като забранят старите коли - едно семейство трудно може да има 3 нови коли... и т.н. Целта е и улиците да се изпразнят от паркирани коли и да се стимулира покупка на нови. Всичко останало е проформа. И тук се напълнихме с хора с по 4-5 коли паркирани пред блока. Но трябва да е - като нямаш гараж - плащай тротоарно право!
54
1
 
6
 
! Отговори
Бобо преди 5 години
Когато погледнете към аспусите на бензинов и дизелов автомобил на 5 -6 години и откриете разликата визуално ,целунете по чистия аспух - благославете дизела и се скрийте някъде 96647
53
3
 
11
 
! Отговори
Щирлиц преди 5 години
Само дизел!
52
9
 
11
 
! Отговори
Ами, просто е... преди 5 години
Забранете вноса на дизелите.Другото са само Приказки!
51
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ММиналата година го казаха в прав текст, в Мадрид замърсяването е най-осезателно след започването на отоплителния сезон, защото голяма част от отоплението на сградите в центъра се извършва с локално парно на нафта.
50
2
 
9
 
! Отговори
нищо не подобрява преди 5 години
Малко като забраната на цигарите е!!! Има забрана на обществени места, а се продават даже в най-затънтеното село. Същото и с колите, забраняват да влизат някой видове в даден град, а който има пари-ще си купи още една за града и ще джитка с 2 коли, т.е. ще замърсява още по-вече от преди забраната. Нали помните опитите в Атина за четни/нечетни номера преди години. Ако имаше истинска алтернатива, щяха да оставят всичко на пазара и хората сами ще изберат новото, ако е по-добро, икономично...
49
4
 
22
 
! Отговори
Скептик преди 5 години
Никой не може да ни убеди, че един добре подържан 20 годишен автомобил е по-вреден за екологията от пет еднодневки малолитражки сменяни на 4 години.
48
4
 
37
 
! Отговори
читател преди 5 години
Историята с дизела е 100% лобистка. Раздухват се всевъзможни вреди от частици, газове и т.н., без никога да се цитира кой, кога и с какви средства ги е установил. И колко достоверни, и повторени от други са евентуалните измервания.Даже и да съществуват някакви вреди, нормално е да се мисли за отстраняването им, а не за забраната на дизела. Нивото днес на физико-техническите средства и знания е такова, че винаги може да се намери решение.Обаче май е по-добре (за някои) да се забрани!
47
3
 
24
 
! Отговори
До12 преди 5 години
Мирише и на ПДЧ,МДФ има много други неща,но у нас дизелите са виновни.
46
3
 
28
 
! Отговори
бай Тошо преди 5 години
Все ще умрете ,не се напъвайте чак толкова с екология и здравословен живот. Това са глупости за да се влачат пари от едни за сметка на други-бизнес просто!
45
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Моя дизел замърсява, а тировете на Киро гела пускат само цветя и рози.
44
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Глобалното затопляне, въглероден двуокис, значи ако се спират автомобили, трябва да се спрат бензиновите, като много повече замърсяващи Земята. Това означава, че след кратка атака срещу дизеловите, следва глобална атака срещу бензиновите автомобили и пълната им забрана.
43
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колко тона бомбички ще опреснят въздуха на големите градове? Не е важно нали носят пари на определени комунисти. Борбата с дизеловите автомобили продължава.
42
6
 
21
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Евро 5 е от 2009-2010 година и в Евро 5 и Евро 6 нормите за фини прахови частици са едни и същи. Основното замърсяване е с въглероден двуокис, а там бензиновите замърсяват много повече от дизеловите. Само в няколко града на Германия има наднормено замърсяване с азотни оксиди, при които дизеловите замърсяват много повече, особено тези преди Евро 6, който е от 2014-2015 г. и затова там мрънкат против дизеловите и се натрисат на още по-голямото замърсяване с СО2. Като цяло дизеловите са по-чисти
41
3
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дадох 70 000 лв.за нова кола с Евро6 дизел и сега какво, не стига,че ми повишиха данъка ,а и ще ме ограничават да я карам,забранете кюмбетата,защото навън мирише на дърва и горени парцали!
40
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Язе си палим печката с *** и парцали и немам пари за дизел.
39
5
 
11
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
Излиза, че общото е, че започват постепенни забрани, започващи с най-старите коли без да ги делят на бензин и дизел, т.е. започват с над 20 годишните коли, Евро 1 е от 1992 година.За Германия беше очаквано замърсяването с СО2 да се увеличи, тъй като бензиновите замърсяват значително повече от дизеловите. Другото общо нещо е, че колкото е по-богата държавата, толкова по-строги мерки може да взима. Като цяло никъде няма пълна забрана на определен вид коли, а само частични за малки райони.
38
5
 
20
 
! Отговори
Митко преди 5 години
Тва са джен.дърски измислици, за да се "удари" VW...
37
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В момента атаката е срещу дизела, защото е с по-високо КПД и харчи по-малко. Когато акцизът върху дизелното гориво достигне "поносим" връх, ще почне да се говори, че е по-близо до Карно-цикъла и ще почне атака върху бензина. Патърдията по отношение замърсяването с ФПЧ е с далечна цел Северен поток II и Турски поток, като моята прогноза е, че Турси поток ще мине през Гърция, защото е по-скъпо. Цялата работа е да се спаси Русия за 7-ми пореден път от американските евреи, както и арабските приятели