Грешките, които правим при подгряването на колата

Избягването им ще ви спести много главоболия
28 дек 2018 15:00, Красимир Ангелов
31
Грешките, които правим при подгряването на колата
Снимка: Reuters

С настъпването на зимния студ собствениците на автомобили, които прекарват нощта на открити паркинги и пред входа на жилищата, се сблъскват с големи неволи. Стартирането на двигателя, подгревянето на салона и почистването на колата от снега с лекота могат да заменият сутрешната гимнастика, а понякога дори ни костват нерви.

Именно през този период от годината на предното стъкло на много коли се появяват пукнатини, а недостатъчно затоплените трансмисии излизат от строя. Поради тази причина експертите решиха да напомнят за трите основни грешки, които шофьорите правят, докато затоплят колата през зимата.

Включването на отоплението на максимална мощност

Това е най-често срещаната грешка. Обикновено веднага след стартиране на двигателя шофьорът включва вентилацията, но двигателят е студен и мразовитият въздух влиза в салона. В резултат на това вътрешността на автомобила остава студена, а двигателят се затопля много по-дълго. Затова е препоръчително да оставите двигателя да поработи 2-3 минути на празен ход и след това да включите отоплението и то на по-ниска мощност. Едва когато колата загрее достатъчно, може да усилите парното до желаното.

Насочване на потока горещ въздух към предното стъкло

Именно това е тази грешка, която води до появата на пукнатини по предното стъкло. Резкият поток топъл въздух на замръзналото предно стъкло създава значителна разлика в температурата, на която стъклото не може да устои и се пука. Препоръчва се тази процедура да се извършва постепенно, така че стъклото да се размразява бавно.

Бързо шофиране със студен двигател

Съвременните инжекционни автомобили не изискват дълго подгряване, но това не означава, че като влезете в автомобил сутрин и стартирате двигателя, веднага трябва да отпрашите с мръсна газ. Претоварването води до неприятни последици за студения двигател и охладената трансмисия. Препоръчително е да карате с ниска скорост в първите минути и да не натоварвате двигателя и трансмисията. Само след пълното загряване на всички възли на автомобила може да си го карате както сте свикнали.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не съм чул за счупена кола от студ.
24
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нищо не подгрявам в гаража ми парното е на 24 градуса.
23
2
 
10
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До Бай ДанОт охладителната трансмисия:))
22
1
 
26
 
! Отговори
Бай Дан преди 5 години
Само не разбрах откъде тоя горещ въздух, дето ще спука стъклото....
21
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Монтьор 15Хаха, дай си телефона за да ти се обадя, за да не разчиташ на мене...Моята чукна 11г, карам я нова от магазина. Вече е на 170к, работи като нова. Паля и тръгвам, никакъв форсаж докато не стигне 70 градуса. Климатроника си е нагласен на 24. За по дебел лед ползвам Defrost, както е писал един по долу, подгрева на седалката се пуска началото на октомври, та до края на март.Те това е... останалото са т**ни
20
1
 
7
 
! Отговори
Вангу преди 5 години
Тази статия и коментарите са като Вица за дота на гумите ,където само българите го фанатизираме...българи юнаци.трябва и професори да има не може само наивници-българите сме 110%само професори.
19
9
 
5
 
! Отговори
Тарикат преди 5 години
До: Паля и газ до дупка Аз съм от останалите 10% дет съм си купил кола от магазина и смятам да си я пазя като по учебник че след като изтече пет годишната гаранция да си я сменя с по новия модел !!!Наздраве и Весели празници
18
1
 
5
 
! Отговори
Шоп преди 5 години
20-30 секунди докато хубаво напомпа масло и после карате бавно, най-много на втора, докато не отлепи стрелката на температурата.
17
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз моята я подгрявам като в казармата-с жар от дървени въглища или дърва под картера или наливам една туба гореща вода в охлаждането Ако вали през нощта излизам слагам жарава и избутвам снега с велурена ръкавица, да не надера боята. Така двигателят е винаги подгрят и готов да пали а маслото е с идеален вискозитет.
16
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
През зимата, колата трябва да работи на място само минута-две, колкото да се разциркулират маслото и хидравличните течности, които са сгъстени от студа. Дългото загряване е грешка както зимата, така и лятото.
15
2
 
2
 
! Отговори
Наблюдател преди 5 години
Нико не подгряваите и няма да правите тези грешки!
14
8
 
9
 
! Отговори
ss преди 5 години
стига глупости ! имам 14 годишна окравия ( от магазина си я взех преди 14 години ) гараж не е виждала и винаги се качвам паля и тръгвам ! нафтова печка е и освен амортисьори и други глупости по ходовата част не съм сменял ! а и преден прозорец оти детето го счупи ! ще паля и ще чакам бла бла ... единсвтено работи на място ако има сняг по нея да го изчистя или лятото да е хладно ако слизам от нея за набързо ! И всеки един ел техник може да ви направи колата да работи и да се заключва да няма краж
13
8
 
9
 
! Отговори
Монтьор преди 5 години
До 14Кой автомобил при студено време и студен старт прави хубав маслен филм в цилиндрите ,за колко време се пълнят хидравличните повдигачи, защо повечето служебни коли на разносвачи на храна са на по 80-100хил км а са сравнително нови и двигателите им са за основен ремонт ?!
12
4
 
4
 
! Отговори
ууу преди 5 години
До Монтьор 9Необходимите цикли на двигателя при дълго подгряване са доста повече от тези при минимално подгряване и тръгване без форсаж. А всичи знаят, че движението е износване. Особено при неподходящи режими на работа. Щом си монтьор няма да ти обяснявам за маслен клин, вискозитет и т.н.
11
3
 
16
 
! Отговори
до 2 преди 5 години
"нямате бутон дефрост(сменете колата)"Колега, да Ви спазвам логиката - Ако нямате гараж, не си купувайте кола.за останалите съвет - карайте си както си знаете и да не ви ... нека да не ги надживяваме тези автомобили било то стар или нов!
10
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако имаш 10см сняг да сваляш дали ще го пуснеш на макс или не няма значение.Докато изчистиш всички стъкла и двигателят ще е в оптимална температура и купето ще е топло.
9
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По принцип съвременните научни статии дават предимство на малко подгряване и по-бързо тръгваме. Това е защото се получават разни химични работи в двигателя . Даже на повечето коли с електронен термометър след малко работа изгасва и дава на водача да тръгне. Не е нужно да достига максимална температура. Има в нета доста статии прочети то не е до логика , а до определени фактори.
8
14
 
2
 
! Отговори
Монтьор преди 5 години
До 7 Вие старите механици хал хабер си нямате от новите системи електроника и прочее !!! Дай 30-40хил лева за кола и тръгвай така както с кораба ,смях в залата , разбирам те че наблюденията са ти само върху соц автомобилите там грешка няма железни са , но обясни с какво по дългото подгряване е вредно !?!?!?!?!??
7
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Любимият номер на всяка женка с глава на врабче. Влиза пали на -5 и пуска парното на МАКС , щото така топлело по бързо. Хахахаххахахах сега какво ще правят след тази статия. ..
6
5
 
12
 
! Отговори
ууу преди 5 години
До МонтьорАлооуу МОНТЬОРА!! Двигателят трябва да влезе в оптималния си топлинен режим бързо, но без форсаж - плавно. А дългото подгряване води също до износване. И другият след тебе - 5-10 минути през лятото подгрявал - браво, намираш работа на монтьора. Като механик на корабни двигатели с 30-годишна практика - тръгваме веднага след палене с пълна газ, но двигателят е винаги топъл до необходимата температура. При инцидентен студен двигател - с минимална газ.