Според председателя на Българско обединение на шофьорите Христо Радков за пореден път се налага премиерът да се намесва, за да се реши много лек спор между АПИ и Столична община, които явно не могат да комуникират помежду си. Според него идеята за винетка в този район е сериозна чиновническа некомпетентност.
"Не може за един път в урбанизирана територия да се изисква винетен стикер, при положение че е трансевропейски коридор. Всеки, който е навлязъл дотам, си е заплатил. Единствените, които в допълнение трябва да заплатят, са хората, които живеят около тази скоростна тангента. Ясно е, че това нямаше да стане", обясни в "Денят ON AIR" Радков.
Христо Радков коментира и проблемите с терминалите за електронни винетки, тъй като се оказа, че много от тях не работят правилно.
"Ние трябваше да сме подготвени - на 1 януари трябваше да кажем готови сме и стартираме. Оказа се, че целият софтуер е пълен с бъгове и тепърва ще ги оправяме в движение. Какво пречеше тази система да се пробва от 1 ноември например?", коментира експертът пред Bulgaria ON AIR.
Той е на мнение, че софтуера на е-винетките е трябвало да дава възможност стикери да бъдат купувани за определен период - от дата до дата, а не за ден, уикенд или месец.
"Основното нещо е да се направи пътят. В последната голяма катастрофа през предходната година, когато загинаха 5 души основният проблем беше пътят, защото никой просто не го беше обработил предварително, което не е толкова трудно. Много, много просто, но за някои скъпо", категоричен беше експертът относно войната по пътищата.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase